دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی خبر داد؛

تغییر انقلابی در اساسنامه جشنواره تئاتر فجر

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 299499
مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی گفت: برای تهیه اساسنامه از نظر فرهیختگان عرصه تئاتر و دانشگاه بهره بردیم و تلاش کردیم یک کار کاملا علمی و مبتنی بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام د هیم که شامل سند فجر و افق چهار ساله باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشست شورای سیاست‌گذاری سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، اسماعیل عالی‌زاد، دبیر سی‌و‌دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

معاون هنری وزیر ارشاد با تاکید بر این که جشنواره بین المللی تئاتر فجر بزرگ‌ترین رویداد تئاتری منطقه است، گفت: تردیدی نیست که این جشنواره در دنیا جزء مهم‌ترین، فنی ترین و تخصصی ترین جشنواره ها محسوب می شود.

قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اساسنامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر نوشته شده و به زودی منتشر می‌شود، گفت: برای تهیه اساسنامه از نظر فرهیختگان عرصه تئاتر و دانشگاه بهره بردیم و تلاش کردیم یک کار کاملا علمی و مبتنی بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام د هیم که شامل سند فجر و افق چهار ساله باشد.

دبیر سی‌و‌دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در ادامه با اشاره به بحث داوری در جشنواره امسال افزود: از مواردی که به عنوان یک مشی در دبیرخانه دنبال می شود، بحث داوران، انتخاب داوران و شیوه نظارت بر امر داوری است. در خیلی از موارد، ممکن است داوران خوب انتخاب شوند ولی فرآیند نظارت بر کار داوری جدی تلقی نشود.در همین راستا در این دوره، ما ضوابطی را در امر داوری و کنترل داوری داریم که تا جای ممکن بر اساس مسئولیتی که به ما سپرده شده، پاسدار هنر و شان هنرمندان و کارهای هنری باشیم.

در این نشست اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر متشکل از علی منتظری، حسین مسافرآستانه، حسین قنادیان، محمدباقر خرمشاد، جواد جباری و مهدی شفیعی معاون مرکز هنرهای نمایشی و مهدی حاجیان مدیر امور جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی نیز حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *