جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مرگ 561 کودک آمریکایی در 5 سال

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 262276
خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار آمارهای تکان‌دهنده از مرگ هر روزه کودکان آمریکایی به ضرب گلوله، نوشته است برخلاف وعده اوباما که گفت کشتار کودکان نباید به امری روزمره بدل شود، این کشتارها به پدیده‌ای عادی بدل شده است.

به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته گذشته حادثه‌ کشتار دبستان «سندی‌هوک» تمام آمریکا را در اندوه فرو برد و موجب شد تا یکبار دیگر بحث کنترل سلاح نقل محافل رسانه‌ای و سیاسی آمریکا شود. در این حادثه 20 کودک زیر 12 سال به دست یک جوان 20 ساله کشته شدند. اما خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی به آمارهای رسمی پلیس آمریکا استناد کرده و نوشته است کشتار کودکان زیر 12 سال هر روز در آمریکا رخ می‌دهد. در این گزارش که بخش‌هایی از آن در ذیل می‌آید، آمارهای تکان‌دهنده‌ای از مرگ کودکان آمریکایی به دلیل ادامه جریان آزاد فروش سلاح در این کشور آمده است.

پیش از آنکه 20 دانش‌آموز کلاش اول دبستان به دست فرد مسلحی در شهر «نیوتون» ایالت «کانتیکت» کشته شوند، «لوک شاستر» دانش‌آموز 6 ساله کلاس اول دبستان در منطقه ان‌.دی نیوتون به ضرب گلوله کشته شد، «جان دیواین» و «جیدن تامپسون» 6 ساله نیز به همین طریق در منتاکی و تگزاس کشته شدند.

 

بررسی‌های آسوشیتدپرس از اخبار سال 2012 همچنین نشان می‌دهد که «ورونیکا موسر سالیوان» 6 ساله هم در یک کشتار دسته‌جمعی در سینمایی در «آرورا» کلورادو کشته شده و «کامیا پری» که او هم 6 ساله بوده به دست پدرش در برابر خانه‌شان در کلیونلند به قتل رسیده است.

البته در زمان مرگ «جولیو سگورا مکیناش» هیچ فرد مسلحی حضور نداشت، بلکه این کودک 3 ساله تصادفا زمانی که در حال بازی با اسلحه‌ای بود که در خودروشان پیدا کرده بود، به سر خود شلیک کرد.

 

 

رئیس‌جمهور «باراک اوباما» به همراه قربانیان نیوتون رفت و به احترام قربانیان سکوت کرد و سپس گفت که نباید اجازه داد که چنین مرگ‌های خشنی برای کودکان به یک پدیده روزمره تبدیل شود، اما مرگ صدها کودک و نوجوان به دلیل تیراندازی نشان می‌دهد که احتمالا این اتفاق افتاده است.

گزارش‌ جامع جرایم که از سوی اف‌بی‌آی منتشر شده نشان می‌دهد که تنها بین سال‌های 2006 تا 2010 حداقل 561 کودک زیر 12 سال به ضرب گلوله کشته شده‌اند. تعداد تلفات همه‌ساله تقریبا ثابت بوده است: 120 نفر در سال 2006؛ 115 نفر در سال 2007؛ 116 نفر در سال 2008؛ 114 نفر در سال 2009 و 96 نفر در سال 2010. البته در این آمار تعداد کودکانی که اف‌بی‌آی مرگ آن‌ها را تصادفی تلقی کرده اما به ضرب گلوله بوده، در نظر گرفته نشده است. آمارهای دقیق سال 2010 تا دو سال آینده یعنی زمانی که این آمارها دسته‌بندی و تحلیل شوند، منتشر و مشخص نمی‌شوند.

نویسنده آسوشیتدپرس سپس به پیشنهاد لابی‌های تولید اسلحه در آمریکا اشاره می‌کند. این گروه‌ها پس از کشتار سندی‌هوک پیشنهاد دادند که در هر مدرسه‌ای نگهبانان مسلحی مستقر شوند تا از حملات مشابه جلوگیری شود. اما به نوشته آسوشیتدپرس، تعداد کودکانی که در خانه خود یا در خیابان به ضرب گلوله کشته می‌شوند، از تعداد کودکانی که در مدارس کشته می‌شوند بیشتر است و این یعنی کودکان در خانه و خیابان‌ هم امنیت ندارند. در 61 مورد از قتل‌ها و یا مرگ‌هایی که به ضرب گلوله اتفاق افتاده و توسط آسوشیتدپرس بررسی شده، هیچ‌یک در مدارس نبوده است.

یک هفته پیش از آنکه کشتار سندی‌هوک رخ دهد، «آلیسا کلایا» هشت ساله به ضرب گلوله پدرش در خانه‌شان در «تول ریور» کالیفرنیا کشته شد. پدر وی با اسلحه کالیبر 38. خود مادربزرگ و دو برادرش را هم کشت و یک برادر و خواهر او را زخمی کرد. پدر وی نهایتا خود را نیز کشت.

 

 

آسوشیتدپرس همچنین نوشته است که کشتار مسلحانه آنطور که تصور می‌شود تنها مربوط به گروه‌های خلافکار و یا قاچاقچیان مواد نیست.

بلکه بسیاری از موارد مانند مرگ «فیث الن» 22 ماهه، «آتمن کاکران» 10 ساله و «آلایزا کاکران» یازده ساله است. همه آن‌ها در روز 6 سپتامبر به ضرب گلوله مادرشان کشته شدند و مادر سپس خود را به قتل رساند.

بسیاری از کودکانی که در سال 2012 به ضرب گلوله کشته شده‌اند، به وسیله اسلحه‌هایی جان خود را از دست داده‌اند که متعلق به والدین آن‌ها، بستگانشان یا پرستار آن‌ها بوده و یا اینکه به هر طریق در خانه‌ها بوده است.

حالا اوباما «جو بایدن» معاون خود را مأمور تشکیل کمیته‌ پاسخ به کشتار سندی‌هوک کرده است. این کمیته تلاش خواهد کرد تا قوانین حمل اسلحه را محدود کند. قوانینی که سال‌هاست در کنگره در برابر تغییر آن مقاومت می‌شود. شاید اعمال این محدودیت‌ها از بروز مجدد حوادثی مشابه کشته شدن کودکانی مثل «آماری مرکل پورل» که در روز 9 آوریل با اسلحه‌ای که یک بزرگتر در کوله مرد عنکبوتی او گذاشته بود به قفسه سینه خود شلیک کرد، جلوگیری کند. او هم مثل اکثر قربانیان سندی‌هوک 6 ساله بود.

کشتار سندی‌هوک موجب شده تا اعتراضات به قوانین خرید و حمل اسلحه در آمریکا بالا بگیرد و این احتمال وجود دارد که قوانینی که سال‌ها لابی‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی از تغییر در آن‌ها جلوگیری کرده‌اند، کمی تغییر کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *