يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۷۴
تا آخر مشاور رئیس‌جمهور آینده می‌مانم/ باید به عقب برگردیم؛

هاشمی هدف طرح جنجالی‌اش را روشن کرد

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 248458
آقای هاشمی رفسنجانی در گفت وگویی که با یکی از روزنامه های حامی خود داشته، درباره موضوعات مختلفی از جمله مذاکره با آمریکا، انتخابات آینده، بازداشت فرزندانش و طرح دولت وحدت ملی اظهار نظر کرده است.
هاشمی هدف طرح جنجالی‌اش را روشن کرد
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، وی در ابتدای این مصاحبه انتقادات درستی را به اوضاع اقتصادی کنونی وارد می کند اما وقتی صحبت از رویکرد اقتصادی نادرست و تورم سرسام آور دولت سازندگی به میان می آید خود را تبرئه کرده و فشارهای بی سابقه مالی به مردم  را به گردن مدیران بانك مركزي و وزارت بازرگاني می اندازد!
 
تورم 49 درصدی تقصیر بانك مركزي و وزارت بازرگاني بود
 
او مدعی شده است: بعد در اثر اشتباهي كه بانك مركزي و وزارت بازرگاني كردند، يك بار در دو، سه ماه تورم به 49 تا 50درصد رسيد كه اين را هر روز تكرار مي‌كنند. من در مسافرت بودم، رهبري تلفن كردند و گفتند لازم است دخالت كنيد. من برگشتم و ظرف دو ماه شرايط به وضع قبل برگردانده شد. وقتي كه بعد از جنگ كشور را تحويل گرفتيم، تورم 30درصد بود و وقتي كه تحويل آقاي خاتمي داديم 17درصد شده بود. يعني به تدريج تورم را پايين آورديم. البته يك يا دو سال زير 10درصد بود. بعداً به خاطر سياست تعديل كه طبيعي و لازم هم بود و خودمان هم مي‌دانستيم يك كم بالا رفت و دوباره مهارش كرديم و پايين آورديم.
 
مذاکره با آمریکا؛ خوب یا بد؟!
 
آقای هاشمی که خود چندین بار از جمله سال گذشته تلویحا از مذاکره با آمریکا سخن گفته بود، از اظهارات جنجالی رئیس جمهور در این باره انتقاد کرده و به آرمان گفته است: اينكه در اين شرايط گفته شود بياييد رابطه برقرار كنيم، خوب نيست. در گذشته كه اين‌گونه نبوده است. فكر مي‌كنم هنوز هم مي‌توانيم با عزت از آمريكا طلبكار باشيم. آنها به ما ظلم و اموال ما را مسدود كرده‌اند. ما طلبكار هستيم. طلب ما را بدهيد، رفتارتان را عوض كنيد، بعد بنشينيم و مذاكره كنيم. حسن‌نيت خودتان را نشان دهيد. اگر بتوانيم اين مسائل را حل كنيم. البته تصميم اساسي با رهبري است.
 
تا آخر مشاور رئیس جمهور آینده می مانم
 
وی در ادامه به موضوع انتخابات هم می پردازد و می گوید منعی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست اما قصد کاندیداتوری ندارم: قانوناً تاكنون هيچ منعي ندارد. ولي من ديگر آمادگي اين كار را ندارم. در دوره‌اي هم كه آمدم، صد بار تأكيد كردم كه ترجيح دارد انسان جوان‌تر و تازه نفسي وارد شود و ما حمايتش كنيم. شرايطي پيش آمد كه مجبور شدم خودم را نامزد كنم. والاّ براي من آن دوره اول كافي بود و بيش از اين لازم نبود. همه حرف‌هايم را هم زدم و طراحي‌هايم را اجرا كردم و برنامه‌هايم را ريختم. بارها گفته بودم كه نيازي نيست بيايم. الان هم اگر يك رئيس جمهور توانا با آراي بالا روي كار بيايد، من به عنوان يك مشاور تا آخر به او كمك مي‌كنم.
 
جلسات مستمر با ناطق نوری و 3 نفر دیگر
 
هاشمی در عین حال بحث درباره نامزدی اش در رسانه ها را که از زمان رسانه ای شدن جلسه به حجت الاسلام ناطق نوری تشدید شده، بدون اشکال می داند.
 
او درباره جلسه اش با ناطق که بسیاری آن را به معنی عزم هاشمی برای نامزدی توصیف کردند، گفته است: بعد از جلسه مجمع تشخیص، معمولاً چهار، پنج نفر از دوستان مي‌مانند و با هم ناهار مي‌خوريم و مسائل كشور و راهكارها را مطرح و بحث مي‌كنيم. اين حرف را هم من به آقاي ناطق زدم و هم ايشان به من زدند. گفتم: هنوز وضع جسمي و سن شما بهتر از من است و بياييد. ايشان هم برعكس به من مي‌گفت. اما همه حرف بود. گفتم كه ديگر نمي‌توانم بيايم و آقاي ناطق هم عذرهايي داشت.
 
هاشمی اسامی سایر سیاسیونی را که پای ثابت جلسات او هستند، افشا نکرده اما درباره احتمال حضور محمد خاتمي می گوید: بعد از آن حوادث، شرايطي است كه ما اين بحث‌ها را با ايشان نمي‌كنيم.
 
پشت پرده طرح جنجالی هاشمی
 
وی که در هفته های اخیر با طرح موضوع  "دولت وحدت ملي" بر انتقادات ناظران سیاسی به خود افزوده است،‌ بار دیگر از این طرح دفاع و روشن کرده است که تلقی عمومی از طرح وی درست است.
 
اکثر فعالان و ناظران سیاسی هدف اصلی طرح دولت وحدت ملی را بازگرداندن آرام فعالان فتنه 88 به صحنه سیاسی – به اسم ایجاد وحدت ملی- توصیف می کنند.
 
هاشمی در این باره گفته است: همين الان هم ما بايد دست از اين سياسي بازي برداريم. اين چه چيزي است كه خط كشيدند؟! اصلاح‌طلب و اصولگرا، هر دو اسم است. اينها اصلاح را مي‌خواهند و آنها هم اصول را قبول دارند. بر سر چيزي دعوا مي‌كنند و كار را به اينجا رساندند كه مي‌بينيد. من نمي‌گويم كه حزب و رقابت نباشد. حزب و رقابت باشد و شعار هم بدهد ولي انتخابات كنند و وقتي كه يكي پيروز شد، همه پشت سر او باشند و كار كنند. اگر اين كار را بكنيم، آمريكا مأيوس مي‌شود. چون مي‌داند در آن فضا نمي‌تواند كاري بكند. مشكلاتمان را هم حل مي‌كنيم.
 
پاسخ یک سوال مهم
 
او در ادامه درباره جلساتش با مقام معظم رهبري هم سخن گفته است؛ موضوعی که بسیاری را به یاد نامه بدون سلام و جنجالی او در خرداد سال 88 به رهبر انقلاب انداخته است، نامه ای که این سوال جدی را در اذهان عمومی ایجاد کرد، مگر دیدار آقای هاشمی با رهبر انقلاب چقدر سخت و زمانبر است که او برای رساندن نظرش به رهبری به نوشتن نامه آن هم چنین نامه جنجالی متوسل شده است.
 
آقای هاشمی در این باره گفته است: در سبك سابق چون كار روزانه داشتيم، هفته‌اي يك بار بود. الان ديگر لازم نيست هفته‌اي يك بار باشد. تقريباً ماهي يك بار ادامه دارد. هر وقت هم حرفي داشته باشم، محدوديتي ندارد. تلفن مي‌كنم و مي‌روم با ايشان حرف‌هايم را مي‌زنم. مشكلي در رابطه با هم نداريم. گاهي كه عجله‌تر باشد، با تلفن حرف مي‌زنيم.
 
روي حكم فائزه اشكال داشتم
 
در ادامه مصاحبه درباره بازداشت فائزه و مهدی هاشمی بحث شده. اینجاست که آقای هاشمی می گوید: روي حكم فائزه اشكال داشتم و ... البته شيوه بردن – فائزه به زندان- هم اشكال داشت.
 
وی اظهار داشته است که "نمي‌خواهم وضع خاصي براي بچه‌هاي خودم در مقابل ديگران درست كنم. ولي مي‌گويند و فكر مي‌كنند كه اين طور نيست. فائزه 6ماه محكوم شده بود، گرچه من روي حكمش اشكال داشتم اما بالاخره محكوم شد و بايست مي‌رفت، دوره‌اش را مي‌گذراند. خودش را براي زندان آماده كرده بود كه هر وقت خبر كنند، برود. البته شيوه بردن اشكال داشت. در زندان هم در حال مطالعه و ترجمه است."
 
فقط انقلاب و اسلام برای مهدی جاذبه دارد
 
رفسنجانی با بیان اینکه "درباره مهدي هم مطمئن هستم كه غير از انقلاب و اسلام و ايران و ملت چيز ديگري برايش جاذبه نداشت"، افزوده است: . مثل خيلي از مسئولان كشور در جاهايي مثل شركت در دفاع مقدس و آوردن تكنولوژي صنايع دريايي عسلويه، پارس جنوبي، بهينه‌سازي سوخت و دفتر هيأت امناي دانشگاه آزاد كار مي‌كرد. از روزي كه 17 ساله شد و اجازه گرفت، به جبهه رفته بود و بعدها درس خواند و مثل همه در اين كشور زندگي مي‌كرد. به هر حال متهمش كردند و بايد جواب بدهد و اتهاماتش را روشن كند. خودش هم مي‌خواست بيايد. دو سال و نيم ما او را پشت در نگه داشتيم. اول به ما گفتند كه چرا در اين شلوغي‌ها مي‌خواهد به ايران بيايد؟ ما هم به حرف گوش كرديم و به او گفتيم و او هم قبول كرد. بعد من اصرار كردم. دوستان مي‌گفتند كه او دارد درسش را مي‌خواند و كار هم دارد. اول ما خودمان او را براي نظارت بر 6دانشگاه خارج فرستاديم كه نظارت كند. از طرف هيأت مؤسس رفته بود. حكمش از آن هيأت صادر شده بود. وقتي ديد در آنجا وقت دارد، درسش را شروع كرد. مرحله اول را تمام كرده و در حال نوشتن تز است .
 
مادر مثل من نيست
 
او در ادامه مصاحبه هم بدون اشاره به سکوت و همراهی اش در قبال فتنه 88 و مصاحبه همسرش در روز انتخابات ـ در دعوت به آشوب خیابانی ـ گفته است: آن چيزهايي كه صبرم را از من مي‌گيرد، چيزهايي است كه به انقلاب، كشور و مردم آسيب مي‌رساند. اين موضوع صبرم را مي‌گيرد. لذا هميشه سعي مي‌كنم در اينجا چيزهايي را بگويم. بقيه مسائل براي هر انساني پيش مي‌آيد. البته مادر مثل من نيست. احساسات مادر خيلي رقيق‌تر است و حق هم دارد. من به او هم نمي‌توانم بگويم كه بيش از اين صبر كن. همان قدري كه صبر دارد، صبر مي‌كند.
 
اصلاح‌طلب‌ها هم زحمت‌كشيده اند
 
آقای هاشمی درباره جریان اصلاحات هم گفته است: براي من فرقي ندارد. اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها و مستقل‌ها همه در اين كشور كار كرده‌اند و انسان‌هاي زحمت‌كشيده‌اي هستند. سليقه‌هاي مختلفي هم دارند. اگر شما وزرا، استانداران و معاونان دولت مرا ارزيابي كنيد، مي‌بينيد كه تعادل بين مجموعه سليقه‌ها را در دولتم كاملاً حفظ مي‌كردم.
 
باید به عقب بر گردیم
 
آخرین جمله هاشمی در این مصاحبه پرمعنی ترین حرف هم به شمار می رود. گویا تمام این گفت وگوی طولانی برای بیان همین یک جمله بوده است: بايد به مسيري كه از اول بوديم، برگرديم.
 
او نگفته است که منظورش از "مسیر اول" چیست اما به نظر می رسد این گفته در راستای همان طرح دولت وحدت ملی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آقای هاشمی منظورتان از مسیر اول که همه باید به آن برگردند این است که شما فعال ما یشاء باشید و همه از کوچک و بزرگ گوش دل به فرمایشات شما داشته باشند ولی مطمئن باشید دیگر آن زمان را نخواهید دید و خیلی وقت است که آن زمان سپری شده است پس بهتر است که خودتان را با وضعیت جدید تطبیق بدهید و به این رویاها فکر نکنید و اینکه گفته اید تا آخر مشاور رییس جمهور بعدی خواهید ماند اجازه بدهید رییس جمهور بعدی مشاورینش را خود انتخاب نماید و اما یک جمله خیلی جالب گفته اید که همه موافق آنند "انتخابات بکنند و هر کسی که انتخاب شد همه قبول کنند و پشت سرش باشند" !!!!! در مورد مهدی و مطالبی که در این رابطه گفته اید بماند برای نظر دادگاه این دنیا و دادگاه آن دنیا.
Iran, Islamic Republic of
lمتاسف ام که ذاتا مشکل دارید و فکر اصلاح نیستید با توجه به اینکه هر چه بافته بودید پنبه شد .
Iran, Islamic Republic of
«اگر يك رئيس جمهور توانا با آراي بالا روي كار بيايد، من به عنوان يك مشاور تا آخر به او كمك مي‌كنم!!!!!!!!!!!!!»
در طی هشت سال اخیر این را کردند، گویا قرار است در طی سالیان آینده هم همین کار را کنند.
United States
من میدانم منظور ایشان از مسیر اول چیست یعنی اینکه فقط ایشان سررشته دار امور باشد و بقیه فقط سراپا گوش باشند ولی این خوابها تعبیر شدنی نیست .
Iran, Islamic Republic of
اگر مردید که نیستید این جملاتم رو منتشر کنید. در انعکاس اخبار مربوط به آقای هاشمی مرض و حقد و کینه از سر و روی سایتتون می باره . یکم هم به بالاسری حواستون باشه. سخنان آقای هاشمی واقعا بی نقص و خالصانه است جوری تیتر نزنید که فردای قیامت در برابرشون سرافکنده باشین . جناب جهان نیوز و زاکانی ...
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي!

چرا خودتان به تز خودتان در سال 84 عمل نكرديد؟

چرا عوض ارسال پيام تبريك به رقيبتان، آن نامه كذايي را نوشتيد؟

نه ما آلزايمر گرفته ايم و نه شما . پس: لم تقولون ما لا تفعلون؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي!

چرا خودتان به تز خودتان در سال 88 عمل نكرديد؟

چرا عوض ارسال پيام تبريك به رقيبتان، آن نامه كذايي را نوشتيد؟

نه ما آلزايمر گرفته ايم و نه شما . پس: لم تقولون ما لا تفعلون؟
Iran, Islamic Republic of
خيلي ها دريافته اند که امروزه معيار عقل و درايت و اعتدال، آقاي هاشمي است، بنابراين، کساني که در تخريب ايشان مي نويسند، براي مردم بهتر شناخته ميشوند.
شما باید استراحت کنی آقای هاشمی
Iran, Islamic Republic of
من خبر دارم که مهدی جان دارد تز دکترای خود را ...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی با تمام تخریبهای عمدی سایتها بزرگ ماند چرا؟
این پیرمرد با ۷۸ سال سن هنوز..می گوید و حقایق را برعکس جلوه می دهد !!!! ...
United States
...
تورم 50 درصدی هاشمی در چند ماه؟؟؟؟
محض یاد اوری حافظه ... ایشان بازار تهران و مشهد و تظاهرات های مردم تهران مشهد اصفهان و....برعلیه این دو سه ماه بود...
Iran, Islamic Republic of
... ملت ایران هرگز دوران ایشان را چه از لحاظ تورم 49 درصدی ، چه از لحاظ زمینه سازی برای فرهنگ غربی ، چه به لحاظ برتری طلبی و همه چیز را در اختیار مدیران قرار دادن فراموش نخواهد کرد . مردم حتی همین وضعیت نابسامان را به دوران ایشان ترجیح می دهند چرا که آن را موقت می دانند و امید به آینده دارند
قبلا نفت را برای نسلهای اینده می گذاشتیم و این کار خوبی بود ولذا تنها اجازه بهره برداری به فرزندان خودمان می دادیم تا نسلشان پر افتد ولو نسل بقیه ور افتد
میان ماه من تاماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است .حجه الااسلام هاشمی رفسنجانی سالهای 57 تا 67 وحضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی سال91 چه عواملی باعث شد افکار ونگرششان.اینقدر تغییر کند.فاعتبروا یا اولی الابصار.دوره جوانی کتاب امیر کبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار ایشان تا مدتها همدم تنهایی من بود .چی بود چی شد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی تفرقه افکنید
Iran, Islamic Republic of
از تمام حرفهای خوب گشتید و فقط نکته منفی آن را تیتر کرده اید؟
اگه انقلابی و علاقمندی به ایران و اسلام معنیش اینه که رشوه نفتی بدیم و اسناد محرمانه مملکت را در دفتر شخصی آرشیو کنیم و اراذل و اوباش را برای کشتن و فتنه انگیزی تغذیه مالی کنیم و با منافقین و دشمنان خونخوار ملت همکاسه و هم جلسه بشیم.... خدا کنه هیچ جوانی مثل م ه د ی هاشمی اسلام و انقلاب براش جاذبه نداشته باشه!!
خداوندا این سرمایه بزرگ انقلاب را برای ما حفظ بفرما
United Arab Emirates
درود بر هاشمی بخدا قسم هر کس دیگری جای هاشمی وبا این همه جفا که از دوست و دشمن به ایشان شد میبایست...
چقدر شما نسبت به هاشمی بغض و کینه دارید. کدامیک از حرفهایی که ایشان زد درست از آب در نیامد؟ درهمان نامه معروف به رهبری تمام حرفهایی که برای رهبری نوشته بودند کاملا درست از آب در آمد. شما باطرح گفتن یا نگفتن سلام در ابتدای نامه دارید موضوع را منحرف می کنید اصل همان مسائلی است که در نامه نوشته شده بود و همه مردم هم نامه را خواندند و مطالبش درست هم بود اگر نبود رهبری در نماز جمعه 29 خرداد به آن پاسخ منفی می دادند. رهبری هیچوقت به این نامه هاشمی خرده نگرفت و تنها گفته بودند کاش بعد از انتخابات منتشر میشد. لطفا مسائل را به حاشیه مبرید. عملکرد احمدی نژاد و اصولگرایان در این 7 سال برای همه آشکار است دیگر پنهان کردن ندارد.
United States
متن مصاحبه رو بزارین تحلیلشو بزارین برای مخاطب
 سايت جهان! منظور آقاى هاشمي معلومه، بايد به راه و خط امام برگشت، بايد از حذف يكديگر دست برداشت. ....
Iran, Islamic Republic of
1- معنی این حرف ایشان چیه؟"آنها (فتنه گران)هم اصول را قبول دارند"????
2- ایشان فرموده اند:"وقتي كه يكي پيروز شد، همه پشت سر او باشند " البته درباره دکتر احمدی نژاد استثنا قائل شده اند.
آقای هاشمی روزگار عوض شده؛ بچه ها هم می فهمند و دروغ و عدم صداقت را تشخیص میدهند
Iran, Islamic Republic of
شاید منظور ایشون از برگشتن به گذشته(((( راه اندازی مجدد شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی یا همان برده داری مدرن است)))) که ..به اسم ... خصوصی سازی راه اندازی شدند و کارگران را برده و عده ای را یک شبه از دست رنج کارگران میلیاردر کردند و بی عدالتی و تبعیض را در ادارات دولتی راه انداختند
هاشمی مظلوم تاریخ انقلاب
هاشمی بمان و از انقلاب در مقابل نااهلان ونا محرمان دفاع کن
سلام درموردعملکرد هاشمی انصاف داشته باشیدفقط نرخ بنزین (60تومان)ونان(10)تومان رابانرخ الان مقایسه کنیدشایدانصاف را رعایت کنیم.
Netherlands
اقای هاشمی فکر کنم یادشه رفته زمانی که سردار سازندگی در این کشور بود گرانی در این کشور بیداد میکرد
United States
ان شا الله مسیر قبل مسیر تقویت طبقه اشرافیت و تقویت خاندان هاشمی نباشد
Iran, Islamic Republic of
گستاخ کنندگان دیروز دشمن ، امروز برای کشور برنامه نریزند.
اگر نفاق ندارید چرا این قسمت مصاحبه ایشان را نیاوردید: - (در انتخابات ریاست جمهوری 84 ) من شرايط را مي‌ديدم كه همين مي‌شود. همين كه الان شده است. چند سال قبل دو ساعت و نيم با كميسيون تحقيق مجلس خبرگان بر سر همين افكارم و آينده كشور صحبت كردم و آن نوار پيش من و آقاي يزدي در دبيرخانه خبرگان هست و پياده هم شده است. ولي نمي‌خواهم آن حرف را بزنم و شلوغي در كشور به وجود بياورم. نظر من همين بود كه به اينجا مي‌رسد. صريح هم گفتم. در نامه‌اي هم كه به رهبري نوشتم، که اين مقدار از آن سوءاستفاده مي‌شود به اينجا مي‌رسد. ولي وارد اين دعواها نمي‌شوم.
به عقب برگردیم یعنی به خط امام برگردیم. نمیدانم جهان نیوز حرف به این واضحی را متوجه نشده؟
هاشمی سرمایه انقلاب است. اما ستون آن نیست. در نظام اسلامی هیچکس ستون نیست. اگر عمود برای خیمه ی انقلاب باشد جایگاهی است که مردم برایش خون دادند و هستی خود را به بازار جهاد فی سبیل الله بردند. پس هاشمی را پاس میداریم ولی باید ایشان بدانند که برای جوان ها بزرگتری نکردند دشمنی اش آشکار بود.
آقای هاشمی چرا به آقای احمدی نژاد کمک نکردی؟ ایشان جوان نبود؟ یا خدمت نمیکرد؟ و یا ... مطیع شما نمیشد؟!!!چرا مردم را این قدر کم هوش میپندارید؟؟
آقا هر کی خوشش میاد یا بدش میاد.
عاشقانه این مرد رو دوست دارم و می ستایم. هر روز که بگذره پی به بزرگی اندیشه هایش و آرمان هایش و عظمت کار هایی که برای ایران کرده می برم. درود به هاشمی . عزت و بزرگی اش را از خداوند متعال خواستارم
Iran, Islamic Republic of
برادر جان هر تيتري كه مي خواي بزن فقط لطف كن از وضع فعلي دفاع نكن كه حال ما رو بهم مي زنه لازم هم نيست امار بدي در هيچ دوره اي نه تورم و نه فرافكني مديران و نه مسخره كردن مردم توسط مديران ارشد مثل الآن نبود
این آقایی که گفته «مردم همین وصعیت بی سروسامان را به دوران ایشان ترجیح می دهند» مگر وکیل و وصی مردم است و مگر علم غیب دارد و مافی الضمیر مردم را می خواند؟لطفا به دادن نظر خودت بسنده کن.هاشمی نورچشم انقلاب و مردم است.
United States
به عقب برگردیم به شرط آنکه اشتباهات را تکرار نکنیم و از خطاهای گذشته درس بگیریم و آینده ای بهتر را رقم بزنیم.
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله مسیر قبل مسیر تقویت طبقه اشرافیت و تقویت خاندان هاشمی باشد !!!!!!من خودم کارگر هستم اما دوران هاشمی خیلی بهتر از حالا بود اون موقع تازه جنگ تمام شده بود و هزاران هزار مشکل داشتیم اما در دولت 9 و 10 نفت تقریبا بیشتر مواقع بالای 100 دلار فروختیم از دوران اصلاحات هم کشور را بسیارخوب تحویل گرفته بودند از نظر اشرافی گری هم این دولت ید طولانی دارد اختلاس 3000 میلیاردی و بیمه و ...
در این دولت ضربه ای که این دوست نماها به نظام زدند در هیچ دورانی زده نشده اگر کمی منصف باشیم و مصالح کشور را به منافع خود ترجیح دهیم، بعید میدانم.
من اگر جاي سايت جهان بودم با تجربه 7 ساله گذشته احمدي نژاد رو ديديم و وضعيت اقتصادي خودتان ! و ساير هموطنان را توصيه اسلامي هم هست از بغض و عناد نسبت به ديگراني كه حرفشون حداقل پنجاه در صد درست درآومده دست مي كشيدم و جبهه نمي گرفتم و البته انتظار تاييد هم نميره ولي حداقلش خنثي مطلب ميزدم
راستي شما از كدام عملكرد اقتصادي دولت حمايت و پشتيباني ميكنيد؟ البته شايد از مزاياي سياسي دولت برخوردار شده ايد و اين جاي گله نداره البته طرفدارش باشيد ولي حداقل منصف بمانيد دوران هاشمي گذشته چه بخواهيم و چه نخواهيم بايد به اينده اميدوار بود و سال ديگر اشتباه سال 84 و 88 تكرار نشه تا بعضي از دوستان دست افسوس و حسرت به زانو نزنند !!
خواهشا منتشر كنيد
Iran, Islamic Republic of
اوني كه كامنت گذاشته عملكرد احمدي نژاد و اصولگرايان در اين هفت سال براي همه مشخص شده:

يادتان باشد حضرت جوانفكر ، احمدي نژاد را جداي از اصولگرايان مي داند و اصولا ايشان مورد انتقاد طيف اصولگرايي است.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش اقاي هاشمي در اين دوره شركت كند خدا حفظش كند واقعا يكي از سرمايه هاي اين كشور است
Iran, Islamic Republic of
باسلام
این طرح هم مثل زمان تعیین رهبری طرح جنجالی شورای رهبری می باشد
اگه ما ملت ایران می خواستیم هاشمی فرد اجرایی اول مملکت باشد سال 84 در رای گیری ریاست جمهوری ایشان را کنار نمی زدیم
شیر پیر بیشه سیاست هاشمیه همه مخالفانش میرن ولی هاشمی میمونه.هاشمی در مقابل طوفان حوادث خم میشه ولی نمیشکنه وقتی طوفان توانشو از دست داد دوباره سرفرازتر و استوارتر از همیشه به پا میخیزه
اگه ظرفیت دارید منتشر کنید.نه بی ادبی داره نه فحش و نه ...
خدا ایشون رو حفظ کنه. یار مظلوم انقلاب.شما حتی نظر آقا رو هم در مورد ایشون نمیپذیرید و ادعای تبعیت هم دارید.
شما هم ای کاش این متن رو بدون پیش داوری و بی انصافی خودتون می خوندید تا هم این تیتر رو نزنید هم شاید دست بردارید از این خط و مشی لجوجانتون.
اصلاً معلومه شما چی میگید؟
کی خوبه؟ کی منحرف یا بی بصیرت یا مردود یا ... نیست؟ چرا فقط شما به نکات مخفی پی میبرید و همه غافلند؟ چرا شهامت ندارید وایسید بگید گند زدید با این انتخابتون؟ چرا زبونتون روی همه درازه؟اون هم با بچه بازی و عصبانیت که کارتون شده انتخاب عکس های ضایع از مخالفانتون برای خبرها. جامعه رو نمی بینید؟ مردم رو نمی بینید که نگاهشون به همتون چه طوره و شما هم چنان در حال تخریب هم؟ آبروی نظام و انقلاب رو کردید بازیچه اهداف حزبیتون.
Iran, Islamic Republic of
اینهمه انسانهای پاک و بی ادعا داریم که میتوانند این کشور را بخوبی اداره کنند قحط الرجال که نیست
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران در 9 دی سال 88 بخوبی و روشن جواب برائت خود را نشان دادند اما نمی دانم چرا بعضیها باور نمی کنند که از آزمایش مردود شده اند و راه برگشتی نیست
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي مدعي شده تورم در زماني كه ايشان ايران نبوده و در سفر بوده است افزايش يافته و رهبري مجبور شده كه به ايشان زنگ بزند تا زودتر بيايد .
مگر ايشان سفر قندهار رفته بودند و يا شايد مانند آقازاده شان براي سر زدن به دانشگاه هاي آزاد در خارج رفته بودند كه سفرشان اينقدر طول كشيده یا مگر خراب شدن اقتصاد یکشبه است که با یک سفر چند روزه همه چیز خراب شود؟!!!
این چه چیزی است که خط کشیدند اصلاح طلب واصولگرا؟؟؟؟!!!!
اصلاح طلبان انقلابی!، مهدی انقلابی!، برگشت به گذشته...... بوی نفاق می آید.
اقای هاشمی اگه شرکت نکنی سنگینتری چون اگر کاندید شوی رای نمی اورید ومایه شرمندگی برای دور بری ها میشوید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تقصیر رو میندازه گردن جنگ روانی هاشمی میندازه گردن بانک مرکزی. ما نفهمیدیم نقش دولت و رئیس دولت تو این مملکت چیه؟؟
United States
شاید منظور اقای هاشمی از برگشت به عقب این باشد که ما بر تمام امور کشور سلطه داشته باشیم تا هر کاری که خواستیم انجام دهیم.
ایشان در آستانه عید از مذاکره با آمریکا حرف میزند و دفاع میکند ولی حالا که احمدی نژاد دو کلمه گفته، هاشمی از بدی رابطه حرف میزند واقعا که ... تو این شش ماه چطور نظر هاشمی عوض شد؟
Iran, Islamic Republic of
... و همه مخاطبان هم که حرف های ایشان را می خوانند هم ... هستند و از گذشته و عملکرد آقای رفسنجانی و آل رفسنجانی بی خبرند
Iran, Islamic Republic of
چرا اینها فکر میکنند مردم کر و کورند و یا فراموشکارند باید یاد آوری کنم اینجور نیست ما گذشته را هرگز فراموش و تکرار نخواهیم کرد ما سیاستگزاری ایران را تحویل به احسن میکنیم نه عطف به ماسبق ( زور و غرور و خودخواهی و اشرافیگری و رانتخواری و... )
لطفا در بیان خبر تحلیل خودتو رو به خورد مخاطب ندهید
متن مصاحبه را بگذارید مردم خودشان تحلیل می کنند
تمامی نابسامانی ها و بدبختی های امروز کشور حاصل برنامه های دوران سازندگی جنابعالی می باشد برای مثال نابودی دریاچه ارومیه نتیجه سد سازی های بی حد و حساب در دوران به اصطلاح سازندگی شماست
United States
اقاي هاشمي شما ديگر بر اوضاع سياسي كشور مسلط نخواهي شد.بيش از اين آبروي خود را مبر. ...در ضمن ايشان علي رغم نظر رهبر عزيزمان همچنان اوضاع كشور را بحراني ميداند و سياهنمايي ميكند.
تداوم غرض ورزي افراد مغرض به يار امام و رهبري
Iran, Islamic Republic of
ای این دولتی که این قدر سنگش رو به سینه زدید یک هزارم دولت هاشمی سلامت اداری و تدبیر امور داشت. واقعا با چه رویی دارید این مطالب رو می نویسید
Iran, Islamic Republic of
سوال زیاد هست ولی یه سوال برام خیلی جالبه : موقع فتنه 88 ایشون رییس مجلس خبرگان بودند بعد اینکه یه عده ای سبز پوش شعار علیه اصل ولایت فقیه سر میدادند آقای هاشمی چه واکنش مهمی نسبت به کسایی که سردمدارشون بودند نشون دادند؟ایشون که رییس مجلس خبرگان رهبری بودند ... الله اعلم . خدایا هدایتمون کن و به ما به حق محمد و ال محمد (ص) ترحم کن .
"این آقایی که گفته «مردم همین وصعیت بی سروسامان را به دوران ایشان ترجیح می دهند» مگر وکیل و وصی مردم است و مگر علم غیب دارد و مافی الضمیر مردم را می خواند؟لطفا به دادن نظر خودت بسنده کن.هاشمی نورچشم انقلاب و مردم است."


تو خودتم که در اخر مثل قبلی از طرف مردم حرف زدی که! هاشمی نور چشم خودته نه مردم
United States
لطفا تحقیق کنید که چه افرادی از داخل کشور برای آمریکای جنایتکار پالس میفرستند که تحریمها را شدیدتر کنید ...
...
کاش سیاستمندان دیروز و نخبگان به قول گفتنی امروز یک کم به خودشون بفهمونن که این مردم خیلی خیلی قدرت تحلیل سیاسیشون بالاست و ساده (مثل خودش ) فکر نمی کنن....
...
Iran, Islamic Republic of
من پيش بيني مي كنم كه خاندان هاشمي بعد از حل شدن مشكلات فرزندان و تبرئه شدن آقا مهدي كم كم از سياست كنار بكشد .
Iran, Islamic Republic of
ازمواضع اقای هاشمی... تعجب میکنم از دلسوزی ایشان برای ملت متعجبم....
هاشمی باید بگوید خداحافظ سیاست
همین
به نام خدا

آقای هاشمی از صمیم قلب دوستت دارم.به امید هدایت ...
بازم هاشمی کیش و مات کرد زنده باشی قهرمان
Iran, Islamic Republic of
مرد بحران و فرزندانی بحران زا
United States
راه یافتن هاشمی در صحنه انتخابات مساوی با ف...
.و..حرفای جناب هاشمی رو میذارید؟
هاشمی تموم شد. البته ..انشاا... یه روزی برگرده