جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
دبیرکل ناتو:

ناتو در بحران سوریه دخالت نمی‌کند

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 285311
آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو امروز در نشستی خبری با اعلام اینکه ناتو در بحران سوریه دخالت نمی کند، حل و فصل مسالمت آمیز بحران این کشور بر اساس توافقات ژنو شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آندرس فوگ راسموسن با بیان اینکه ناتو مواضع خود در قبال بحران سوریه را تغییر نداده است، نسبت به حل و فصل فوری و مسالمت آمیز بحران این کشور ابراز امیدواری کرد.

دبیرکل ناتو گفت: ما از همه طرفین درگیری در سوریه و جامعه جهانی خواستار تسریع در ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ماموریت نظامی ناتو در ارتباط با بحران سوریه، دفاع از همپیمان خود یعنی ترکیه است و اگر از اراضی سوریه به ترکیه حمله شود از این کشور دفاع خواهیم کرد.
دبیرکل ناتو در ادامه افزود: ما نگران اوضاع سوریه و احتمال انتقال آن به سایر کشورهای مجاور آن و استفاده از سلاح های شیمیایی هستیم.

راسموسن گفت: ناتو ضمانت کرده است که در مقابل تهدیدات و حملات خارجی علیه ترکیه از این کشور حمایت کند.
وی در نشست خبری روز دوشنبه خود اعلام کرده است که بحران سوریه باید در چارچوب "بیانیه ژنو" حل شود و جامعه جهانی در قبال حل و فصل سریع بحران این کشور مسئول است.
در ژوئن 2012 قدرت‌های جهانی برای بررسی وضعیت سوریه در ژنو گرد هم آمدند. در این نشست طرح‌هایی برای فراهم کردن بستر گذار سیاسی در سوریه ارائه شد٬ اما در این توافق مشخصا درباره ماندن بشار اسد در مسند قدرت یا کناره‌گیری او سخنی به میان نیامده است.

دبیرکل ناتو همچنین درباره حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه گفت: ناتو اطلاعاتی درباره این حملات ندارد و این موضوع را تنها از رسانه های خبری مطلع شدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *