شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۷۹
تلاش هاشمی برای بازگرداندن اصلاح‌طلبان متهم به صحنه انتخابات؛

'انتخابات آزاد' با حضور سردمداران فتنه!

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 244165
به نظر می رسد آقای هاشمی خلاف تاکیدش بر سلامت انتخابات و "انتخابات آزاد و شفاف" در حال پیمودن مسیر اعتمادزدایی از انتخابات و امانتداری نظام است.
سرویس سیاسی جهان نيوز- هاشمی رفسنجانی،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران با تأکید مجدد بر مواضع چندی قبل خود گفت: برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.
 
 آقای هاشمی روز 25 تیرماه هم در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز، همین مواضع را بیان و عنوان کرده بود: برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه‌ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت و از این طریق می‌توان امیدوار بود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گردند.
 
آقای هاشمی رفسنجانی روز ۲۶ مهرماه سال 90 هم در راستای همین خط سیاسی گفت: اگر مدبرانه عمل کنیم، می‌توانیم ظرف دو سال و با برگزاری انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و
آقای هاشمی در حالی این روزها بر "انتخابات آزاد" و "حضور همه گروه های سیاسی در انتخابات"، تاکید می کند که گویا فراموش کرده بخش اعظم فتنه و حمله سنگین 88 به انقلاب و نظام اسلامی بر دوش بخشی از سیاسیونی بود که او اکنون خواستار حضور آنان در صحنه سیاسی است.
شوراها به‌ صورت آزاد و شفاف و همراه با نظارت و اجرای صحیح، مردم را همانند ابتدای انقلاب پشتیبان و همراه نظام و آرمان‌های آن نگه‌داریم.
 
شبهه آفرینی در روز انتخابات 
 
طرح این سخنان در شرایطی بود که هاشمی درست پس از انداختن رای به صندوق انتخابات مجلس نهم(14 اسفند 90) در سخنانی تامل برانگیز گفت: "انشاء‌الله نتیجه انتخابات همان رایی باشد که مردم به صندوق می‌اندازند." در واقع او بدون ارائه هیچ شاهد و قرینه ای آشکارا بار دیگر سلامت انتخابات و مراجع قانونی برگزار کننده آن را زیرسوال برد.
 
البته اصرار هاشمی بر این رویکرد عجیب به فضای مربوط به انتخابات انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها محدود نمی شود چرا که وی در زمینه شبهه افکنی درباره سلامت انتخابات ید طولایی دارد.
 
در واقع به نظر می رسد آقای هاشمی خلاف تاکیدش بر سلامت انتخابات و "انتخابات آزاد و شفاف" در حال پیمودن مسیر اعتمادزدایی از انتخابات و امانتداری نظام است.
 
زمینه سازی برای دروغ بزرگ
 
در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز آقای هاشمی از ماه ها پیش به میدان آمد و به صورت مکرر مشابه سخنان امروزش را درباره انتخابات مورد تاکید قرار می داد؛ رویه ای که بزودی زمینه ساز ظهور ادعای دروغ تلقب و فتنه بزرگ 88 شد.
 
او درست شش ماه و ده روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ در حرکتی تامل برانگیز "تردید افکنی" در نتیجه انتخابات را آغاز کرد؛ آنجا که در همایش جنجالی ۳۰ سال قانونگذاری گفت: اگر مردم احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت آنان بی‌اثر است و متولیانی پیدا شوند که رأی آنها را هر جوری که می‌خواهند، بخوانند آنگاه دلسرد می‌شود، چون مردم مسلمانند و هیچ وقت به کشور
نکته مهمتری که در دل رویکرد سیاسی این روزهای آقای هاشمی وجود دارد و هدف اصلی سخنان اوست، زمینه سازی برای برگرداندن بدون شرط دست کم بخشی از فعالان فتنه 88 – که ارتباط نزدیکی با وی دارند- به صحنه سیاسی کشور است؛ با این توجیه که انتخابات آزاد موجب جلب اعتماد عمومی و حمایت مردمی می شود و لازمه آن هم حضور همه گروه های سیاسی حتی سردمداران داخلی فتنه آمریکایی-صهیونیستی 88 است.
خیانت نمی‌کنند.
 
با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره "متزلزل و خدشه‌دار" نکردن انتخابات ریاست جمهوری دهم که در نخستین روز سال ۸۸ در اجتماع پرشکوه زائران امام رضا مطرح شد، اصرار رئیس مجمع تشخیص بر طرح این موضوع آن هم چندین ماه پیش از انتخابات، بویژه در خطبه های نماز جمعه ادامه یافت. تداوم این رویکرد خطر آفرین، رهبر انقلاب را بر آن داشت تا ۹ روز بعد البته این بار با لحنی صریح تر مانع از "تردید پراکنی" بین مردم شود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز نهم اردیبهشت، در جمع پرستاران، معلمان و کارگران، مخاطب سخنانشان را «برخی دوستان بی‌انصاف» نام گذاشتند و فرمودند: متأسفانه برخی دوستان بی‌انصاف و کسانی که جزو ملت هستند و توقع دارند مردم به آنها توجه کنند با ناسپاسی علیه ملت حرف می‌زنند و با تکرار حرف دروغ دشمن سلامت انتخابات را زیر سؤال می‌برند.
 
با این حال، "تردید آفرینی" و "القای از دست رفتن اعتماد" مردم به نظام، همچنان ادامه یافت و پس از آغاز فتنه ۸۸ و در آخرین خطبه های نماز آقای هاشمی به اوج رسید.
 
اعتراض مردمی
 
در نتیجه این رویه و مواضع جنجال آفرین آقای هاشمی بود که وی از سوی افکار عمومی عمومی، فعالان دانشجویی و اصولگرا به مخدوش کردن اعتماد مردم، تردید افکنی میان آنان و حمایت از جریان فتنه متهم شد و در مناسبت های مختلف از جمله در حماسه ۹ دی ماه ۸۸ مورد اعتراض مردم قرار گرفت.
 
البته اعتراضات مردمی هم باعث اصلاح مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نشده و او هرگز هراسی از ماندن در کانون انتقادات به خود راه نداده است به گونه ای که وی در ماه های اخیر بار دیگر رویکرد سابق خود را پی گرفته است. شاید در همین راستاست که آقای هاشمی روز گذشته هم از آنچه "انتخابات آزاد" نامید سخن گفت.
 
مهمتر از ظاهر
 
اما نکته مهمتری که در دل رویکرد سیاسی این روزهای آقای هاشمی وجود دارد و هدف اصلی سخنان اوست، زمینه سازی برای برگرداندن بدون شرط دست کم بخشی
البته اصرار هاشمی بر این رویکرد عجیب به فضای مربوط به انتخابات انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها محدود نمی شود چرا که وی در زمینه شبهه افکنی درباره سلامت انتخابات ید طولایی دارد.
از فعالان فتنه 88 – که ارتباط نزدیکی با وی دارند- به صحنه سیاسی کشور است؛ با این توجیه که انتخابات آزاد موجب جلب اعتماد عمومی و حمایت مردمی می شود و لازمه آن هم حضور همه گروه های سیاسی حتی سردمداران داخلی فتنه آمریکایی-صهیونیستی 88 است.
 
در همین راستاست که وی به مانور ویژه بر موضوع "انتخابات آزاد" مشغول است. معنی دیگر "انتخابات آزاد و شفاف"(پس از شبهه افکنی درباره سلامت انتخابات) تاکید بر حضور همه سیاسیون از جمله همه اصلاح طلبان در انتخابات است. 
به عنوان نمونه رفسنجانی روز ۲۳ ارديبهشت ماه امسال صریحا خواستار برگزاری انتخابات با حضور همه گروه‌های سیاسی شد.
 
آقای هاشمی در حالی این روزها بر "انتخابات آزاد" و "حضور همه گروه های سیاسی در انتخابات"، تاکید می کند که گویا فراموش کرده بخش اعظم فتنه و حمله سنگین 88 به انقلاب و نظام اسلامی بر دوش بخشی از سیاسیونی بود که او اکنون خواستار حضور آنان در صحنه سیاسی است.
 
در هر صورت روشن است که نباید از رویکرد این روزهای آقای هاشمی و دوستانش بسادگی گذشت زیرا اصرار رئیس مجمع تشخیص مصلحت بر پیش کشیدن موضوع "انتخابات آزاد" و زمینه سازی برای بازگشت آرام فعالان فتنه 88 از پروژه ای حساس حکایت دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان، فعالان سیاسی و دانشجویی و رسانه های در این باره است. 
 
خلاف ادعای آقای هاشمی، به نظر می رسد راهکار بهتر برای تقویت اعتماد مردم، عزم وی و دوستانش به اصلاح رفتار و رویکرد خود در چند سال اخیر است که اعلام برائت علنی از فتنه 88 از مهمترین آن هاست.   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در کدام کشور کودتاگران میتوانند در انتخابات ازاد! شرکت کنند؟!!!
چه کسي سردمدار فتنه را مشخص کرده است تخيلات شما درست نیست . حسادت شما از آنجا ناشي مي شود که هاشمي امين رهبري است . ابهت را در افتتاحيه سران عدم تعهد ديديد؟
United States
این انتخابات خطر فتنه و انحراف توامان هست
Iran, Islamic Republic of
کسی با انتخابات ازاد مشکل نداره اما مسخره نیست که یک نفر اسلحه تو دست بگیره بیاد خیابون و بگه میخوام تو انتخابات ازاد شرکت کنم؟
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای هاشمی رفسنچانی مگه تا به حالا ازاد نبوده که اینقدر ازاد ازاد میکنه
نمی دانم چی بگم اما برای آقای هاشمی متاسفم. چرا ایشان می خواد دوباره ملت را ...کنه من که بچه ام هنوز صحنه ها ی فتنه ی 88 یادم نرفتم چرا افرادی که آن روز ها باعث ناراحتی رهبر عزیزم شدند دوباره باید بیایند و کاندید بشند و دوباره ملت را اذیت کنند ؟
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی مخالف انتخابات ازاد نیست بلکه مخالف کودتای سبز و مخملی و مخالف قانون شکنی است بنابراین طبیعی است که نگذارند که کسانی که میخواهند هرج و مرج ایجاد کنند و امنیت و کسب و کار مردم را بهم بزنند در انتخابات حضور یابند.
کدام نظام میگذارد که دشمنانش در انتخابات کاندیدا شوند که نظام ما بگذارد؟
Iran, Islamic Republic of
بدانيد که با تخريب آقاي هاشمي راه به جايي نمي بريد و بدانيم که بار کج به مقصد نمي رسد!
اگرصادق هستیدبااومصاحبه کنیدتاازخوددفاع کند.
هاشمی از سرمایه های ارزشمنده انقلاب هست
خداوند نگهدارش باشه
دوران هاشمی وخاتمی شرایط زندگی بهتر بود .......................
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کسی به اندازه آقای هاشمی الان نمی تواند در کشور تعادل ایجاد کند.
مردم نظرات دیگری هم دارند وجود اقای هاشمی از این بابت مغتنم است که بخشی از جامعه و حتی نخبگانی را که نمی توانند حرف بزنند را نمایندگی می کند.
نکته مهم تر این است که شما مگر از انتخابات ازاد می ترسید؟ مگر شما نمیگوئید اکثریت هستید؟
United Kingdom
فقط خاتمی
شما که معتقدید اصلاح طلبان مرده اند و خاتمی و هاشمی و... هیچ جایگاهی ندارند می بایست از انتخابات آزاد استقبال کنید. مگر نه؟
شما هم آخرش منافعتون همدیگر رو به هم نزدیک میکنه
تنها رئیس‌جمهوری که به دانشجویان گفت: آدم باش!

محمد خاتمی که بارها این شعار کلیشه ای «زنده باد مخالف من!» را مطرح کرده بود در مراسم روز دانشجو در دانشكده‌ فني دانشگاه تهران سال 83 و در ميان عده‌اي از هواداران سابقش که آن روز از خاتمی هم عبور کرده بودند(اعضای همین انجمن تهران) که از عملکرد وی در دوران ریاست جمهوری اش ناراضی بودند و به صحبت هایش اعتراض می کردند با بر افروختگی دست به دامن دموکراسی شد و گفت:« اين خلاف دموكراسي است اين چه وضعي است كه ايجاد كرده‌ايد، مگر شما چند نفر هستيد كه هو مي‌كنيد، كاري نكنيد كه بگويم بيرونتان كنند، آدم باشيد، گوش بدهيد و تحمل كنيد.»
United Arab Emirates
والله هاشمی راست میگه .........
"سعه‌صدر، آزادی بیان و تحمل مخالف در اجلاس تهران بالا بود " موافقم اما از افتخارات نظامی است که راس فتنه(...) وبقیه دوستانش شکست در انتخابات88 را برنتافتند وبر علیه "سعه‌صدر، آزادی بیان و تحمل مخالف " کودتا به راه انداختند .حالا یادشان افتاده
Iran, Islamic Republic of
لطفا صریح و روشن و غیردوپهلو بگویید جناب هاشمی
شما که زدید زیرش چی شد دوباره میخواهید برگردید و انتخابات ازاد و...
دوم خردادیها لیاقت حضور در انتخابات را ندارند
خدایا به مقام امام جعفر صادق ع سران فتنه را اگر قابل هدایت نیستند رسوا وریشه کن ونابود بفرما
من کاری به این حرفها ندارم.اگه کاندید بشه من حتما بهش رای میدم
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی وخاتمی. هاشمی وخاتمی چه مخالفین ............دارند
... هاشمی مثل تو بخشی نگر نیست که فقط یک گروه را در جامعه می بینید
United States
از قیمت دلار خبر داری دیگر فتنه بس است لااقل از مردمی که سر سفره خود نان خالی هم ندارند ........
Iran, Islamic Republic of
معمولا نظرات خوانندگان را منتشر نمی کنید . ولی حداقل خودتان بدانید که برگزاری انتخابات آزاد , عادلانه و شفاف یعنی اجرای دقیق قانون اساسی .

شما که می گویید بدون هیچ قرینه ای ..... همین دو هفته پیش آقای باهنر فرمودند من را از رتبه 5 به 25 هل دادند .
Iran, Islamic Republic of
فتنه به زباله دان تاریخ پیوسته اما برخی هنوز خبر ندارند
Iran, Islamic Republic of
مشکل اساسی کشور در حال حاضر قانون شکنی... و فرزندان او است اینها قانون را زیر پا گذاشته اند و خبر هم ندارند که تا چه حد بین مردم ...هستند این حرفهای ...ارزش ندارند .
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم اگر رافت دولت جلوگیری نمیکرد و جلو مردم را نمیگرفت مردم میدانستند که چه کار کنند. ما کارگران خاطره برده کردن خود در ادارات دولتی را به دست این ...و سیاستهای این ...و طرفدارانش از یاد نبردیم . به اسم دروغین خصوصی سازی شرکتهای پیمانکاری خرید و فروش انسانها را راه اندازی کردند(برده داری) وافراد خاصی که مورد حمایت ایشان و متا سفانه برخی از نمایندگان مجلس هم بودند این شرکتهای مافیایی را تشکیل دادند. پول بیت المال را در ظاهری قانونی خارج کردن و حق ما کارگران را بردند.
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی و خاتمی لطفا جواب سوالات زیر را بدهید:
1-آقای هاشمی علت اینکه در زمان شما شرکتهای برده داری پیمانکاری نیروی انسانی به اسم دروغین خصوصی سازی تشکیل شد چه بود؟ شما همان قدر منابع دولتی را که قرار بود بابت استخدام هر کارگر بپردازید بلکه بیشتر به واسطه ها وپیمانکاران دادید. این کار به جر پایمال کردن حق کارگر چه سودی داشت؟
2- آقای خاتمی علت اینکه در 8 سال صدارت شما این برده داری .....ادامه داشت چه بود؟
3- آقایان هاشمی و خاتمی برای ما کارگران سوال است چرا اکثر پیمانکاران نیروی انسانی و مدیران انها که حق کارگر را بالا میکشند . بیمه کارگران را درست نمیپردازند . ظلم میکنند این قدر شما وآقای خاتمی را دوست دارند؟ و چرا از آقای احمدی نژاد که کمر به حذف این شرکتهای ظالم بسته است بدشان میاید؟
حسود هرگز نياسود !
Iran, Islamic Republic of
حالا بازم شما جو سازی های خودتون رو ادامه بدید شما که حالیتون نیست
از همین الان ایمیل هایی تحت عنوان عدم شرکت در انتخابات 92 داره توسط همین فته گران پخش میشه
بهترین و مسالمت انگیز ترین راه آوردن فته گران به صحنه انتخابات است !
Iran, Islamic Republic of
هاشمی و انتخابات ازاد؟ خیلی جالبه
هاشمی یه بار تو 3 تیر جواب خودشو گرفت
شما شرم نمی کنید که دو رکن از ارکان رکین انقلاب و نظام را سران فتنه معرفی می کنید؟نه به آرمانهای امام وفادارید و نه سلوک مقام معظم رهبری را محترم می شمارید.
United Kingdom
هاشمی اینده می بیند چرا درک نمی کنند
با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم...
اقای خاتمی به آن دانشجو گفت آدم باش ولی هرگز مثل برخی مسخره اش نکرد. مسخره یک فرد توهین به شعور یک فرد و یک ملت نابخشودنی تر است
فتنه گران کسانی هستن که ارزش پول کشور را در این یک سالو اندی نزدیک به 2 برابر کاهش دادند
با اين كارها هاشمي و اصلاح طلبان را ترويج مي كنيد.
Germany
کاش دوپهلو نبود
United States
منظور ایشون از انخابات ازاد چیه دقیقا؟ شرکت موسوی دیکتاتور یا خاتمی منافق؟
United States
درود بر هاشمی و خاتمی بزرگ مردان تاریخ انقلاب
Iran, Islamic Republic of
هر چه بر سر این کشور آمده دستاورد شما ...............
درود بر خاتمی عزیز که در 8 سال مسوولیتش برای کشور خدمت کرد با 157 میلیارد دلار درامد نرخ رشد سالانه بیش از 6درصد و تورم زیر 15 درصدو در اخر هم صندوق ذخیره ارزی با 15 میلیارد دلار کارش را تحویل داد و هزارن بار ....
سبزها رو چه به دموکراسی؟
دقیقا وازه فتنه گر به ............برازنده است
Canada
کودتاگران سبز را چه به انتخابات؟
United States
هاشمی سیاستمدارترین مرد ایرانه حالا زوده بفهمین هاشمی چی گفته چی میگه و چی میخواد بگه صبر کنین تا حقایق آشکار بشه
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما مسولان جهان نیوزانتقاد بیجا میکنید؟
انتخابات آزاد از نظر فتنه گران زمانی است که اسم اونا از صندوق بیرون بیاد وگر نه حتما "88تقلب " و "92نبودن آزادی"بوده
Iran, Islamic Republic of
انا لا الله و انا الیه راجعون
فتنه گر کسی است که اوضاع اقتصادی را به این فضاحت کشیده است.
در مورد کارگران عزیز و خصوصی سازی باید بگویم این طرح بسیار خوبی بوده و کارشکنی های زیاد آن را به این روز انداخته. ضمنا در تمام دنیا وضع همین است و اوضاع به نفع هردو طرف است. شما که اطلاعات ندارید حرف ........نزنید
سخنان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مانند همیشه حکیمانه و از سر خیر خواهی و مصلحت اندیشی است .
Iran, Islamic Republic of
کسایی که از ....حمایت میکنن بدونن که خدا درآخرت اونارا با هاشمی محشوروهمنشین میکنه!
حیف نیست توآتش جهنم بسوزید!
کودتا چی و انتخابات؟!!
شما هم تان سر و ته یک کرباسید . ..
چرا روز به روز انحراف و فتنه به هم نزدیکتر میشوند؟
حتما نخست وزیر دولت فتنه گران هم میشه موسوی؟!
Iran, Islamic Republic of
ایا فصل بازنشستگی اینان نرسیده است؟ چه از جان مردم میخواهند؟
Iran, Islamic Republic of
درود بردموکراسی و آزادی .
درود وسلام بر هاشمی یار امام ورهبری،
Russian Federation
شكر خدا ملت ايران بعد از ديدن صدرات 8 ساله هاشمي و خاتمي و احمدي نژاد بخوبي متوجه شده اند كه كدامشان براي مملكت مفيد بوده اند !
اگر واقعا به رايي ملت وفاداريد و معتقد هستيد به راي ملت احترام بگذاريد و حداقل در سايت يه نظر سنجي راجع به عملكرد اين سه نفر انجام دهيد تا معلوم شود كدامشان بيشتر محبوب مانده اند
در ضمن به قول دوستاني كه قبلا نوشته اند فتنه گر كساني هستند كه اعتماد رهبر را ضايع كردند و بي سابقه ترين اختلاس را بوجود اوردند و .... هنوز پرونده اش بازه !
كاري به هاشمي ندارم ولي خدايي اگر يه ذره از كاركرد اقتصادي خاتمي دستاويز داشتيد الان هزاران بار علمش كرده بوديد ......
سران فتنه در انتخابات امریکا یا بورکینافاسو کاندیدا شوند!
سران فتنه؟ انتخابات؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر سران فتنه که متاسفانه موفق به کودتای سبز و اسراییلی نشدند!
سران فتنه محبوب قلبهای امریکایی
فقط و فقط وفقط وفقط
دکتر لاریجانی
United States
-------- سکوت ---------
بهترین کاره
United Arab Emirates
فتنه گران حق شرکت ندارند
مطهری واقعیت را گفت 90 درصد اصولگریان به اجبار احمدی نزاد رای دادند
Iran, Islamic Republic of
کسی فتنه 88 رو فراموش نمیکنه
مرگ بر فتنه گران
Belgium
فتنه گران به کودتاشون برسند
United States
اگر مطبوعات و رسانه ها در فتنه 88 برای مردم توضیح میدادند که اصل و اساس فتنه ها کیست امروز مشکلات خیلی کمتر بود ولی حیف که مماشات شد و فتنه همچنان کم رمق ماند تا کی این دمل چرکین سر باز کند و خون جدید بطلبد به خدا پناه میبریم .
Australia
فتنه و انتخابات؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمي را در دوران جنگ بايد شناخت بزرگ مرد ايران است
Iran, Islamic Republic of
برزگ نمايي كه ... ميكند هاشمي در عمل نشان ميداد
United Arab Emirates
فتنه گر شمایید که نمگذارید کشور به ارامش برسد.بس کنید بجای این حرفها به مشکلات مردم برسید.