جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

نتیجه پژوهش راهبردی آمریکا درباره حزب‌الله

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 398039
یک پژوهش مرکز مطالعات راهبردی خاورمیانه نزدیک واشنگتن به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و از آن خواست قدرت موشکی حزب‌الله در تخریب زیرساخت‌های اسرائیل را در نظر بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ماتیو لویت» کارشناس موسسه سیاست خاورمیانه در واشنگتن در پژوهشی جدید در مورد خطرناک بودن حزب‌الله به اسرائیل هشدار داده و به قدرت این جنبش اذعان کرده است.

بنا به گزارش روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن، لویت دراین پژوهش خود نوشت: حزب‌الله قدرت آن را دارد که به جهان بفهماند او همچنان خواستار نابودی اسرائیل است جز اینکه در برهه کنونی مشغول مسئله سوریه و درگیری داخلی لبنان است.

وی افزود: در هنگامی که مذاکره کنندگان ایران با گره ۵+۱ در حال گفت‌وگو هستند و به موعد نهائی این مذاکرات برای توافق نزدیک می‌شوند و چنانکه به نظر می‌رسد احتمال رسیدن به توافق ضعیف است -به تعبیر وی- حزب‌الله که یک بازوی نظامی ایران به شمار می‌رود ، اخبار خاص خود را دارد.

وی در ادامه نوشت: شیخ «نعیم قاسم» در گفت‌وگویی اعلام کرد که با کمک‌های ایران حزب‌الله به موشک‌های بسیار پیشرفته با دقت بالا دست یافته است و می‌توان از آنها در جنگ احتمالی آینده با اسرائیل استفاده کرد.

لویت سپس تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، اسرائیل قبل از اینکه سخنی از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به میان آورد، ابتدا باید خوب [به عواقب آن] بیندیشد.

وی افزود که حزب‌الله فعلا قصد جنگ با اسرائیل را ندارد. لویت گفت: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله از تمامی اشخاصی که به او گوش فرا می‌دهند، می‌خواهد که بدانند حزب‌الله در آمادگی کامل برای مبارزه با اسرائیل به سر می‌برد و این درگیری احتمالی با تحرکات حزب‌الله در سوریه کاملا متفاوت و عمیق‌تر خواهد بود.

لویت پژوهش خود را اینگونه خلاصه کرد: در افق، طیف مجهول و واحدی در صحنه ژئوسیاسی جدید به چشم می‌خورد که می‌تواند استراتژی حزب‌الله و تمرکز آن را به سرعت بازگرداند: اگر جنگنده‌های اسرائیل حمله‌ای علیه تاسیسات اتمی ایران داشته باشند، هر اتفاق و سناریویی ممکن است رخ دهد.

وی تاکید کرد که در این صورت حزب‌الله حتما برخی از موشک‌های پیشرفته خود را به سوی تاسیسات زیرساختی اسرائیل پرتاب خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *