جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توطئه جدید آمریکا علیه حزب الله

پیش نویس قطعنامه علیه مشارکت حزب الله در نبرد القصیر به شور گذاشته می شود
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 289486
شورای حقوق بشر سازمان ملل درنظر دارد پیش نویس قطعنامه ای را علیه دولت سوریه و مشارکت نیروهای حزب الله در نبرد القصیر به تصویب برساند.
توطئه جدید آمریکا علیه حزب الله
به گزارش جهان تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: هیئت عالی رتبه حقوق بشر سازمان ملل متحد در نظر دارد روز چهارشنبه پیش نویس قطعنامه ای را در محکومیت دولت سوریه برای کمک گرفتن از نیروهای خارجی در نبرد القصیر به شور بگذارد.

در پیش نویس این قطعنامه که امروز تهیه شده، ایالات متحده، ترکیه و قطر ضمن اشاره غیرمستقیم به حضور نیروهای حزب الله لبنان در نبردهای القصیر، بر محکومیت جنگیدن مبارزان خارجی به نفع دولت اسد در القصیر تاکید شده و حضور این نیروها را تهدید جدی برای ثبات منطقه به شمار آورده اند.

این پیش نویس در صورتی که تصویب شود الزام آور نیست و از مقامات دولتی سوریه خواسته است اجازه بازرسی آزادانه از شهروندان سوری بویژه مردم القصیر را به بازرسان سازمان ملل و آژانس های بشردوستانه بدهد.

این پیش نویس همچنین بر پاسخگو بودن عاملین قتل عام القصیر و همه کسانی که مسئول نقض جدی قوانین بین المللی حقوق بشر در سوریه هستند، تاکید کرده است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود رسما حضور نیروهای حزب الله در نبرد علیه معارضان سوری را تایید و بر حمایت از دولت بشار اسد تاکید کرد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرده است اگر دولت سوریه جبهه جولان را باز کند فعالانه در نبردهای آن علیه رژیم صهیونیستی مشارکت خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *