شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

مشایی هرگز نگفته فتنه/ خاتمی زیرصفر است به ناطق‌ رأی‌ دهید

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 244773
اگر موسوی‌خوئینی‌ها جای خاتمی قرار بگیرد و مثلاً نامزد اصلاح‌طلب‌‌ها برای انتخابات شود، از ۱۰۰ نفری که به خاتمی رأی می‌دهند، شاید ۱۰ نفرشان هم حاضر نشود که به آقای موسوی خوئینی‌ها رأی دهد.
به گزارش جهان، محورهای گفتگوی صادق زیباکلام با "پایگاه خبری فاطر" به شرح زیر است:
 
-الان جبهه اصلاحات باید بگوید که با توجه به انتخابات سال بعد، انتظارات، خواسته‌ها و توقعاتش چیست اما هیچکدام اینها مشخص نیست.

-هر قدر آقای خاتمی به لحاظ شخصیتی آدم شریف، محترم و صادقی هست، اما به لحاظ مدیریت سیاسی به نظر من زیر صفر است. این هم بدشانسی جنبش دموکراسی‌خواه ایران بوده که فردی در رأسش قرار گرفته که از لحاظ قابلیت تشکیلات و سازماندهی فوق‌العاده ضعیف است ولی از نظر کاریزمای شخصی فوق‌العاده قوی است.

-اگر موسوی‌خوئینی‌ها جای خاتمی قرار بگیرد و مثلاً نامزد اصلاح‌طلب‌‌ها برای انتخابات شود، از ۱۰۰ نفری که به خاتمی رأی می‌دهند، شاید ۱۰ نفرشان هم حاضر نشود که به آقای موسوی خوئینی‌ها رأی دهد.

-الان آقای هاشمی که نزدیک به ۸۰ سال دارند، دیگر حال و حوصله این را ندارد که از لحاظ سازماندهی و تشکیلات برای اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی کند.

-میزان گرایش آقای هاشمی به صفات طرفداری از آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی بیان خیلی بالا و زیاد نیست و در دهه ۶۰ نشان داد که خیلی هم کم است.

-بخشی از اصلاح‌طلبی را تنش‌زدایی با آمریکا، غرب، عربستان سعودی و حکام خلیج فارس می‌سازد که از این بابت آقای هاشمی رفسنجانی ۱۰۰درصد یک اصلاح‌طلب می‌شود، برای اینکه من معتقدم هاشمی هیچوقت اعتقادی به دشمنی با آمریکا و غرب نداشته است.

-آن کسانی که در زمان هاشمی کوثری را به زندان انداختند، معتقدند که کوثری علیه امنیت ملی اقدام کرده است.

-من یکبار ندیدم مشایی لفظ «فتنه» را بکار ببرند و توهین کند. برای من این ارزش دارد که یک نفر در اوج قدرت باشد در سال ۸۸ و به مخالفینش، فتنه‌گر نگوید.

-قالیباف به نظر من دو صفت مهم دارد؛ صفت اولش از نظر اصلاح‌طلبان است که بغض و کینه نسبت به اصلاح‌طلبان ندارد و دوم این که آدم مدیری بوده است.

-از ۱۰۰ نفری که به خاتمی در ۲۴ خرداد ۹۲ رای می‌دهند، ۱۰ نفرشان هم حاضر نیستند به ناطق نوری رای دهند. این اختلاف را باید چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران و مطبوعات پر کنند.

-منافع ملی الان می‌طلبد که اصلاح‌طلبان غرور خودشان را زیر پا بگذارند و از دانشجوها و نیروهای جوان خودشان بخواهند که مملکت می‌طلبد ‌به ناطق‌نوری رأی بدهیم.

-فوق‌العاده انسان مستبد و خود‌رأیی است و اصلا روحیه کار دسته جمعی ندارد و یک مورد نیست که از نظر اجرایی احمدی‌نژاد را تحسین کنم اما احمدی‌نژاد بنظر من آدم جسور و شجاعی است که خاتمی این صفت را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر زیبا کلام .با سلام بنده همکار شما در دانشگاه تهران هستم.برخی نظرات شما برام جای تعجب دارد!معمولأ افرادی که از کرسی دانشگاهی برخوردارند به همین سادگی هر واژه ای را در ادبیات سیاسی رایج نمی کنند!از طرف دیگر اگر قائل به اصل دمکراسی و توسعه سیاسی باشیم دیگر ضرورتی برای تکرار اسمهایی که در چرخه و ریل سیاست ایران به خط پایان رسیده اند،وجود ندارد و تحلیل شخصیت آنان فقط وقت تلف کنی است!البته مرسوم بودن این نوع ادبیات و باورهای سیاسی در جامعه دانشگاهی ما فقط می تواند این پیام تلخ را داشته باشد که هنوز جامعه حتی نخبگان ما هم با بلوغ سیاسی فاصله داریم!اگر غیر از این بود ، طراحی هاحتمأ به سمت تکامل و جایگزینی منطقی و مستمر صورت میگرفت! نه اینکه هی دور خود بچرخیم! و هراز چند سالی عقب گرد داشته باشیم. به نظرم مردم از عالمان دانشگاهی انتظار تحلیل های پخته تر دارند تا نگرشهای ژورنالیستی !با عرض پوزش:دکتر ی.... پناه
بالاخره این زیباکلام چپه یا راسته؟
بنام خدا بنظر میرسد آقای زیبا کلام دارند در مورد متولدین ماه های مخلتف فال بینی میکنند که اگر اسمشان را نمیزدند من فکر میکردم ایشان درمورد متولدین اردیبهشت و غیره دارند مطلب میگویند .........والله اعلم
رفتم دم در باغ شکسته
دیدم کچلی آنجا نشسته
گفتم کچلک روغن چطور شد
گفت والا به خدا دوزاری گم شد .
تقدیم با عشق به محضر استاد صادق زیبا کلام
Iran, Islamic Republic of
خودتون فهمیدید چی نوشتید؟!
Iran, Islamic Republic of
ناطق هم مهره هاشمی است همان طور که خاتمی بود این باریک اصولگرایی را انتخاب کنیم که پایدار بر اصول بماند نه تمام ابروی نظام را فدای خانواده، حزب و یا اطرافیان خود نماید.