جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ناتو روسیه را تحریم اطلاعاتی کرد!

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 448846
نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو تاکید کرد: تا زمانی که روسیه از دولت بشار اسد در سوریه حمایت کند، ناتو هیچگونه همکاری اطلاعاتی با مسکو نخواهد داشت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپاتنیک خبرداد: داگلاس لوت نماینده آمریکا در ناتو تصریح کرد: ناتو قصدی برای همکاری اطلاعاتی با روسیه بر سر مبارزه با گروه تروریستی داعش ندارد چرا که مسکو هم اکنون از دولت بشار اسد حمایت می کند.
 
وی در ادامه افزود: هم روسیه و هم آمریکا مایل به نابودی داعش هستند ولی هیچ هدف مشترکی در رابطه با دولت بشار اسد در سوریه ندارند.
 
لوت گفت: این مساله کاملا روشن است که نیروهای روسی در حال حمایت از بشار اسد هستند ولی اعضای ائتلاف بین المللی بر این باورند که بشار اسد باید برکنار شود. با توجه به اختلافاتی که وجود دارد، من هیچ زمینه ای را برای همکاری اطلاعاتی بین ناتو و روسیه نمی بینم.
 
پیش از این نیز میشل بالدانزا سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن عملیات خود در خاک سوریه را با روسیه هماهنگ نخواهد کرد، در حالی که مسکو به حمایت خود از بشار اسد ادامه داده و نسبت به ایمنی کامل خلبان های آمریکایی که در منطقه عملیات انجام می دهند، تضمین دهد.
 
موضع ناتو و آمریکا به شدت از سوی وزارت دفاع روسیه با انتقاد روبرو شده است. مسکو بر این باور است که واشنگتن و بروکسل به دنبال بهانه ای هستند تا از همکاری با روسیه برای مقابله با داعش در سوریه، خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *