پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۴
پایداری بر تخریب هم جواب می‌دهد؟!

اصرار بر تخریب زاکانی با استناد به یک خبر تحریف‌شده

+ تصاویر و صوت سخنان حدادعادل
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 220758
سایت وابسته به جبهه پایداری در خبری با کنار هم چیدن چند گزاره اشتباه و استناد به یک خبر تحریف شده، علیرضا زاکانی را متهم به نقل اخبار کذب کرد.
اصرار بر تخریب زاکانی با استناد به یک خبر تحریف‌شده
به گزارش جهان، سایت رجانیوز در این خبر و در رویکردی غیراثباتی با استناد به اظهارات اخیر دکتر حداد عادل مبنی بر پرهیز از انتساب اظهارنظرها به رهبر انقلاب کوشید تا زاکانی را به نقل قول کذب از حداد عادل در مورد رهبر انقلاب متهم نماید.

این در حالی است که خبری که رجانیوز در رویکرد غیراخلاقی خود، تلاش کرده با استناد به آن زاکانی را در مقابل حداد عادل قرار دهد اساسا خبری تحریف شده متعلق به خبرگزاری دانشجو بوده و این خبرگزاری ساعتی قبل ضمن پذیرش تحریف خبر فوق، بابت انتشار آن از زاکانی رسما عذرخواهی کرده است.

ضمن اینکه روز گذشته حداد عادل در گفتگوی اختصاصی با جهان نيوز نسبت به تحریف سخنان خود در رسانه های پایداری ابراز تاسف کرده بود.

فایل صوتی گفتگوی حداد عادل با جهان نيوز

اینجا


البته بر خلاف ادعای رجانیوز، رئیس مجلس هفتم روز 30 بهمن ماه 90 هم نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص ارائه یک لیست از سوی اصولگرایان سخن گفته بود.

مصاحبه فارس با حداد عادل در 30 بهمن 90


رئیس مجلس هفتم حتی پیش از دیدار با رهبر انقلاب هم این موضوع را یادآور شده بود.



رجانیوز در مطلب امروزش همچنین با تمسک به اظهارات زاکانی در جمع انصار حزب الله که از رویکرد نادرست پایداری در خالص سازی بر خلاف نظر علنی رهبری معظم انقلاب انتقاد کرده بود، تلاش کرده به مخاطب اینگونه القا کند که این سخن زاکانی در مورد توصیه رهبر انقلاب درخصوص ارائه لیست واحد اصولگرایان و مرتبط با گلایه حداد عادل است. این در شرایطی است که تیتر دوم همین خبر -که تصویر آن در رجا نیز انتشار یافته- نشان می دهد که بحث مورد نظر در جلسه مذکور مربوط به خالص سازی بوده که دوستان جبهه پایداری بر خلاف منویات رهبر انقلاب عمل کردند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شیوه خالص سازی



گفتنی است رسانه گروه پایداری در ادامه استنادات خود به اخبار کذب و تحریفی با طرح سوال درباره اظهارات تحریف شده حدادعادل از او در برخی رسانه ها، درصدد تخریب زاکانی و فدایی از قول حدادعادل برآمده است. در یک نمونه آنان تلاش کرده اند اینگونه القا کنند که فدایی و زاکانی خود را فرزندان حدادعادل خوانده‌اند از این راه حداد را وادار به تکذیب کرده و استفاده تخریبی خود را ببرند.

این در حالی است که با مراجعه به منبع اصلی خبر مشخص می شود که حداد عادل در شهرری اعلام کرده بود: زاکانی و فدایی فرزندان "ری" هستند و علاوه بر کارهای اساسی به مشکلات مردم ری هم می پردازند.



به گزارش جهان،‌ رسانه های پایداری به این دلیل تلاش می کنند با طرح سوالات غلط و تقابل سازی مجعول موج تخریبهای جدید خود علیه زاکانی را سامان دهند که حدادعادل بارها از رویکرد و عملکرد انقلابی و سالم زاکانی در مجلس تمجید کرده بود. وی چندی پیش در گفتگو با فارس تصریح کرده بود: زاکانی به معنای واقعی کلمه نماینده مردم است.

مشاور مقام معظم رهبری عصر دیروز نیز در همایش پرشور جوانان جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرده بود: آقای زاکانی در مجلس هفتم و هشتم حضور داشته و سابقه تعهد وی در جبهه موجود است و سند هم دارد؛ همچنین در سال‌های پر خطر فتنه در دانشگاه تهران این بسیج بود که مانع ورود جریان فتنه به دانشگاه شد، زاکانی همان مسیر را در مجلس هفتم و هشتم نیز ادامه داد و دارای تخصص دانشگاهی نیز است.

اما رجانیوز در بخشی از گزارش امروز خود "نقل قول‌های پشت پرده از رهبر معظم انقلاب" را نادرست توصیف کرده اما درباره نقل قول های پشت پرده اعضای جبهه پایداری از رهبر معظم انقلاب سخنی نگفته است.

نقل قول پشت پرده از رهبر انقلاب در جزوه موسوم به تخریبی
برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید


روند تخریبی رجانیوز نسبت به زاکانی سابقه ای مفصل و دور و دراز دارد. آخرین نمونه آن ساعتی قبل و پس از آنکه خبرگزاری دانشجو اعلام کرد که خبر سخنرانی زاکانی در لانه جاسوسی تحریف شده بود، رخ داد. خبرگزاری دانشجو در اقدامی اخلاقی خبر خود در مورد زاکانی را اصلاح و از وی عذرخواهی کرد و از رسانه ها خواست تا این خبر را تصحیح کنند با این حال رجانیوز در اقدامی کاملا غیراخلاقی حاضر به اصلاح خبر (تا این لحظه) نشد.

خبری که حتی منبع اصلی(خبرگزاری دانشجو) آن را تکذیب کرد اما رجا نه آن را از خروجی خود برداشت و نه آن را اصلاح کرد


تکذیبیه خبرگزاری دانشجو

با توجه به تشدید رویکرد تخریبی رجانیوز در آستانه انتخابات دور دوم مجلس، به نظر می رسد افکار عمومی بهتر از همه علت سوءاستفاده ناپسند این سایت از اخبار تحریفی را دریافته‌اند؛ به همین دلیل جهان نيوز به دوستان اصولگرای خود در سایت رجا صمیمانه توصیه می کند از ادامه این خط مخرب که تنها بهره آن ایجاد اختلاف در جبهه انقلاب است، دست بردارند و در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب، از تخریب دیگران پرهیز کنند و نیز رعایت اخلاق اسلامی و حقوق انسانی افراد و حرکت در راه ولایت را در دستور کار قرار دهند.

بی شک حرکت در صراط ولایت تنها با سردادن شعار مسیر نیست چه اینکه این رویکرد تنها به شادشدن دشمنان خواهند انجامید.

جهان نيوز در عین حال از مخاطبان محترم خود هم به دلیل وارد شدن به این فضای نامطلوب و پاسخ دادن هر روزه به تخریب هایی که گاه کینه پشت سر آن آشکار است، عذرخواهی می کند و امیدوار است با حاکم شدن رویکرد اخلاقی موردنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای رسانه ای، نه تنها جهان که هیچ کسی شاهد تخریب گری در جبهه انقلاب نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ممنون كه صوت خبر حداد را گذاشتيد
خيلي روشن گري خوبي بود
معلوم است كه حداد به زاكاني علاقه دارد و رسانه هاي پايداري تلاش مي كنند آنها را مقابل هم قرار دهند
جناب جهان نیوز من از یکی از شهرستانها سایت شما رو می بینم
برادر وقتی رویکرد تخریبی رو شروع کردید باید فکر اینجاش رو هم می کردید
در ضمن لازم نیست نظرم رو منتشر کنید اینو برادرانه بهتون گفتم
من خودم قبلا با برخی بچه های رجا همکاری هایی داشتم. بچه های خیلی خوبی هستن اما اشتباهشون رو قبول نمی کنند. بنابراین وقتی این مطلب رو خوندم خیلی تعجب نکردم از گزارش عجیبشون.
خدا همه رو هدایت کنه
واقعا آدم وقتی مطلق انگاری برخی دوستان جبهه پایداری رو می بینه تاسف می خوره. ای کاش کمی هم احتمال بدیم شاید دیگران هم حق داشته باشد. نقدپذیری چیز بدی نیست به والله.