چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

پیش‌نویس قانون اساسی مصر تصویب شد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 329024
کمیسیون تدوین قانون اساسی مصر یک‌شنبه شب پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور را تصویب کرد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: عمرو موسی، رئیس کمیته ۵۰ نفره مسئول اصلاح قانون اساسی مصر روز یکشنبه اعلام کرد که عملیات تصویب تمامی بندهای پیش نویس قانون اساسی جدید مصر به پایان رسید.

وی همچنین تاکید کرد که پیش نویس قانون اساسی که کمیته مسئول اصلاح قانون اساسی مصر درباره آن توافق کرده بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید دارد که این زمان از شش ماه تجاوز نمی‌کند.

قرار است پیش نویس قانون اساسی مصر فردا (سه شنبه) به عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت این کشور ارائه شود.

موسی همچنین اعلام کرد که اعضای کمیته مسئول اصلاح قانون اساسی در مذاکرات پایانی خود توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری یا پارلمانی براساس آنچه قانون اساسی تعیین کند، صورت بگیرد و انتخابات در هر حال انتخابات در مدت زمان کمتر از شش ماه از آغاز اجرای قانون اساسی انجام خواهد شد.

بنا به پیش نویس قانون اساسی جدید محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی تنها در برخی موارد خاص انجام خواهد شد و موافقت شورای عالی نیروهای مسلح برای تعیین وزیر دفاع ظرف دو دوره ریاست جمهوری آتی لازم است.

این پیش‌نویس قرار است در یک همه‌پرسی به رأی گذاشته شود که نخستین گام در چارچوب نقشه‌راهی است که ارتش برای «انتقال دموکراتیک» بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مخلوع مصر تعیین کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *