چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۲
از آمار متفاوت اعضا تا نظر ناهماهنگ درباره نشست شنبه؛

فراکسیون حامیان لاریجانی آب رفت!

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 224044
جلسه امروز فراکسیون تازه تاسیس "رهروان ولايت" گرچه در سکوت خبری برگزار شد اما باز هم حاشیه‌های مختلفی داشت. این بار نیز عدد و رقم هایی که از تعداد شرکت کنندگان در جلسه اعلام شد، چندان به هم نزدیک نبود.
به گزارش سرویس سیاسی جهان، ابتدا،‌ عزیز اکبریان، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت (حامیان لاریجانی) به مهر گفت: در این جلسه حدود 80 نفر از نمایندگان مجلس هشتم و منتخبان مجلس نهم حضور داشتند.

اما دقایقی بعد کاظم جلالی، دبیر فراکسیون اصولگرایان عدد متفاوتی را اعلام و در گفت وگو با مهر عنوان کرد: در این جلسه قریب یکصد تن از نمایندگان مجلس هشتم و منتخبان مجلس نهم حضور داشتند.

سیر صعودی آمارها همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه سيدرمضان شجاعي کياسري، از حامیان سرسخت لاریجانی بر روی دست همه زد و ادعای حضور 110 نماینده را رسانه ای کرد. عضو هيات موسس فراکسيون رهروان ولايت به باشگاه خبرنگاران گفت: در اين جلسه که با حضور 110 موسس اين فراکسيون برگزار شد اساسنامه فراکسيون و چگونگي فعاليت‌هاي آن مورد بررسي قرار گرفت.

جالب تر آنکه شجاعی کیاسری ساعتی بعد در گفت‌وگو با فارس کمی کوتاه آمد و در آماری متفاوت اظهار داشت:‌ عصر امروز بیش از 100 نفر از اعضای فراکسیون در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گردهم جمع شدند.

افزایش حامیان تغییر مدیریت مجلس هشتم

این آمارهای متفاوت در شرایطی بیان شد که به ادعای سایت های حامی آقای لاریجانی جلسه نخست فراکسیون رهروان ولایت با حضور 173 نفر برگزار شده بود؛ هرچند که بعدا رسانه ای شدن حضور تعداد زیادی از نمایندگان شکست خورده مجلس هشتم در آن جلسه، آمار مذکور را زیر سوال برد.

شاید اکنون و با توجه به تعداد حاضران در نشست عصر یکشنبه بتوان برآورد دقیقی از تعداد همراهان فراکسیون مذکور ارائه داد. همزمان با سیر نزولی حامیان تداوم ریاست آقای لاریجانی، برخی گزارش ها از افزایش تعداد نمایندگانی خبر می دهند که موافق تغییر مدیریت مجلس هشتم هستند.

احتمال حضور نزدیکان لاریجانی در اجتماع فراکسیون اصولگرایان

آنچنان که کاظم جلالی از نشست روز یکشنبه گفته است، در این نشست نظرات حاضران را برای "حضور موثر در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان" که روز ششم خرداد در مجموعه بهارستان برگزار می شود، دریافت شده است.

اشاره جلالی به "اولین نشست فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم" است که عصر روز شنبه با حضور منتخبان اصولگرای مجلس نهم برگزار می شود. این نشست جهت انتخاب هیات رئیسه موقت فراکسیون و انتخاب هیات رئیسه پیشنهادی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

البته چنانچه که از مصاحبه اعضای فراکسیون حامیان علی لاریجانی استنباط شده، به نظر می رسد اختلاف آنان تنها محدود به حساب و کتاب شرکت کنندگان در جلسه روز یکشنبه نیست چرا که شجاعی کیاسری نه تنها از احتمال حضور حامیان لاریجانی در جلسه فراکسیون اصولگرایان سخنی نگفته که حتی عنوان کرده است: جلسه فراکسیون رهروان ولایت در ششم خردادماه که با نشست وحدت اصولگرایان مجلس نهم مقارن شده است، لغو نمی شود.

آمارهای جالب کیاسری


شجاعی کیاسری که گویا اشتهای زیادی برای حضور در فراکسیون اول مجلس نهم دارد، عنوان "اکثریت" را بر سینه فراکسیون متبوعش چسبانده و مدعی شده است: فراکسيون اصولگرايي رهروان ولايت به دليل داشتن 220 عضو، فراکسيون اکثريت مجلس نهم است!

کیاسری البته صبح روز یکشنبه یعنی 12 سال پیش تر، در گفت وگو با مهر این آمار را 173 نفر اعلام کرده بود.

سرانجام حامیان لاریجانی چه می کنند؟

در هر حال باید دید که حامیان آقای لاریجانی درباره نشست بزرگ اصولگرایان مجلس نهم که با دعوت روحانیون مطرح هم همراه بوده است، چه موضعی خواهند گرفت و آیا به اجتماع آنان خواهند پیوست؟ بویژه اینکه این نشست به دلیل انتخاب هیئت رئیسه پیشنهادی مجلس نهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
ای کاش یه چهره جدید رئیس مجلس می شد
Iran, Islamic Republic of
به خدا از بگو مگوهاي قدرت طلبانه اي كه نتيجه اي جز اعصاب خردكني براي مردم و هدر رفتن انرژي كارگزاران نظام ندارد خسته شده ايم بهتر است فردي كه منافع ملي را بر منافع باندي و جناحي ترجيح مي دهد و در دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي ثبات قدم دارد رئيس مجلس شود تا اندكي مردم آرامش يابند.