چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۶

ميزان، رأي نمايندگان مجلس است!

حداد یا لاریجانی؟
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 223897
پیش از آن‎که دوره مجلس هشتم پایان یابد و زنگ آغاز مجلس نهم در هفت خرداد ۹۱ زده شود، گمانه زنی ها برای انتخاب رئیس مجلس به تلاش های علنی برای کسب کرسی ریاست تبدیل شده است. اگرچه از ابتدا نام افرادی چون مصباحی مقدم، آقاتهرانی، ابوترابی فرد و حتی علی مطهری برای ریاست مطرح بود اما اين روزها، نام غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس هفتم و علی لاریجانی، رئيس مجلس هشتم برای ریاست بر کرسی مجلس نهم، جدی تر از سایرین دهان به دهان می چرخد.
ميزان، رأي نمايندگان مجلس است!
به گزارش جهان، پیش از آن‎که دوره مجلس هشتم پایان یابد و زنگ آغاز مجلس نهم در هفت خرداد ۹۱ زده شود، گمانه زنی ها برای انتخاب رئیس مجلس به تلاش های علنی برای کسب کرسی ریاست تبدیل شده است.

اگرچه از ابتدا نام افرادی چون مصباحی مقدم، آقاتهرانی، ابوترابی فرد و حتی علی مطهری برای ریاست مطرح بود اما اين روزها، نام غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس هفتم و علی لاریجانی، رئيس مجلس هشتم برای ریاست بر کرسی مجلس نهم، جدی تر از سایرین دهان به دهان می چرخد. بهطوريكه یکی به باغ گیلاس می‎رود و آن دیگری نشست هم اندیشی برگزار می کند.

اما دراین بین نمایندگان قطعا باید به دور از هیجانات کاذب به تصمیم گیری درباره هیأت رئیسه مجلس که نقش اساسی در جهت گیری های مجلس نهم خواهد داشت؛ بپردازند. بر این اساس پنجره به سراغ نمایندگان تازه راه یافته به مجلس رفت تا نظرات آن‎ها درباره رئیس مجلس نهم را جویا شود:

سوال نظر سنجی:
مهم‎ترین شاخصه های ریاست مجلس را چه نکاتی می دانید؟

بر اساس این شاخصه ها، از میان آقایان حداد عادل و علی لاریجانی کدام‎یک را شایسته احراز ریاست مجلس نهم می دانید؟

احمد سالک كاشاني
نماینده مردم اصفهان
مجلس نهم با استفاده از قدرت وحدت بر محور اصول به وجود آمده و بر این اساس، ریاست مجلس را نیز باید نمایندگان با توجه به شاخصه ها انتخاب کنند. بنده پس از بررسی، با دلایل متعدد اعتقاد قلبی‎ام این است که جناب آقای دکتر حداد عادل باید رئیس مجلس نهم شود و امیدوارم با رأی نمایندگان، هیأت رئیسه ای قوی را تشکیل دهیم.

شهروز افخمی
نماینده مردم ملکان

اولویت هیأت رئیسه مجلس باید بر اساس بيانات رهبری در آغاز سال شکل بگیرد؛ بر همین اساس در سال جاری باید حمایت از کار و سرمایه ایرانی اولویت ما باشد. رئیس مجلس باید کسی باشد که دلسوز نظام بوده و سر پیچ‎های حساس درست عمل کرده است. همچنین با توجه به عمر رو به پایان دولت دهم، باید تعامل خوبی با دولت داشته باشد. بنده طبق مطالعاتی که داشته‎ام به یقین و اقناع شرعی رسیدم که وظیف من در مورد انتخاب رئیس مجلس، رأی به دکتر حداد عادل است.

عزت الله يوسفيان ملا
نماینده مردم آمل
رئیس مجلس اولا باید قدرت احاطه و کنترل مجلس را داشته باشد چرا که ۲۹۰ نماینده پارلمان افرادی تازه‎کار نیستند و قبل از نمایندگی هر کدام سابقه کار اجرایی داشه‎اند. از سوی دیگر رئیس مجلس باید بتواند به خوبی با قوای دیگر تعامل ایجاد کرده و در عین حال که دولت را کمک می‎کند، از استقلال و حریت مجلس نیز دفاع و پاسداری کند. تسلط بر مسائل بین‎المللی نیز دیگر شاخصه مهم کرسی ریاست مجلس است. با توجه به مسائل فوق بنده که هم در مجلس هفتم بودم و هم در مجلس هشتم، ضمن آنکه احترام بسیار زیادی برای دکتر حدادعادل قائلم، در مجموع کارنامه دکتر لاریجانی را موفق‎تر دانسته و برای ریاست مجلس نهم به ایشان رأی می دهم.

سیامک مره صدق
نماینده کلیمیان
با شناختی که من از آقایان حدادعادل و لاریجانی دارم، میدانم که هیچیک از این دو نفر به دنبال کسب قدرت نيست. من فکر میکنم که آقایان حدادعادل و لاریجانی پیش از انتخابات هیأت رئیسه به توافق مي‎رسند و از میان آن‎ها تنها یک نفر برای ریاست مجلس کاندیدا میشود.

حسینعلی حاجی دلیگانی
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار
رئیس و هیأت‎رئیسه مجلس نهم باید از بین کسانی انتخاب شوند که جزو ساکتین فتنه سال ۸۸ نبوده‎اند و بتوانند با مدیریت صحیح از طریق تعامل با سایر قوا به بهترین نحو مشکلات کشور را برطرف کنند. من تمام بررسی‎های خود را در ارتباط با انتخاب رئیس مجلس نهم انجام داده و به این نتیجه رسیدهام که حداد عادل در شرایط کنونی برای ریاست مجلس نهم نسبت به سایرین اصلح است. حداد عادل کشتی مجلس را به گونهای هدایت میکند که منافع مردم و نظام بیشتر تأمین شود. آقای حداد عادل از نظر موقعیت علمی و فرهنگی نیز شناخته شده هستند و سابقه زیادی دارد.

عبدالکریم جمیری
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم
باید بتوانند نظرات مقام معظم رهبری و مردم را تأمین کنند. برای تحقق این امر باید به وحدت بین قوا و دستگاه‎ها توجه کنند و همچنین به دانایی محوری اهمیت دهند. من نظر خود را به دوستان اعلام کرده‎ام و رسانه‎ای شدن آن را به صلاح نمی‎دانم.

سیدرمضان شجاعی کیاسری
نماینده مردم ساری و مياندرود
مجلس هشتم با ریاست دکتر لاریجانی تشکیل و به اتمام رسید و بنده بدون هیچ‎گونه غرض‎ورزی می گویم که ایشان در ۴ سال دوره ریاست مجلس نشان داده که اهل تعامل بوده و با اقتدار و مدیریت توانسته مجلس هشتم را به خوبی اداره و با توجه به استقلال الرأی بودن، توانسته استقلال مجلس را نیز به‎خوبی حفظ نماید. البته این نکته لازم است که اظهار نظر برای انتخاب ریاست مجلس از طرف افراد سیاسی، کار درستی نیست. زیرا تصمیم گیری عهده نمایندگان مجلس بوده و اظهار نظر افراد حزبی و سیاسی، توهین به شئون ملت است.

منصور حقیقت پور
نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین
رئیس مجلس باید اقتدار و استقلال مجلس را حفظ کند و قدرت تعامل با سایر قوا و دستگاه ها را داشته باشد. برهمین اساس هر دوی این عزیزان را که از خانواده اصول‎گرایی و از سرمایه های نظام هستند محترم می‎دانیم اما باید برنامه‎های خود را اعلام کنند تا بتوانیم برای انتخاب مدیر مجلس نهم از بین آقایان لاریجانی و حداد عادل تصمیم‎گیری کنيم.

حسن تأمینی
نماینده مردم رشت
آن عزیزی که در مجلس آینده برای ریاست انتخاب می‎شود، باید به گونه‎ای رفتار کند که با در نظر گرفتن همه جوانب، به‎عنوان رئیس همه نمایندگان مطرح باشد نه رئیسی متمایل به یک گروه خاص. فکر می‎کنم آقای دکتر حداد عادل پاي‎بندي خود به این اصل را اثبات کرده است.

زهره طبیب زاده
نماینده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر
به نظر من كسي بايد رئیس مجلس باید باشد که تجربه کافی در خصوص امورا مجلس داشته باشد. لازمه این امر، چند دوره حضور در مجلس است. علاوه بر این‎ رئیس مجلس باید با ساختار مجلس آشنا باشد، باید سابقه کار اجرایی و مقبولیت عمومی نيز داشته باشد و ساير افراد وی را به‎عنوان یک مرجع بپذیرند. من اصلا ریاست لاریجانی بر مجلس را نمیپسندم و به لاریجانی برای ریاست مجلس نهم رأی نخواهم داد چرا که به نظرم ایشان در قضایای فتنه چندپهلو موضعگیری کرد.

عبدالوحید فیاض
نماینده مردم نور و محمودآباد
مجلس نهم، باید با توجه به چالش های رو به رو رئیس خود را مشخص کند. در حوزه بین الملل با تهدیدات فزاینده غرب به‎عنوان یک چالش و جنبش بیداری اسلامی به‎عنوان يك فرصت مواجه هستيم. در حوزه داخلی نیز موضوع انتقال دولت دهم و روی کار آمدن دولت بعدی را در دستور کار داریم. در بحث اقتصادی نیز با توجه به رکود جهانی و تورم داخلی، هدفمند کردن یارانه ها را در پیش داریم. با توجه به این سه حوزه رئیس مجلس باید کسی باشد که بتواند در این سه حوزه موفق عمل کند. بر این اساس نفرات زیادی از منتخبین هستند که می توانند ریاست مجلس آینده را در دست بگیرند.

احمد امیرآبادی فراهانی
نماینده مردم قم
ریاست مجلس آینده باید در دست کسی باشد که در تعامل با دولت روشی منطقی را در پیش بگیرد تا در حل مشکلات اساسی مردم در حوزه‎هاي اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و ... اثر‎گذار باشد. البته به نظر من نمی‎توان مدیریت مجلس هفتم و مدیریت مجلس هشتم را بر اساس این شاخصه مقایسه کرد چرا که دولت نهم و دهم با هم تفاوت‎های اساسی داشتند. بنده در حال حاضر در حال بررسی گزینه‎ها هستم و هنوز برای انتخاب رئیس مجلس تصمیم قطعی نگرفته‎ام.

سید حسین ذوالانوار
نماینده مردم شیراز
اگر مجلس نهم در رفتار خود متصل به رهبری نباشد و متکی به ایشان عمل نکند؛ قطعا کار سخت خواهد شد. ما باید برای انتخاب هیأت‎رئیسه به‎دنبال این باشیم که افرادی را برگزینیم که در عمل و نظر به رهبری اقتدا كنند. به‎طور مثال باید ببینیم در قضیه فتنه ۸۸ کدام‎یک از عزیزان بهتر عمل کرد و با رهبری بود. تشخیص بنده این است که آقای حداد عادل می‎توانند مجلس نهم را آن‎گونه كه مورد رضایت رهبری است اداره کند.

مهناز بهمنی
نماینده مردم سراب و مهربان
رئیس مجلس باید ولایت مدار باشد و هرچه که در رهنمودهای رهبری معظم انقلاب وجود دارد انجام دهد. در رابطه با انتخاب رئیس هنوز تصمیم‎گیری نکرده‎ام. در حال حاضر در جلسات آن‎ها شرکت می‎کنم تا برنامه آنها را بدانم و بعد نظر خود را بگویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا گزينه جدي ابوترابي هست حالا ببين من كي گفتم. گول فضاسازي رسانه ها رو نخوريد نظر فقها مهمه نه چهارتا نظرسنجي سايتهاي خبري درجه سه و چهار
Iran, Islamic Republic of
چرا باید رئیس مجلس یکی از این دو باشه به نظر من اگر برای این دوره کسی دیگر انتخاب شود بهتر خواهد بود بعنوان مثال سید ابوترابی که چندین ساله که جزو هیئت رئیسه بوده تجربه هم دارد.
Iran, Islamic Republic of
تنها كسي كه شجاعت و درايت لازم را براي رياست دارد آقاي علي مطهري است.
Iran, Islamic Republic of
درجواب آن عزیزی که گفته بود مطهری باید بگویم مبصر کلاس که نمی خواهیم انتخاب کنیم که هرکس شلوغ کن هست خودش را بگذاریم رئیس
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله مجلس نهم با رای به اقای حداد مدیریتی بهتر از مدیریت اقای لاریجانی رو تجربه خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
حداد عادل انسان عادلی است بگذارید عدول بر مجلس حکومت کنند