شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
زمینه‌سازی‌اپوزیسیون و نزدیکان‌رفسنجانی برای آوردن‌وی به صحنه؛

هاشمی هیچ محدودیت سنی و قانونی برای نامزدی ندارد!

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 240830
ویژه نامه روز چهارشنبه روزنامه اصلاح طلب‌ آرمان روابط عمومی درباره نامزدی آقای هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري 92 با انتقادات مختلفی در محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شد، به طوری که این روزنامه در شماره امروز خود سعی کرد آن را تلطیف کند.
به گزارش جهان، این روزنامه حامی هاشمی روز گذشته در صفحه نخست روزنامه از احتمال نامزدی هاشمي سخن گفته و نوشته بود، حتي منتقدان هم مي‌دانند كليد حل مشكلات كشور دست هاشمي است.

این روزنامه پس از پاسخ منفی ناظران سیاسی به این رپرتاژ آگهی، نامزدی هاشمی را قطعی ندانست اما در عین حال به تعریف و تمجید مجدد از هاشمی و تخطئه منتقدان رئیس مجمع تشخیص پرداخت.

آرمان در شماره امروز خود ادعا کرده است: مهم‌ترین دلیل هجمه‌های روز چهارشنبه برخی سایت‌های اصولگرا به خبر احتمال نامزدی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات به واهمه آنان از این حضور بازمی‌گشت چون بخوبی آگاه هستند حضور هاشمی مورد اقبال گسترده مردم قرار می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه "بازگشت فائزه هاشمی از سفر خارج کشور هم دلیلی بر افزوده شدن به عصبانیت" منتقدان هاشمی بوده است! این ادعا در شرایطی مطرح شده که گویا رسانه های هاشمی منتظر بازگشت فائزه نبوده اند.

برخی از منتقدان نامزدی هاشمی در انتخابات به سقف سنی کاندیداها اشاره می کنند که به گفته آنان سه سال از سن 78 سال
روزنامه آرمان بارها تاکید کرده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری را از نظر سن و قانون دارد اما فعلا تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نکرده است.
هاشمی کمتر است اما روزنامه حامی رفسنجانی، امروز عنوان کرده است که وی برای نامزدی محدویت سنی ندارد: "آرمان برای خارج کردن افکار عمومی از اشتباه محدودیت سنی برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری با چندین وکیل دادگستری و همچنین سخنگوی شورای نگهبان به گفت‌وگو نشست که تمامی آنها به رد محدودیت سنی پرداختند."

رسانه مذکور که گویا بی صبرانه منتظر حضور هاشمی رفسنجانی است، نوشته است: روزنامه آرمان بارها تاکید کرده است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شرایط حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را از نظر سن و قانون دارد اما فعلا تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نکرده است.

اعلام تمایل نزدیکان هاشمی برای نامزدی وی در انتخابات در شرایطی صورت می گیرد که بخشی از اپوزیسیون و فعالان فتنه هم که مسیر بازگشت خود را ناهموار می بینند، اخیرا بر حمایت از رویکرد سیاسی هاشمی تاکید می کنند.

به عنوان نمونه عباس عبدی چند روز پیش در گفت وگو با دنیای تجارت گفته است: كساني هستند كه در كنار گود نشسته اند تا شرايطي پيش آيد كه به واسطه آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و از اين طريق براي خود جايي باز كنند. به نظرم دوره اين كار گذشته و بايد آقاي هاشمي را براي ايفاي نقش تاريخي كه مي توان ايفا كند همراهي كرد. نقشي كه برجسته تر از هر كار ديگر ايشان در گذشته است.

البته با توجه به انتخابات سال 84 و 88 به نظر می رسد نظر مردم نسبت به آقای هاشمی و اطرافیانش مشخص شده باشد مگر اینکه آنان ترجیح دهند بار دیگر تجریه تلخ سابق را تکرار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *