دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دانشجو:دردوران‌اصلاحات به‌مقدسات‌اهانت شد

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب: 243157
وی خطاب به این دسته افراد گفت: شما که در زمان هشت سال دولت قبلی فرش قرمز جلو آمریکا پهن کرده بودید و اگر به همین صورت پیش می رفت کشور را دو دستی تقدیم می کردید، حال این گونه اتهام های واهی را مطرح می کنید؟
ˈبه گزارش جهان به نقل از ایرنا کامران دانشجوˈ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد تحول مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی از ضرورت های مهم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

دانشجو، چهارشنبه شب در اجلاس اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مشهد افزود: دانشگاهی را می توان به طور کامل اسلامی نامید که ارزش های اسلامی و انقلابی در بخش های مختلف آن به طور کامل گسترش یافته و نهادینه شود.

وی گفت:‌ بر این اساس دانشگاهی را می تواند به طور کامل اسلامی و اصلاح شده نامید که کپی‌برداری شده از متون و صورت و سیرت غربی نباشد و آرمان های انقلاب اسلامی به طور صحیح در آن تبیین و توجه شود.

وی افزود: اساتید دانشگاه ها و مراکز آْموزش عالی باید پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی باشند و کسانی که برای آرمان‌های انقلاب ارزش قائل نبوده و آنها را قبول ندارند جایی برای آنها در دانشگاه ها نیست.

وی گفت: ما استاد سکولار نمی خواهیم و این قبیل اساتید جایی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه ها به عنوان مکان های مناسبی برای تربیت و آموزش و ترویج فرهنگ انقلاب یاد کرد.

دانشجو گفت: دانشگاهی می‌تواند نیروی انسانی را با آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت کند که بر اساس آموزه‌های دینی پیش برود.

وی بیان کرد: دانشگاهی که آزادی را بر مبنای کرامت انسانی و نه بر مبنای بی‌بند و باری و متون غربی قبول داشته باشد، دانشگاه قابل اصلاح شدن است و در غیر این صورت باید مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی متحول شود.

دانشجو با اشاره به فرمایش های امام خمینی (ره) گفت: ما از محاصره اقتصادی و تحریم و سایر ترفندهای معاندان نمی ترسیم، بلکه هراس ما از دانشگاهی است که جوانان را با نگاه و تربیت متکی به فرهنگ غربی تربیت کند.

وی افزود: با توجه به تاثیرگذاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بر فرهنگ سازی مناسب در جامعه، باید فرهنگ سازی در این مراکز مورد توجه جدی قرار بگیرند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد:‌ اگر در دانشگاه ها فضای عفاف و حجاب و پوشش حاکم شود همین فرهنگ به تدریج در جامعه حاکم و تاثیرگذار می شود و در صورتی که بی‌بند و باری در آنها حاکم شود، این نوع فرهنگ جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دانشجو یکی دیگر از ماموریت های اصلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را تربیت نیروی انسانی برای دفاع از آرمان های انقلاب و یا وفادار به آن دانست و گفت: باید در این مراکز به کادر سازی برای انقلاب و نظام اسلامی توجه خاص شود.

وی گفتمان‌سازی متاثر از گفتمان های امام خمینی (ره) و انقلاب را در جامعه از جمله ماموریت های مهم دانشگاه ها ذکر کرد و افزود: دانشگاه ها به عنوان سرمنشا گفتمان سازی باید به این امر عنایت جدی داشته باشند.

وی گفت: دانشگاه ها می‌توانند محوری برای فراگیر شدن گفتمان عدالت در جامعه باشند.

دانشجو اظهار داشت:‌ در نقدها از دولت باید مراقب سوء استفاده معاندان بوده و مواظب باشید که دشمن کمین کرده و در صدد نیل به اهداف خود است.

وزیر علوم گفت: در زمان نقد فعالیت های دولت در بخش های مختلف از جمله در دانشگاه ها از دشمنان و اقدام های سوء آنها نباید غافل شد و نباید به گونه ای اقدام کرد که زمینه سوء استفاده معاندان فراهم شود.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ‌همان ها که در دوران اصلاحات در زمینه مسایل هسته ای حتی اجازه تدریس دروس این رشته در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را هم نمی دادند، حال خطاب به ما عنوان می کنند که فلانی در صدد ایجاد روابط با آمریکا است.

وی خطاب به این دسته افراد گفت: شما که در زمان هشت سال دولت قبلی فرش قرمز جلو آمریکا پهن کرده بودید و اگر به همین صورت پیش می رفت کشور را دو دستی تقدیم می کردید، حال این گونه اتهام های واهی را مطرح می کنید؟

وی بیان کرد: طی هشت دوران اصلاحات به مقدسات اهانت بسیاری شد و برخی عنوان می کردند که گفتمان امام خمینی (ره) به تاریخ پیوسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *