پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

هاشمی در انتخابات آینده سه راه دارد

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 246922
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور به تشریح بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، نحوه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده و همچنین اظهار نظرهای اقتصادی خاتمی پرداخت.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با فارس در قزوین پیرامون بازداشت مهدی هاشمی اظهار کرد: تحلیل شخصی بنده از حضور مهدی هاشمی در ایران این است که وی نمی‌توانست برای همیشه در خارج از کشور بماند، به همین دلیل باید زمان مناسبی را برای بازگشت انتخاب می‌کرد که شاید این موقعیت طلایی برای وی، همین روزها است.
 
وی ادامه داد: مهدی هاشمی بهترین فرصت برای بازگشت را زمانی تصور کرد که در آن زمان فائزه هاشمی در زندان باشد تا شاید اینگونه بتواند از دستگیر شدن خود جلوگیری کند.
 
ذوالنور با یادآوری حوادث انتخابات سال 88 و فتنه همان سال تصریح کرد: آقای هاشمی مدتی است که به بحث آشتی ملی و انتخابات آزاد پرداخته‌اند که شاید تلقی ایشان و دیگران این باشد که نظام در آستانه انتخابات از کار‌های رادیکالی، تند و بحران‌زا استقبال نمی‌کند، بنابر این سعی می‌کنند که اگر آشتی ملی به آن صورتی که بیان شده، نباشد اوضاع را تلطیف کنند، بنابراین امکان دارد نظام قدری با مهدی هاشمی مماشات کند، زیرا فرصت برای انتخابات محدود است و این امر نیز می‌تواند یک فرصت طلایی برای مهدی هاشمی تلقی شود تا به کشور بازگردد.
 
وی با اشاره به عملکرد مهدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات 88 و فتنه همان سال، عنوان کرد: مهدی هاشمی در فتنه سال 88 تأثیر مستقیم داشته و قطعأ در انتخابات پیش‌رو نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد البته اگر تا آن زمان آزاد باشد.
 
ذوالنور با اشاره به چگونگی موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش‌رو ابراز کرد: آقای هاشمی رفسنجانی از پایه‌های نظام و از سابقون انقلاب است، نه خود ایشان می‌تواند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد و نه مردم چنین انتظاری دارند.
 
وی پیرامون نحوه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده ادامه داد: آقای هاشمی در سه صورت می‌تواند وارد انتخابات شود که مطلوب‌ترین راه وارد شدن از حوزه پدری و هم‌سو شدن با مقام معظم رهبری است.
 
ذوالنور تأکید کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که برای آقای هاشمی رفسنجانی منفعت به همراه دارد، حرکت به سوی اصولگرایان است و در غیر این صورت پیوستن به اصلاح‌طلبان به سود آقای هاشمی نیست.
 
وی با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته و نحوه حضور آنان در انتخابات آینده گفت: مدت‌‌ زمان زیادی است که اصلاح‌طلبان کمیته‌ای به محوریت سعید حجاریان به وجود آورده و چند روش را برای حضور در انتخابات را ترسیم کرده‌اند که از جمله آن‌ها تحریم انتخابات، حضور پر قدرت برای پیروزی و از این دست روش‌های به دست آمده در کمیته است.
 
وی افزود: سیدمحمد خاتمی پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات را توقعی بی‌جا دانسته‌ و در این شرایط طبیعی است که اگر هاشمی رفسنجانی از منافع اصلاح‌طلبان دفاع کند، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد خورد.
 
ذوالنور پیرامون محکومیت فائزه هاشمی رفسنجانی و سعید تاجیک تصریح کرد: محکومیت این دو را نمی‌توان با یکدیگر مقایسه کرد و من در جایگاهی نیستم که در این زمینه نظر بدهم.
 
وی در پاسخ به خبرنگار فارس در قزوین پیرامون اظهارات اخیر خاتمی درباره مسائل اقتصادی دولت خودش و احمدی‌نژاد عنوان کرد: آقای خاتمی در اظهارات اخیر خود کمی فرافکنی کرده، در حالی که فضای انتقاد برای هر دو جبهه سیاسی باز است و این مطلب که دولت آقای خاتمی از نظر اقتصادی بهتر از آقای احمدی‌نژاد بوده درست نیست به دلیل اینکه خاتمی در دولت خود کار وسیع اقتصادی انجام نداده است و با تحریم‌های این‌چنینی نیز درگیر نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا" معلوم نیست امثال این آقای ذوالنور چرا از بی کفایتی های سیاسی و اقتصادی این ......حمایت میکنند / مگر اینها در این جامعه زندگی نمی کنند تورم و گرانی و کاهش روزانه ارزش پول ملی و سقوط معیشت خانواده ها در طبقات متوسط و ضعیف را نمی بینند. ...
United States
تکبر و لجبازی دو عامل اصلی سقوط هاشمی هستند ...
ذوالنور اگه بلد بود کاری کنه و تحلیلی بکنه یه کاری میکرد که بره مجلس . لازم نکرده ایشان درباره شخصیت بزرگوار هاشمی حرفی بزنه .