جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمایت بسیج‌دانشجویی از سخنان وزیرعلوم

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 243253
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در حمایت از سخنان اخير وزیر علوم پیرامون برخورد با اساتید سکولار بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش جهان،‌ متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
«دلبستگان به گفتمان انقلاب اسلامی همواره دو آرمان دیرین در مورد دانشگاه داشته اند؛ نخست حضور عناصر ارزشی در دانشگاه و خاصه در جایگاه استادی و در ثانی رها شدن این نهاد مقدس از سیطره اساتید سکولار. بدیهیست که حضور اساتید غیر انقلابی و سکولار در دانشگاه ها در تربیت دانشجویان تاثیری شگرف برجای خواهد گذاشت و از الزامات فعالیت وزارت علوم در دولت مکتبی مقابله با حضور اساتید سکولار در دانشگاه ها است. چه آنکه حضور این افراد، می تواند دانشگاه های ما را تبدیل به دانشگاهی استعماری کند، همان مسئله ای که بنیانگذار کبیر انقلاب ما را از آن بر حذر می داشتند: «ما از دانشگاه استعماری می‌ترسیم. ما از دانشگاهی می‌ترسیم که جوانهای ما را آنطور تربیت کنند که خدمت غرب بکنند.»(26/11/61)

پس از روی کار آمدن دولت مکتبی در سال 84 شاهد فعالیت های نوید بخشی در راستای جذب اساتید ارزشی و هم‌چنین برخورد با اساتید سکولار بودیم، اساتیدی که دانشگاه را محلی برای نشر افکار سکولار و بیگانه با گفتمان اسلام ناب می‌دانستند. روند این حرکت نوید بخش در دولت دهم سرعت بیشتری به خود گرفت که جای تقدیر دارد.

اما آنچه ما را به صدور این بیانیه واداشت، سخنان دکتر کامران دانشجو در نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل(13/6/91) پیرامون برخورد با اساتید سکولار و پی آمد های آن است. او در این نشست می گوید: «ما استاد سكولار نمي‌خواهيم؛ چرا كه دانشگاه تنها محل كسب علم نيست بلكه محلي است كه بايد ارزش‌هاي انقلاب به طور نهادينه در آن به نسل آينده منتقل شود. »، «در دانشگاه آموزش علم و تربیت توامان است و اساتید سکولار هر چند عالم، به فضای تربیتی دانشجویان لطمه جدی خواهند زد.» همچنین دانشجو در جای دیگر می‌گوید: «به ميزان مورد نياز، افراد دلسوز در كشور داريم كه بخواهيم افراد غيرهمسو با نظام را از بدنه خارج كنيم و از اين اقدام خود شرمنده نخواهيم بود.» سخنانی که اگر نخواهیم جنبش دانشجویی را تنها به انتقاد محدود کنیم، الحق جای تقدیر دارد.

البته این سخنان انقلابی وزیر به مذاق برخی نیز خوش نیامد، روزنامه‌ی زنجيره‌اي اعتماد که تلاش او برای بازنمایی سیاه از مسائل کشور بر همه هویدا گشته است، با انتخاب تیتر گزنده‌ی: «كامران دانشجو بار ديگر از اخراج اساتيد دفاع كرد» می‌نویسد: بازنشستگي و اخراج اساتيد دانشگاه ها در كنار تفكيك جنسيتي كلاس ها و مكان هاي دانشگاهي روندي بود كه در چند سال گذشته انتقادات زيادي را متوجه وزارت علوم كرد! (اعتماد؛14/6/91) گویی عملکرد همفکرانشان در دولت اصلاحات از خاطرشان رفته است، حافظه تاریخی ما دانشجویان آن قدر قوی هست که یادمان نرود حوادث فتنه گون 18 تیر سال 78 و نقش وزارت علوم را که چون هیزمی برای آتش فتنه بود.

اکنون ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) ضمن حمایت قاطعانه ازعملکرد وزیر علوم در برخورد با اساتید سکولار و غیر انقلابی، از وی می خواهیم دانشجویان را در تمامی اقدامات برای نیل به آرمان دانشگاه اسلامی حامی و پشتیبان خود بداند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *