جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

اعتراف محرمانه مقامات آمریکا درباره حزب الله

نیروهای حزب الله در "القصیر" موازنه قدرت را کاملا برهم زدند/ حزب الله با بیش از ۲۰ گروه تروریستی جنگید
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 291620
آمریکا به قدرت بالای رزمندگان حزب الله در مقابله با گروه های مسلح مخالف نظام سوریه در شهر القصیر اذعان کرد.
اعتراف محرمانه مقامات آمریکا درباره حزب الله
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الرای العام نوشت: در جلسه‌ای کاملاً محرمانه شماری ازمقامات وکارشناسان مسائل نظامی آمریکا مراحل مختلف نبرد جاری درشهر "القصیر" را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند.

به نوشته روزنامه الرای العام کویت؛ در جلسه مقامات عالی رتبه آمریکایی براساس اسناد و مدارک مستند همگی حاضران به این نتیجه رسیدند که نقش داده شده به گروه موسوم به " جبهه النصره " بسیار بیشتر از حجم واقعی این جبهه در نبرد " القصیر " بود واین گروه از قدرت بالای نظامی برخوردار نبوده است.

الرای العام کویت به نقل از مقامات آمریکایی شرکت کننده در این جلسه اعلام می‌کند؛ حاضران در جلسه یاد شده براساس مدارک موجود به این واقعیت رسیدند که حزب الله لبنان در نبرد " القصیر " نقش سرنوشت ساز وتعیین کننده‌ای داشته است.

دربخش دیگری از این بحث این نشریه کویتی مدعی است براساس ادعاهای مقامات آمریکایی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با عقب نشینی گروه های مخالف مسلح نظام از منطقه " القصیر " مخالفت کرده بود وخواستار نابودی تمام گروه‌های مسلح شده بود اما حزب‌الله به " جبهه النصره " و دیگر گروه‌های مسلح مخاف نظام بشار اسد مهلت خروج از این شهر داد وحاضر به قتل عام مخالفان مسلح نشد.

به نوشته الرای العام ؛ درحال حاضر همه به‌خوبی می‌دانند حزب‌الله در نبرد " القصیر " به گونه‌ای عمل کرد که قدرت تصمیم را از همه گرفت واین تنها حزب‌الله لبنان بود که هدایت و رهبری نبرد را به‌دست گرفته بود.

یکی از مقامت امریکایی شرکت کننده در این جلسه فاش کرد؛ درنبرد " القصیر" حزب‌الله با بیش ازبیست گروه وگردان مسلح مخالف نظام بشار اسد نبرد کرد که شاخص‌ترین این گروه‌ها گردان‌های " الفاروق "، " الحق "، " المغاویر "، " الوادی "، " قاسیون "، " ایمن " و " التوحید " بودند و " جبهه النصره " تنها یکی از گروه‌های فعال در القصیر بوده است.

این مقام آمریکایی همچنین فاش کرد؛ پس از کشته شدن ابوعمر سرکرده " جبهه النصره " و دومعاونش که در اواسط ماه گذشته روی داد دیگر گروه‌های مسلح مخالف نظام بشار اسد زمام امور را از " جبهه النصره " ربودند وبیشتر حجم حضور را به خود اختصاص دادند.

این مسئول آمریکایی در ادامه مدعی شد؛ در مرحله نخست نبرد حزب الله در شهر " القصیر " نیروهای حزب الله متحمل شکست سنگینی شدند از این رو بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای پاکسازی نیروهای مخالف حاضر در " القصیر " به تیپ سوم و چهارم دستور داد از شهر دمشق به سمت این شهر به حرکت در آیند ومخالفان را با کمک نیروهای حزب الله از بین ببرند.

این مقام آمریکایی در توضیح این ادعای خود به تصاویر دریافتی از ماهواره های جاسوسی امریکا بر فراز دمشق استناد کرد وگفت در داخل دمشق برای چند روز از حضور نیروهای ارتش سوریه به صورت بسیار چشم گیری کاسته شد واین نشان از میزان حضور بالای نیروهای سوری در نبرد " القصیر " داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *