شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

عکس / خاکی ترین سردارِ غرب

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 288962
عکس زیر، تصویری استثنایی از محمد بروجردی است که در یک روستای کردنشین، در حلقه مردم روستا نشسته است و اسلحه خود را با فاصله از خود روی زمین قرار داده.
به گزارش جهان نيوز، محمد بروجردی، یکی از دوازده بنیانگذار سپاه پاسداران و از گزینه های اصلی فرماندهی کل سپاه بود، اما به همه عناوین پشت پا زد و در کردستان مستقر گردید. او در تمام سال های پاسداری اش، از میان مردم کرد خارج نشد و سرانجام نیز در میان آنان شربت شهادت نوشید. او جمله معروفی دارد به این قرار:"تنها کسی می تواند در کردستان کار کند و ماندگار شود که عاشق مردم کرد باشد."
محمد بروجردی، در حالی که می توانست در جبهه جنوب، فرماندهی بزرگ ترین یگان های زرهی و پیاده سپاه را بر عهده بگیرد، سپاه منطقه 8 (جبهه غرب کشور) را ترجیح داد و جان بر سر آرمان خود، یعنی برقراری ثبات و امنیت و رفاه در کردستان نهاد.
عکس زیر، تصویری استثنایی از محمد بروجردی است که در یک روستای کردنشین، در حلقه مردم روستا نشسته است و اسلحه خود را با فاصله از خود روی زمین قرار داده. این عکس درست در زمانی گرفته شده که کردستان از ناامن ترین بخش های کشور بود و لانه گروهک های مزدوری که به دنبال شکار فرزندانِ خدمتگزار ملت بودند. اما بروجردی همواره سعی داشت بدون اسلحه و با خضوع و خشوع کامل با هم وطنان کردزبان روبرو شود و شاید به همین دلیل است که این سردار، عکسی که در آن سلاح به دست گرفته باشد ندارد.
در سالگرد سی امین سالگرد شهادت این ناجی کردستان، برای شادی روح این خاکی ترین سردار جبهه غرب، صلواتی هدیه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *