دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

انتقادشدید وزیرعلوم ازکاریکاتور روزنامه شرق

پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 246814
وزیر علوم با انتقاد شدید نسبت به کاریکاتور موهن یک روزنامه اصلاح‌طلب گفت: روزنامه شرق با این اقدام ارزش‌های دفاع مقدس را به سخره گرفت و اگر لازم باشد دانشجویان ما عاشورایی دوباره را انشا خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در محل حرم مطهر رضوی با حضور جمعی کثیری از دانشجویان سراسر کشور برگزار شد، با تاکید بر حرکت دانشجویان در مسیر ولایت اظهار کرد: رمز عاقبت به خیری ولایتمداری است. اگر قصد داریم عاقبت به خیر شویم، باید ولایتمدار باشیم.

کامران دانشجو افزود: کم نداشتیم خواصی را که در نظام جمهوری اسلامی اعم از وزرا، عالمان و حتی مراجع تقلید به دلیل عدم تبعیت از ولایت و حرکت در مسیری غیر از ولایتمداری عاقبت به خیری را از دست دادند.

وزیر علوم در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جواب این سؤال که چرا به هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مقدس می‌گوییم این است که ما در دفاع مقدس نه تنها از مرز و بوم کشور بلکه از ارزش‌های الهی و اسلامی دفاع کردیم و به این خاطر به دوران جنگ ۸ ساله، دفاع مقدس لقب داده‌ایم.  در دفاع مقدس ما به دنبال حاکمیت احکام الهی بوده‌ایم و شهدا نیز جان خود را که بهترین گوهر حیات بوده، در مسیر نهضت انبیا و اهل بیت و در راستای برپایی حکومت حضرت مهدی موعود(عج) فدا کردند.

دانشجو ضمن محکومیت شدید کاریکاتور موهن روزنامه شرق یادآور شد: در هفته دفاع مقدس روزنامه‌ای که اسم شرقی دارد، در مسیر غرب و توطئه‌های غربی و سیاست‌های غرب حرکت کرد و سربند بسیجیان عزیز که سربندی ارزشی بود و سربند عاشقان ولایت حضرت زهرا، حضرت محمد و امام حسین بود را به سخره گرفت، آنها در واقع با این کار ارزش‌های دفاع مقدس و نظام و انقلاب را به سخره گرفتند و این سربندهای یازهرا و یا حسین و لبیک یا امام را به عنوان نماد تاریکی در کاریکاتوری رسم کرده و به ارزش‌های ایثار و شهادت اهانت کردند.

وی افزود: در غرب شاهد بودیم که با فیلمی اهانت آمیز و موهن به رسول اکرم(ص) اهانت شد و امروز نیز در رسانه‌های همسوی غرب در داخل به ارزش‌هایی که رسول خدا(ص) در دنیا حاکم کرده است اهانت می‌کنند.

وی تاکید کرد: قطعا ملت ایران، دانشجویان و جامعه دانشگاهی و ولایتمداران و عاشقان حضرت زهرا موضعی صریح و قاطع گرفته و در برابر این اهانت سکوت نخواهند کرد.

وزیر علوم تصریح کرد: چه طور رسانه‌ای همسو با غرب در داخل چنین جرأتی به خود داده که با کاریکاتور، هشت سال دفاع مقدس را به سخره گیرد در حالی که می‌دانند تمام ایران اسلامی و ملت ایران از عاشقان اهل‌بیت و انبیا بوده و همواره از ارزش‌های نظام و انقلاب و ایثار و شهادت دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکا بداند که امروز با رسانه‌های همسو با خود در داخل نمی‌تواند ارزش‌های انقلاب را زیر سؤال ببرد و محال است دانشگاهیان ما و عاشقان امام حسین و حضرت زهرا و ولایتمداران ایران چنین توهین‌هایی را تحمل کنند.
 
* سهم بیش از دو درصدی ایران در تولید علم جهان


دانشجو در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت علمی بی‌نظیر کشور در سطح منطقه ودنیا اظهار داشت: آموزش عالی کشور با همت جهادگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در لباس اساتید دانشگاه و فرزندان غیور همان یادگاران در لباس دانشجو توانست 14 سال زودتر به رتبه نخست تولید علم در منطقه برسد، در حالی که برنامه‌ریزی برای سال 1404 بود.

وی یادآور شد: همچنین در سطح جهان نیز رتبه ما به 16 ارتقا پیدا کرد و ان‌شاءالله ظرف پنج سال آینده رتبه ایران در تولید علم در جهان تک رقمی خواهد شد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در حوزه نانوفناوری توانستیم در سال 90 به رتبه هشتم برسیم در حوزه فناوری اطلاعات نیز در سال 90 به رتبه سیزدهم و در حوزه سلول بنیادی به رتبه هجدهم رسیدیم.

دانشجو در ادامه با اشاره به سهم ایران در تولید علم در جهان اذعان داشت، در سال 88 سهم ایران در تولید علم جهان 0.3 درصد بود که این رقم در سال 88 به 0.8 دهم درصد رسید و با جهشی بی‌نظیر در حال حاضر به بیش از دو درصد رسیده است؛ همچنین تعداد دانشجویان دکترا علیرغم تمام تبلیغات سوء دشمنان افزایش 60 درصدی و تعداد دانشجویان ارشد افزایشی صد در صدی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد:‌ امروز 1.5 میلیون متر مکعب به فضای آموزشی کشور اضافه شده است همچنین در حوزه علوم انسانی توانستیم 400 سرفصل را بازنگری و 100 سرفصل را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم و ان‌شاءالله مابقی در آینده نزدیک ابلاغ می‌کنیم.

دانشجو با اشاره به آزمون نیمه متمرکز دکترا گفت:‌ در گذشته دانشجویان نسبت به عدم عدالت در بحث آزمون دکترا شکایت‌های زیادی داشتند که ما آزمون نیمه متمرکز را برگزار  کرده و برای عدالت بیشتر در سال آینده تخصصی‌تر خواهیم کرد. و امسال حدود 115 درصد رشد در رشته محل‌های دکترا ایجاد کرده و حدود 300 واحد آموزش عالی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی در ادامه با تاکید بر پیروی تمام جامعه دانشگاهی کشور از رهنمودهای مقام معظم رهبری و ولایت فقیه تاکید کرد: قدرت‌های مستکبر بدانند آموزش‌ عالی ایران پیرو ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم است و محال است آن چیزی که آنها ترسیم می‌کنند را اجرا کرده و در آن مسیر حرکت کنیم ما مستمر به دین و اسلامی کردن دانشگاه‌ها هستیم، چرا که علم و ایمان توام با یکدیگر سبب رشد و تعالی انسان می‌شود، ما باید دانشگاه اسلامی داشته باشیم و احکام الهی در دانشگاه‌ها جاری و ساری شود و قطعا امروز اگر نیاز باشد جامعه دانشگاهی همانند هشت سال دفاع مقدس باز هم به دفاع از احکام الهی و اسلامی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: اگر امروز آنها سربندهای یا زهرا را به سخره می‌گیرند اگر نیاز باشد دانشجویان ما عاشورایی دوباره را انشا خواهند کرد ولی این بار استکبار پوزه‌اش به خاک مالیده می‌شود، اگر آن روز به دفاع نظامی می‌پرداختیم امروز جهاد علمی خود را به رخ دنیا کشیده و بیش از پیش در مسیر رشد فعالیت بشر از این جهاد علمی خود استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان ما انقلابیگری را در تقابل با تحریم وتقابل با آمریکا تعریف می‌کنند نه در تقابل با مدیریت دانشگاه. و باید بدانند انقلابیگری را آنها افتخار می‌دانند.

وزیر علوم افزود: استکبار باید بداند که دانشگاهیان ما چشم طمع دشمنان را کور خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که آنها در هیچ بخشی موفق شوند و بدانند دانشگاهیان ما رسانه‌هایی که سیاه نمایی می‌کنند و رسانه‌های همسو با غرب را به خوبی می‌شناسند و فکر نکند که طرح فریب را در ایران اجرا کرده چرا که دانشگاهیان ما به خوبی متوجه طرح فریب دشمنان هستند.

وی با اشاره به موضع گیری برخی خواص در مقابل فتنه گفت: در فتنه برخی موضع‌گیری نداشته و یا در 9 دی نیز که خواست ملت بود باز هم صحبتی از فتنه نکردند، این طرح فریب دشمن است همین افراد امروز با نقد سیاه نمایی می‌کنند، در حالی که اگر نقد می‌کنند باید راهکار بدهند، دانشگاه‌ها محل میتینگ‌های تبلیغاتی نیست بلکه باید حرف‌ها در دانشگاه‌ها علمی باشد.

دانشجو درادامه با اشاره به نزدیک بودن ریاست جمهوری اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد دشمن طمع کند و مرز خود را با دشمن مشخص می‌کنیم باید هر کس که قصد دارد در دانشگاه حاضر شود در چارچوب قانون و مقررات حرکت کرده و صحبت‌‌های علمی بکند، چراکه دانشگاه‌ها سکوی تبلیغاتی برای کاندیداها نیستند.

وی افزود: نشاط دانشگاه به تبلور علم و منطق است نه کف و سوت و هیجانات کاذب که دشمن نیز به دنبال ایجاد همین هیجانات است و قطعا دانشجویان ما چنین اجازه‌ای به او نخواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *