جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۲۵
پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

موضع انتخاباتی رئیس‌جمهور فضای کشور را در جهت مناقشات بی‌حاصل می‌کشاند

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 439833
قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه موضع انتخاباتی رئیس‌جمهور فضای کشور را در جهت مناقشات بی حاصل می کشاند، گفت: در سوابق شورای نگهبان مداخله در کار اجرایی وجود ندارد.
موضع انتخاباتی رئیس‌جمهور فضای کشور را در جهت مناقشات بی‌حاصل می‌کشاند
به گزارش جهان، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه "کار شورای نگهبان نظارت است نه اجرا و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیئت‌های اجرایی هستند"، اظهار داشت: ما از گروه های سیاسی و اصلاح طلبان توقع این اظهارات در مورد شورای نگهبان را داشتیم، ولی از رئیس جمهور که وظیفه حفاظت از قانون اساسی را برعهده دارد، توقع چنین اظهاراتی که به تضعیف نهادهای قانونی کشور منجر می شود، را نداریم.

وی ادامه داد: در زمان های گذشته فشارهایی از طرف گروه های سیاسی به شورای نگهبان برای ورود عناصر برانداز و ساختار شکن به مجلس وجود داشت و این اولین بار نیست که نسبت به وظایف شورای نگهبان تشکیک می شود و این مطالب از طرف احزاب و گروه های اصلاح طلب مطرح می شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: اظهارات رئیس جمهور متفاوت بود و صریح و روشن اختیارات و حدود و ثغور قانونی شورای نگهبان را مورد تشکیک قرار داد و عنوان کرد که صلاحیت بررسی کاندیداها در حیطه اختیارات هیئت‌های اجرایی است و شورای نگهبان نباید در این امر اجرایی ورود کند.

سروری افزود: بنده یادم نمی آید که شورای نگهبان در مسائل اجرایی ورود کرده باشد و کار این شورا سازماندهی برای امر نظارت بوده است؛ من در سوابق شورای نگهبان مداخله در کار اجرایی را ندیده ام که رئیس جمهور اختیارات شورای نگهبان را نقض کند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان در مدار قانون و براساس آنچه در قانون آمده است، حرکت کرده و من نگران هستم که اظهارات آقای روحانی بهانه به دست جریان معاند و عناصر واگرا و فریب خورده داخلی یا عناصری که عامدانه در جهت تضعیف شورای نگهبان حرکت می کنند، بدهد و مورد سوء استفاده آنها قرار بگیرد و فضای کشور را در جهت مناقشات بی حاصل بکشاند.

قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: رئیس جمهور قادر نیست که حوزه اختیارات شورای نگهبان را تضعیف کند و تنها سود این مباحث به صندوق جریان های برانداز و خارج نشین می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه سال همدلی و همزبانی است وگر نه ، رییس جمهور همه را از دم تیغ می گذراند
هیات های اجرایی در تایید صلاحیت کاندیداتورها نباید دخالت کنند
United States
اقای روحانی سنگ می اندازه گنجشک مفت سنگ مفت و بحث ها انقدر زیاد شده 50 50 به هدف می خوره. اگر کارشناسان حقوقی قانونی اساسی به موقع جواب بدن. .. اگر هم دوباره صلاح نیست که.....
درود بر روحانی
سینا
United States
وظیفه شورای نگهبان قطع کردن دست فتنه گران از رسیدن به قدرت است
یا علی
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
البته با وجود ... چون ...بعید نیست از فیلتر رد شوند!
United States
پس دیگر چه نیازی به مردم و صندوق رای
علی
تحلیل درستی است. دولت چون برنامه خاصی برای اداره کشور ندارد، ابتدا تحریم ها را بهانه کرده بود و الان که معلوم شده خیری از دشمن نصیب ایران نمی شود دنبال بهانه های دیگر برای سرگرم کردن مردم می گردد.
United States
انتخابات دو مرحله ای یعنی همین اول تایید شورای بعد تایید مردم نمیدانم میزان رای ملت است یا شورای نگهبان
سرور
انتخابات در مرحله ای نیست بلکه کاندیداها باید تایید صلاحیت شوند.دقیقا همین رویه در امریکا نیز وجود دارد.طفره نروید.
علی
رئیس جمهور ! درخواست اختیارات فرا قانونی! دخالت در کار دیگر قوا ! فرستادن پالس مثبت برای ...!
...
تضعیف شورای نگهبان تضعیف اسلام است پس بدون توجه به مقام هر کس باید با شخصی که در مورد تضعیف اسلام حرکت یا حرفی میزند برخورد شود.
خدا پدر و مادر احمدی نژاد را بيامرزد.
محمد
حمله به شورای نگهبان تضعیف سیستم انتخاباتی کشور است
سود این مباحث به صندوق جریان های برانداز و خارج نشین می رود.
یعنی ...
علی
اينگونه اظهارات نشانه احساس خطر است چون مردم از عملکرد رئیس جمهور رضایت ندارند و ایشان خوب میدانند که قولهایی که دادند عملی نشده و لذا با تضعیف جایگاه والای شورای نگهبان میخواهد فرافکنی کند، مردم در زمان خودش یعنی انتخابات، تلافی خواهند کرد.این همان کسی بود که باشعار احترام به قانون و قانونگرايي رای آورد
ب
موضع انتخاباتی رئیس‌جمهور فضای کشور را در جهت مناقشات بی‌حاصل می‌کشاند

قبول!
اما موضع انتخاباتی ... چطور؟
محمد باقر
شورای نگهبان یک سد محکم مقابل نفوذ لیبرالها وخستگان از انقلاب اسلامی هستند واگر سنگر مجلس را فتح کنند کوچکترین شکی در تعغییر مسیر اصلی نظام وانقلاب به خود نمی دهند
میزان رای ملت است ! هر چه مردم بخواهند همان خوهد شد
و میزان رای ملت است نه نظر آقایان !!!
کاظمی
ظاهرا تنها چیزی که ذهن دولت را به خود مشغول کرده است تصاحب کرسی های مجلس در انتخابات اتی می باشد و این خود می تواند پایه های مدیریتی و اجرایی کشور را سست کند .
کاظمی
خدا را شکر می کنیم که رئیس دولت افکار خود را بر زبان می اورد تا ملت ایشان را بهتر بشناسند و در انتخابات اینده با بصیرت بیشتری افراد در خط امام و رهبری و پایبند به قانون اساسی را برگزینند .
کاظمی
یکی از اصول مترقی قانون اساسی شورای نگهبان می باشد که استارت تهاجم به ان زده شده است نیروهای وفادار به انقلاب و رهبری و قانون اساسی باید تهاجم کنندگان به شورای نگهبان و همفکران انان را خوب شناسایی کنند و در انتخابات اتی به انان یک نه بزرگ بگویند تا مجلسی مومن به ارمان های انقلاب تشکیل شود .
ننگ بر... بی بصیرت.
France
حرف رئيس جمهور حرف كاملا درستي است
كار شوراي نگهبانمطابق قانون اساسي ( لطفا يك بار ديگر قانون اساسي را مرور بعد اظهار نظر كنيد) نظارت بر انتخابات است ، نه ورود به حوزه اجرا ،چيزي كه درسالهاي اخير رخ داده است .شورا راسا صلاحيتها را بر رسي و هر كه را بخواهد رد و هركه را بخواهد تاييد ميكند. اگر اين اجرا نيست پس چه مي تواند باشد.
آب در كوزه و ما گرد جهان میگردیم
دارن برا انتخابات مجلس و مجلس خبرگان نقشه میكشن،و این وسط شورای نگهبان مزاحم شون هست میخوان این اركان رو تو دست بگیرن چون خودشون هم میدونن تو انتخابات ریاست‌جمهوری اگر اصولگرایان یک كاندید معرفی كنند شكست میخورن و خوب میدونن مردم بهشون اعتمادی ندارن و بهشون رای نمیدن...