سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱
سروری:

اجازه ندهیم فضای انتخابات موجب دو دستگی و واگرایی ملی شود

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 262913
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید طرح جامعی داشته باشیم تا اجازه ندهیم فضای معنوی انتخابات با سیاه نمایی موجب دو دستگی و واگرایی ملی شود، گفت: در انتخاباتی که از ابتدای نظام جمهوری اسلامی برگزار شده حلقه مفقوده بحث اخلاق انتخاباتی است.
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفتگو با مهر در خصوص نقدهای تخریب کننده کاندیدها در ایام انتخابات و زیر پا گذاشتن اخلاق سیاسی گفت: متاسفانه با اینکه مشارکت مردم در عرصه تصمیم گیری ها همواره پایه محکمی برای نظام بوده است، نبود فضای اخلاقی مناسب سبب شده بعضی برای رسیدن به نتیجه به هر وسیله ای تمسک بجویند.
 
وی گفت: یکی ازاهداف انقلاب اسلامی بر خلاف نظام ماکیاولیستی آن است که سیاست را در خدمت اخلاق قرار داده تا سیاست اخلاق مدار شکل گیرد.
 
 سروری ادامه داد:  بعضی نامزد ها با بیان اینکه که هدف وسیله را توجیه می کند ازهر وسیله ای برای پیروزی درانتخابات استفاده می کنند.
 
 عضو جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه بعضی از کاندیدها به جای تبلیغ برنامه های خود به تخریب رقیب می پردازند گفت: بعضی ازکاندیدها تمام ظرفیت های خود را برای تخریب رقیب به کار می گیرند، به تدریج فضای تخریب باب شده و هیچ مانعی برای گفتارو رفتارخود نمی بینند و فقط هدفشان پیروزشدن درعرصه رقابت است.
 
وی با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق سیاسی و نقدهای تخریب کننده نتیجه ای جز آلوده شدن فضای انتخاباتی ندارد، افزود: این فضای غبارآلود به جای اینکه موجب همگرایی و مشارکت ملی شود موجب اختلاف و واگرایی ملی می شود.
 
وی با بیان اینکه باید قوانین بازدارنده ای برای این گونه نقدهای تخریب کننده وجود داشته باشد، گفت: البته در قانون جدید مواردی برای جلوگیری ازتخریب نامزدها شکل گرفته اما باید طرح جامعی داشته باشیم تا اجازه ندهیم فضای معنوی انتخابات با سیاه نمایی موجب دو دستگی و واگرایی ملی شود.
 
سروری با اشاره به انتخابات های گذشته واینکه درهرانتخاباتی شاهد پررنگ تر شدن بی اخلاقی های سیاسی هستیم، افزود: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید این واقعیت را اذعان کنیم در رابطه با اخلاق سیاسی به فضای مطلوب نرسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه بعضی ازنامزدها به دنبال آن هستند با به وجود آوردن هیجانات کاذب شورسیاسی را جایگزین شعور سیاسی کنند گفت: شور سیاسی مانع از شعورسیاسی می شود وبیان پاره ای از مسائل بی اهمیت عرصه را برای کاندیدا هایی که برنامه دارند تنگ می کند و نامزدها فقط درگیر جواب دادن به یکدیگر می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معنی طرح جامع را هم فهمیدیم