پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تجمع ضد خشونت درآمریکا+تصاویر

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 260975
جمعی از فعالان آمریکایی خشمگین از عدم نظارت‌‌های تسلیحاتی و قتل عام‌های فجیع در این کشور، به سمت مقرهای لابی قدرتمند اسلحه در واشنگتن راهپیمایی کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز»، همزمان با برگزاری مراسم خاکسپاری دو تن از قربانیان قتل عام اخیر در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» ایالت «کنتیکت» و تشدید درخواست های مربوط به کنترل سختگیرانه تر بر سلاح ، جمعی از فعالان آمریکایی با راهپیمایی به سمت مقرهای انجمن ملی اسلحه در واشنگتن دی سی به عنوان لابی سلاح در آمریکا، خشم خود را گسترش خشونت های مرتبط با سلاح گرم به تصویر کشیدند.
 

 
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس این خبر، تظاهرات کنندگان آمریکایی شعار «شرم بر انجمن ملی اسلحه باد» سر دادند و از این لابی اسلحه در آمریکا خواستند تا دست از مواضع تند خود بر دارد و مسیر را برای اعمال قوانین جدید نظارت بر تسلیحات هموار کند.
 
یکی از مدیران برنامه ریزی این تظاهرات با اشاره به اینکه انجمن ملی اسلحه بیشتر از هر کس دیگری مسئول بیش از 12 هزار نفری است که هر ساله در این کشور با سلاح به قتل رسیده اند، اعلام کرد که: ما از لابی گران انجمن ملی اسلحه می خواهیم تا از مواضع خود کوتاه بیایند و به کنگره اجازه دهند تا قوانین معقولی را برای نظارت بر تسلیحات به تصویب برساند.
 

 
چنین درخواستی از سوی فعالان آمریکایی با حمایت دو تن از سناتورهای حامی اسلحه همراه بوده است. این سناتورهای دموکرات «مارک وارنر» و «جو منچین» از ایالت «ویرجینیای غربی» نام دارند که از سوی انجمن ملی اسلحه دارای رتبه اعتباری 1 هستند اما اعلام کرده اند که قتل عام صورت گرفته در دبستان سندی هوک آنها را متقاعد کرده که زمان تغییر قوانین تسلیحاتی فرا رسیده است.
 


انجمن ملی اسلحه از زمان وقوع قتل عام در ایالت کنتیکت سکوت کرده و به سوالات طرح شده پاسخی نداده است و مقامات این انجمن درخواست های مصاحبه را رد کرده اند.
 
علاوه بر این، صفحه «فیس بوک» این لابی قدرتمند اسلحه در آمریکا نیز ناپدید شده است و حساب کاربری آنها در شبکه اجتماعی «توئیتر» نیز که سکوی پرطرفدار ارتباط آنها با حامیانشان است، از زمان وقوع تیراندازی های مرگبار در دبستان سندی هوک تاکنون هیچ پیامی را منتشر نکرده است.
 


در قتل عام دبستان سندی هوک، 20 کودک و 6 فرد بزرگسال به قتل رسیدند.
 
خبر تظاهرات آمریکایی ها در شرایطی گزارش می شود که «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در واکنش به قتل عام سندی هوک اعلام کرد که قوانین سخت گیرانه تر نظارت بر تسلیحات بخشی از مسیر رسیدگی به خشونت ها در آمریکاست، اما «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور هیچ سیاست خاصی را در این رابطه اعلام نکرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *