دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اظهارات منتسب به دانشجو تکذیب شد

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 297940
روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای خبر اعلام نظر جدید وزیر علوم درباره تفکیک جنسیتی را تکذیب کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای نکاتی را درباره انتشار خبری از سوی وزیر علوم اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به انتشار خبری در برخی رسانه‌های گروهی تحت عنوان " نظر جدید وزیر علوم در مورد تفکیک جنسیتی " ، "فکر اجرای اصلی آن با من نبوده است" نکاتی را برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری در حاشیه مراسم نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جز تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اقدامات وزیر علوم برای اسلامی شدن دانشگاه چه بوده است، گفت: اصل اصطلاح تفکیک جنسیتی هیچگاه کلام من نبوده و همیشه ساماندهی جنسیتی در دانشگاه را مطرح کرده و به این روش که مبتنی بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است معتقد بوده‌ام، اما واژه تفکیک جنسیتی توسط برخی رسانه‌ها همیشه به عنوان یک بحث جنبی و حاشیه‌ای مطرح می‌شود که جای متن را پر می کند و البته این امر به عمد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به چندبعدی بودن موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: یکی از مواردی که در چند سال اخیر در دانشگاه رخ داد، بحث علمی است که یک دانشگاه اسلامی باید از نظر علمی طراز مناسب خود را داشته باشد که دانشگاه های ما الان این طراز را دارند و با افزایش سریع رشد تولیدات علمی در سال ۱۳۹۰ یعنی چهارده سال زودتر از افق پیش بینی شده در سند چشم انداز بیست ساله به مقام اول علمی منطقه رسیدیم و هم اکنون نیز در رتبه پانزدهم علمی دنیا قرار داریم.

دانشجو افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۷۵ هزار مقاله از پژوهشگران ایرانی در پایگاه‌های علمی ISI ثبت شده است که بیش از ۱۰۳ هزار مقاله یعنی حدود ۶۰ درصد آن مربوط به چهار سال اخیر است.

وی همچنین در خصوص سایر اقدامات انجام گرفته در دولت دهم برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت : برنامه ریزی و اقدام برای تغییر محتوی دروس علوم انسانی با همکاری شورای تحول علوم انسانی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییر سه هزار سرفصل درسی در رشته‌های مختلف دانشگاهی از دیگر اقدامات برای اسلامی شدن و روزآمدی محتوای علمی دروس در دانشگاه‌هاست که در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر است.

وزیر علوم افزود: در راستای سیاست اسلامی شدن دانشگاه‌ها در این مدت ۲۵ دانشگاه تک جنسیتی در کشور تاسیس کرده‌ایم که ۱۵ مورد دولتی و ۱۰ دانشگاه نیز غیرانتفاعی بوده و بنا داریم این دانشگاه‌ها را به ۳۰ مورد افزایش دهیم تا در هر استان یک دانشگاه دخترانه داشته باشیم.

وی افزود: سند اسلامی شدن دانشگاه را نیز با تشکیل یک گروه کارشناسی قوی تدوین کردیم که در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز تصویب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

دانشجو همچنین پیشرفت‌های بدست آمده در علوم مختلف در چهار سال اخیر را نیز ناشی از وجود آرامش و پویایی در دانشگاه‌ها و حاکمیت بینش اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به آنچه گفته شد در طی چهار سال گذشته در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها هم در بعد محتوایی و علمی در دانشگاه ها حرکت کردیم و هم در بعد ظاهری که موضوع ساماندهی جنسیتی یکی از موضوعاتی بود که پیگیری و اجرا شده است.

بنابراین با توجه به صراحت اظهار وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری نظر جدید یا تغییر موضعی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها صورت نگرفته است و آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده با اصل گفتگوی وزیر محترم علوم تطابق ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *