شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

واکنش آمریکا به 'آری' مصر به قانون اساسی

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 262520
به دنبال مشخص شدن نتایج اولیه همه پرسی قانون اساسی مصر که حکایت از تایید آن توسط مردم آن کشور دارد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی محتاطانه با اشاره به نگرانی جدی در مصر درباره روند برگزاری این همه پرسی از رییس جمهور آن کشور خواست برای حل اختلاف های داخلی تلاش کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا ˈپاتریک ونترلˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت نیویورک در بیانیه ای که نشان دهنده تایید نتیجه همه پرسی قانون اساسی مصر است، گفت: محمد مرسی به عنوان رییس جمهور منتخب مسوولیت بزرگی برای حل اختلاف ها و بازسازی شکافها در مصر دارد.
 
سخنگوی وزرات خارجه آمریکا افزود: ما امیدواریم آن دسته از مردم مصر که از روند برگزاری همه پرسی ناامید شده اند، به حضور فعال سیاسی خود با قدرت بیشتری ادامه دهند.
 
وی همچنین خواستار خودداری مخالفین و موافقین این همه پرسی از دست زدن به اعمال خشونت آمیز شد.
 
مرحله دوم همه پرسی برای قانون اساسی مصر، روز شنبه در استان های القلیوبیة، المنوفیة، البحیرة، کفر الشیخ، دمیاط، اسماعیلیة، بورسعید، سوئز، مرسی مطروح، البحر الأحمر، الوادی الجدید، الفیوم، بنی سویف، المنیا، الأقصر، قنا و الجیزة برگزار شد.
 
حدود 25 میلیون و 495 هزار و 237 نفر واجد شرایط برای شرکت در این همه پرسی بوده اند.
 
شش هزارو 724 شعبه رای گیری در سراسر مصر پیش بینی شده بود.
 
دور نخست این همه پرسی شنبه هفته گذشته در 10 استان مصر (استان های قاهرة، اسکندریة، الشرقیة، الدقهلیة، الغربیة، أسیوط، سوهاج، أسوان، شمال سینا و جنوب سینا) انجام شد.
 
بر اساس نتایج اولیه که روز سه شنبه اعلام شد، 63.8 درصد به قانون اساسی جدید مصر که محتوایی اسلامی دارد رای دادند که پیروزی بزرگی برای احزاب اسلامگرا و بویژه اخوان المسلمین مصر به شمار می رود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *