سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱
۴
سروری:

انتخاب هاشمی، شهرداری تهران را دچار تنش می‌کند

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 297897
اگر آقای هاشمی به عنوان گزینه شهرداری مطرح شود یقینا از سوی اصلاح طلبان تندرو خواهد بود. اگر چنین شود سعی می کنیم تا سر تمامی گزینه ها با دوستان در شورای شهر همکاری داشته باشیم تا گزینه شایسته انتخاب شود.
انتخاب هاشمی، شهرداری تهران را دچار تنش می‌کند
به گزارش جهان، منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی را به عنوان گزینه احتمالی اطلاح طلبان تندرو معرفی کرد و گفت: بدنه اصلاح‌گرایان به دنبال چالش سیاسی در ابتدای فعالیت خود در شورای شهر نیستند.

پرویز سروری با بیان اینکه ورود نگاه سیاسی در انتخاب شهردار بر اساس تجربه تاریخی به دست آمده، شکست خورده است؟ به ندای‌انقلاب‌گفت:کسانی بوده اند که با وجود تخصص لازم در حوزه شهری به منصب شهرداری تهران رسیده اند اما به دلیل حاکمیت نگاه سیاسی بر فعالیت آنان و گزینششان به خاطر جناح بندی، نتوانستند به صورت شایسته فعالیت کنند به نحوی که ما شاهد خسارات سنگینی به مردم و شهر بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه نباید تجربه تلخ شواری اول مجددا تکرار شود و شهردار بر اساس نگاه سیاسی انتخاب شود، گفت: همه اعضا باید از ورود نگاه سیاسی به این انتخاب مهم جدا خودداری کنند و تلاش نمایند تا چینش شهردار و مدیرانش بر اساس تخصص و توانایی اجتماعی آنان باشد. باید در گزینش شهردار از جناح‌بندی های سیاسی به شدت خودداری شود.

این منتخب چهارمین دوره شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش داریم همکاری متقابلی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان ایجاد شود و به این ادبیات متقابل برسیم که شهردار باید بر اساس شایسته سالاری و آشنایی به مسائل شهری انتخاب شود.

سروری خاطرنشان کرد: باید دقت نظر کافی در این زمینه صورت گیرد تا در جناح بندی های سیاسی گرفتار نشویم چرا که بر این باورم این روند خسارت های زیادی را به شهر وارد می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محسن هاشمی به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای کلیدداری بهشت خواهد بود یا خیر اظهار داشت: تا آنجا که در جریانم اصلاح طلبان حاضر نیستند در ابتدای کار گزینه ای را معرفی کنند که باعث ایجاد اختلاف و تنش در شورا شود. تلاش می شود تا شورا در فضایی تعاون مدار اداره شود.

سروری با اشاره به اینکه بحث های مطروحه در زمینه انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران بیشتر گمانه‌زنی‌های رسانه ای است و هنوز از سوی فعالان اصلاح طلب گزینه ای در این زمینه معرفی نشده است، گفت: با آغازبکار شورای چهارم طبیعتا هر دو طیف تلاش می کنند تا انتخابی مناسب صورت گیرد و چالش سیاسی پدید نیاید. بر این باورم که اگر آقای هاشمی به عنوان شهردار انتخاب شود بیشتر از آنکه شهر به سمت فضای فنی و تخصصی حرکت کند تنش سیاسی در شهرداری ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: من شدیدا درخواست دارم تا وارد این مباحث نگردیده و باعث ایجاد دامنه اختلاف در شورای شهر نشویم.

این منتخب دوره چهارم شورای شهر اذعان داشت: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری این را نشان داد که اصلاح طلبان به دنبال ورود به عرصه های پر چالش سیاسی نیستند. اگر آقای هاشمی به عنوان گزینه شهرداری مطرح شود یقینا از سوی اصلاح طلبان تندرو خواهد بود. اگر چنین شود سعی می کنیم تا سر تمامی گزینه ها با دوستان در شورای شهر همکاری داشته باشیم تا گزینه شایسته انتخاب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر سياسي نيست پس همان آقاي قاليباف بسيار براي شهرداري مناسب است
ناصر
شهردار فقط محسن هاشمی واقعا قابلیت این شغل را دارد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چون پسر هاشمیه؟!
امیدوارم کسی انتخاب شود که مورد اجماع تمامی اعضاء شورای شهر (چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) باشد.