شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مخالفت با محدودیت سلاح در امریکا

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 262587
لابی قدرتمند اسلحه در امریکا با اشاره به‎این‎که این کشور به اسلحه‎های بیشتری نیاز دارد، از مقامات خواسته است تا همانند آن‎چه در سرزمین‎های اشغالی متداول است، مقابل مدارس نگهبانان مسلح به کار گرفته شوند.
به گزارش جهان به نقل از پرس، وین لاپیر مدیر انجمن ملی تفنگ در امریکا ( NRA) روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل به خاطر تلاش‎هایش برای مقابله با خشونت در مدارس، باید به عنوان الگویی برای امریکا در نظر گرفته شود.
 
لاپیر در همین خصوص گفت: «اسرائیل بیشترین موارد تیراندازی در مدارس را تا قبل از آن‎که آنان اقدامی صورت دهند، به خود اختصاص داده بود اما آن‎ها گفتند: ما جلوی این روند را می‎گیریم و در مقابل هر مدرسه نگهبانان مسلح قرار دادند و از آن موقع تا کنون دیگر هیچ مشکلی نداشتند.»
 
انجمن ملی سلاح در امریکا پس از یک سکوت طولانی در قبال آن‎چه که در مدرسه ابتدایی شهر نیوتان واقع در ایالت کانکتیکات اتفاق افتاد و مقاومت در برابر درخواست‎های مبتنی بر اعمال محدودیت‎های بیشتر بر سلاح و کنترل سفت و سخت آن، در نهایت مدعی شده که چاره کار سلاح بیشتر است نه کمتر.
 
یک جوان مسلح در تاریخ چهاردهم دسامبر با حمله به مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتان ایالت کانکتیکات ۲۶ تن از جمله ۲۰ کودک و ۶ بزرگ‎سال را به ضرب گلوله از پا درآورد و در نهایت به زندگی خود نیز پایان داد.
 
این جوان مهاجم امریکایی پیش از حمله به مدرسه، مادر خود را در مکان دیگری به قتل رسانده بود.
 
گزارش‎هایی در دست است مبنی بر این‎که آدام لانزا ۲۰ ساله از اختلالات شخصیتی رنج می‎‏برده و از داروهای ضد افسردگی نیز استفاده می‎کرده است.
 
بر اساس گزارش‎ها و آمار و ارقام موجود، همه ساله بيش از ۳۰ هزار تن از مردم امريکا در جريان تيراندازي‎هاي مختلف هدف قرار گرفته و کشته مي‎شوند.
 
بر اساس آمار منتشر شده از سوي لابراتوار جنايي دانشگاه شيکاگو و مراکز کنترل بيماري، روزانه در اثر تيراندازي در امريکا و در جريان خشونت‎هاي مربوط به سلاح گرم در اين کشور، به‏طور ميانگين۸۷ مورد فوت اتفاق مي‎افتد.
 
بر اساس اين آمار، روزانه به طور ميانگين ۱۸۳ مورد جراحت‎هاي ناشي از تيراندازي با سلاح گرم نيز در امريکا به ثبت رسيده است.
 
رکورد فروش سلاح در امريکا در سال ۲۰۱۲ به ميزان قابل توجهي بالا گزارش شده است.
 
بر اساس آمار موجود، حدود ۴.۵ ميليون (چهار و نيم ميليون) سلاح گرم در سال به ارزش ۲ تا ۳ ميليارد دلار در امريکا فروخته مي‎شوند.
 
یکی از مقامات رژیم اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد، آن‎چه که در امریکا اتفاق می‎افتد به طور کلی با قوانین مربوط به سلاح در اراضی اشغالی بی‎ارتباط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *