جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
دکتر زاکانی در نشست انصار حزب‌الله:

خالص‌سازی پایداری خلاف نظر علنی رهبری است

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 220811
در مباحثاتي که ميان ما ودوستان موسس پايداري درگرفت اين طور استدلال شد که خالص سازي مورد نظر جبهه پايداري برخلاف خواست و منافع نظام اسلامي است. اين استدلال ما نه بر پايه تحليل‌هاي شخصي و تفسير به راي بلکه براساس شاخص‌هاي تعيين شده از سوي مقام عظماي‌ولايت ارائه مي‌شد
خالص‌سازی پایداری خلاف نظر علنی رهبری است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری انصارحزب الله، دکتر عليرضا زاکاني نماینده تهران در مجلس هشتم در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله درباره بایدها و نبایدهای خالص سازی جبهه انقلاب سخنرانی کردند که متن کامل آن تقدیم می شود:

از سادگي به سوي پيچيدگي


در ايام تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي به سر مي‌بريم. هر قدر که از عمر انقلاب مي‌گذرد و بر رشد و توانمندي‌هاي آن افزوده مي‌شود به همين نسبت نيز از سادگي‌ها کاسته و به پيچيدگي‌ها افزوده مي‌شود.

امروز در دوراني به سر مي‌بريم که به حق بايد از آن با عنوان جهاد اکبر ياد کرد؛ دوراني که نياز به هوشمندي مضاعف به خوبي در آن احساس مي‌شود.

امروز مجموعه نيروهاي انقلاب که ريزش‌ها و رويش‌هاي متعددي را از ابتداي پيروزي آن تجربه کرده‌اند، اين درس را از امام و مقام معظم رهبري سرلوحه کار خود قرار داده‌اند که در جميع امور بايد با همان زاويه ديدي که در دفاع مقدس از آن به موضوعات مختلف مي‌نگريستند نگاه کنند.
 
اين برنامه، نقشه راهي است که قواعد و چارچوب‌هاي تعريف شده‌اي را در اختيار نيروهاي انقلاب قرار مي‌دهد تا به واسطه آن قادر باشيم خودي و غير خودي را از هم تفکيک و وحدت و دوستي را بين مومنان فزوني بخشيم.

حفظ وحدت وظيفه ما در دوران کنوني


براساس اين ديدگاه و چارچوب‌هاي تعريف شده مطابق آن، وظيفه همه نيروهاي انقلاب حفظ انسجام و وحدت و توجه به ظرفيت‌هاي موجود در کشور و استفاده از آن براي خدمت به مردم و ساختن ايران اسلامي به‌عنوان الگويي فراروي همه مشتاقان اسلام ناب محمدي(ص) است.

اين درحالي است که اين روزها دو گروه در عرصه انتخابات مشغول رقابت با يکديگر هستند؛ يکي از اين دو موسوم به جبهه متحد اصولگرايي است که خود از گروه‌هاي متعدد ديگري تشکيل شده است. گروهي که براساس تعريف يک سامانه وحدت، موفق شده گروه‌هاي متعددي را در چارچوبي هماهنگ به فعاليت وادارد.

گروه ديگري که در اين عرصه مشغول تلاش است با نام جبهه پايداري شناخته مي‌شود.

اين درحالي است که در دور اول انتخابات مجلس از سوي جبهه متحد هيچ برنامه‌اي براي رقابت تعريف نشده بود.

ادله جبهه متحدبراي پرهيز از رقابت


ادله جبهه متحد براي پرهيز از رقابت در جبهه اصولگرايي به دو بخش عمده قابل تقسيم بود.

از يک سو جريان اصولگرايي رقبايي از جريان‌هاي اصلاح‌طلب و انحرافي رادر مقابل خود مي‌ديد و از سوي ديگر اين ديدگاه مبنايي در جبهه متحد وجود داشت و دارد که اساس رقابت ميان نيروهاي انقلاب امر نادرست و ناپسندي است.


اما از رقابت ميان نيروهاي انقلاب نا پسندتر شرايطي است که با ايجاد آن، ناظران عملکرد جبهه اصولگرايي اين طور استنباط کنند که جنگ قدرت در ميان نيروهاي انقلاب در گرفته است.

جنگ قدرتي که در راس هرم آن روحانيت در مقابل روحانيت قرار داده شده و در قاعده اش نيروهاي مردمي انقلاب در حال کشمکش و صف بندي و اتخاذ آرايش تهاجمي در برابر هم در جايگاه‌هايي مثل مساجد و تکايا و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به نظر مي‌رسند.

ادله جبهه پايداري براي رقابت


با اين وصف و به رغم نا رضايتي جبهه متحد از ورود به عرصه چنين رقابت ناپسندي، دوستان و برادران در جبهه پايداري تصميماتي عکس جبهه متحد اتخاذ کردند.

ادله جبهه پايداري براي ورود به رقابت براين مبنا استوار بود و هست که بايد از فرصت مناسب پيش آمده بهره برد و دست به خالص سازي نيروهاي انقلاب زد تا پس از آن شاهد ظهور اصولگرايي ناب باشيم.


خالص‌سازي براساس تفسير به راي


در مباحثاتي که ميان ما ودوستان موسس پايداري درگرفت اين طور استدلال شد که خالص سازي مورد نظر جبهه پايداري برخلاف خواست و منافع نظام اسلامي است.

اين استدلال ما نه بر پايه تحليل‌هاي شخصي و تفسير به راي بلکه براساس شاخص‌هاي تعيين شده از سوي مقام عظماي ولايت ارائه مي‌شد.

الگويي که حتي در حکومت پيغمبر هم اجرايي نبود


براي نمونه به جبهه پايداري توضيح داده شد که خالص‌سازي مد نظر اين گروه دو سال پيش در ديدار مقام معظم رهبري و دانشجويان مورد نقد قرار گرفت و از سوي معظم له مطرح شد که ما مامور به اين نوع از کار نيستيم و در نتيجه در قبال آن تکليفي نداريم.

از اين مهمتر ولي امر مسلمين جهان به اين نکته مهم اشاره کردند که حتي در زمان حکومت رسول گرامي اسلام و در يک جامعه چند هزار نفري نيز اين نوع خالص سازي آرماني امکان پذير نبود؛ چرا که در اين صورت کسي باقي نمي‌ماند و تاکيد فرمودند که به طريق اولي امروز در يک جامعه ۷۰ميليون نفري با چنين شرايطي خالص سازي مقدور نيست.

اصرار برخالص‌سازي عليرغم راي رهبري


اما همانطور که از قرائن پيداست با آنکه ادله غير قابل انکار براساس فرمايشات مقام معظم رهبري، حکايت از تقابل صريح خالص‌سازي ادعايي ياد شده با نظر معظم‌له داشت، اين استدلال مورد پذيرش برادران در جبهه پايداري قرار نگرفت.

در حالي که دوستان جبهه پايداري در مدل ترسيمي خود از خالص سازي به حذف برخي افراد تاکيد مي‌کردند، مقام معظم رهبري خالص سازي مشروطي را مطرح مي‌کردند که به تکثير نيروهاي انقلاب منجر شود؛ لذا فرمودند راه و روش خالص سازي تکثير خالصين است و فرايند آن نيز از درون گروه مجري خالص سازي آغاز شود. این همان امری‌است که سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان به زیبایی فرمودند: «یک سؤال دیگر این است که بعضی‎‎ها می‎گویند وحدت، بعضی‎‎ها می‎گویند خلوص؛ شما چه می‎گویید؟ من می‎گویم هر دو. خلوص که شما مطرح می‎کنید - که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‎ای را که ناخالصی دارند، از دایره خارج کنیم - چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به‎وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که این‎جوری حاصل نمی‎شود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم.
 
در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابی‎بن‎کعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ این‎ها درجه اول و خالص‎ترین‎ها بودند؛ عده‎ای دیگر از این‎ها یک مقداری متوسط‎تر بودند؛ یک عده‎ای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتی به این‎ها تشر هم می‎زد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه چند هزار نفری - که کار خالص‎سازی خیلی آسان‎تر بود از یک جامعه ۷۰ میلیونی کشور ما - می‎خواست خالص‎سازی کند، چه‎کار می‎کرد؟ چی برایش می‎ماند؟ آن‎که یک گناهی کرده، باید می‎رفت؛ آن‎که یک تشری شنفته، باید می‎رفت؛ آن‎که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازه مرخصی بگیرد، اجازه مرخصی گرفته، باید می‎رفت؛ آن‎که زکاتش را یک‎خرده دیر داده، باید می‎رفت؛ خوب، کسی نمی‎ماند. امروز هم همین‎جور است. این‎جوری نیست که شما بیایید افراد ضعیف‎الایمان را از دایره خارج کنید، به بهانه این‎که می‎خواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه می‎توانید، دائره خالصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که می‎توانند جامعه شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است.

از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانواده خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه می‎توانید، در حوزه نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوص‎های فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجه آن، خلوص روزافزون جامعه شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.

وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‎ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این می‎شود ولایت بین مؤمنین. آن کسی‎که اصول را قبول ندارد، نشان می‎دهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح می‎کند که اصول را قبول ندارد، او قهرا از این دایره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم.»

وحدت با اغماض براي مصلحت بزرگتر


از طرفي آنچه از فرايند ضرورت وحدت از فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري در ۲۱/۱۰/۸۸ براي اعضاي جبهه متحد مشخص شد و در دستور کار قرار گرفت، براين مبنا بود که در شرايط کنوني بايد با ديده اغماض به ساير اصولگرايان بنگريم؛ چراکه اجماع ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرايي به غير از اين امکان پذير نخواهد بود. آقا می‎فرمایند: «این مجموعه اصول‎گرا و انقلابی‎ای که امروز در مجلس هستند بحمدالله در کشور هم اکثریت قاطعی دارند به‎دلیل همین انتخابی که انسان می‎بیند انجام گرفته. خب، این نشانه این است که مردم دوست می‎دارند این جهت‎گیری و راه را، این را حتی‎المقدور نگذارید متشتت بشود، این وحدت مهم است.
 
حالا ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم، در این مجموعه معتقد به ارزش‎ها و اصول هم معتقد به وحدتیم. این را باید حفظ کرد، ولو با یک اغماض‎هایی، بعضی از این اغماض‎‎ها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند ولی خب بکند آدم حق را باید ببیند چیست، یک جا‎هایی باید برخی از اغماض‎‎ها را انجام داد برای یک مصلحت بزرگتری که حالا در این مورد بحث ما مصلحت اتحاد و اتفاق و عرض کنم با هم بودن و یک صدا داشتن و این‎هاست.»

اين روشي بود که اصالت آن از سوي جبهه پايداري مورد سوال واقع شد و جبهه متحد براي اثبات صحت راه انتخابي، آن را مستند به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري در ۲۱ دي ماه ۸۸ نمود که طي آن مقام معظم رهبري خط مشي اصولگرايي را بسيار با ارزش قلمداد کردندو فرمودند که نگذاريد تشتت برآن حاکم شود.

معظم له براي دستيابي به اين منظور امر به وحدت کردند و در اين رابطه بروحدت ولو با اغماض(۲ بار) تاکيد ورزيدند.
ايشان در ادامه با اين استدلال که انسان گاهي براي يک مصلحت بزرگتري اغماض مي‌کند و مورد اعتراض ديگران هم واقع مي‌شود فرمودند: خب بگيرد! انسان حق را بايد ببيند چيست؟!

نشانه‌اي از اهميت وحدت در دور دوم انتخابات


ايشان در ادامه صراحتا مصلحت بزرگتر را اتحاد، اتفاق، با هم بودن و يک صدا داشتن تعبير کردند.
اين درحالي است که معظم له مجددا در پايان سخنراني خود در حرم رضوي خطاب به برادران و خواهران خود امر کردند که نقار و شکاف نداشته باشند زيرا دشمنان از همين تفرقه ما راه نفوذ خود را پيدا مي‌کنند.

نکته حائز اهميت در اين است که مقام معظم رهبري بعد از پايان دور اول انتخابات مجلس نهم به پرهيز از شکاف امر کردند، حال آنکه به نظر مي‌رسد توجه به اين امر که حضور رقباي اصلاح‌طلب و جريان انحرافي در دور اول جبهه متحد اصولگرايي را تهديد مي‌کرد، امر به وحدت مي‌بايست درخلال آن از اهميت بيشتري برخوردار باشد. حال آنکه تاکيد معظم له برحفظ وحدت بر اهميت آن در دور دوم انتخابات تاکيد دارد.

ما هميشه و به‌ويژه درفضاي غبارآلود کنوني به شاخص نياز داريم


پس در پاسخ به جبهه پايداري اينگونه عنوان شد که مدل ارائه شده از سوي آنان با خواست ولايت در تضاد است، در حالي که مدل عملکرد جبهه متحد براساس چارچوب‌هاي تعريف شده و نگاه بيان شده کلي بر اساس شاخصه‌هايي است که از سوي مقام معظم رهبري تبيين شده است.

اگر بنا باشد در فضاي غبار آلود کنوني راه را از بيراه تشخيص دهيم بايد براساس ملاک و معيار حرکت کنيم و اين ملاک و معيار قطعا شاخص‌هاي تعريف شده از سوي مقام ولايت خواهد بود و نه تفسير و تعاريف شخصي.

سامانه وحدت وسهم‌خواهي جبهه پايداري

تلاش براي وحدت از سوي جبهه متحد اصولگرايي در حالي ادامه دارد که سامانه اين امر از سال ۸۹ شکل گرفت و از ارديبهشت سال ۹۰ و پس از خانه‌نشيني آقاي احمدي نژاد و برپايه محوريت جامعتين با قوت بيشتري ادامه يافت.


اين سامانه وحدت در حالي شکل گرفته و به کار خود ادامه مي‌دهد که هيچ کس در جبهه متحد منکر نقايص احتمالي آن نيست

نکته حائز اهميت در اين باره اين است که اساسا جبهه پايداري بعد از شکل‌گيري جبهه متحد تشکيل شد و اشکال‌گيري اين گروه از جبهه متحد بر دوپايه ادامه يافت؛ اولا سهم خودشان را طي يک نامه مستند به جبهه متحد اعلام کردند که کم است و ثانياً با پافشاري بر لزوم حذف برخي اشخاص از فهرست جبهه متحد به عنوان پيش ­شرط اتحاد ادامه يافت.

يزيدي‌ها و حسيني‌ها


برخي عزيزان درحالي از تفکيک يزيدي‌ها و حسيني‌ها در جريان فتنه ۸۸ ياد مي‌کنند که مقام معظم رهبري در سخنراني نوروز در حرم رضوي براين نکته تاکيد کردند که اگر کسي در جمهوري اسلامي دچار خطا شد، به گونه‌اي باوي رفتار نکنيد که گويي او نظام جمهوري اسلامي را قبول ندارد و برضد آن عمل مي‌کند.


شاهد قديمي‌تر اين تاکيد مقام معظم رهبري بر حفظ وحدت و انسجام به ايام بعد از وقايع سال ۷۸ در کوي دانشگاه برمي گردد که ايشان گروه‌هاي ۳ الي ۴ نفري را در خلال جلسات ۱۵ الي ۱۶ نفره به حضور مي‌پذيرفتند و به آنان توصيه مي‌کردند که براساس معيار اسلام و انقلاب اسلامي و سيره امام خميني و ولايت فقيه به تشکيل جبهه دفاع از انقلاب مبادرت ورزند.

بنابراين منشاء جبهه دفاع از انقلاب جلساتي بود که در سال ۷۸ توسط مقام معظم رهبري برگزار مي‌شد؛ جلساتي که گروه‌هايي مثل جامعه روحانيت مبارز، انجمن اسلامي پزشکان، جمعيت ايثارگران، جامعه مهندسين، موتلفه اسلامي و سايرين از يک سو و دسته ديگري مثل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، حزب مشارکت و مجمع روحانيون مبارز و اشخاصي مثل آقاي کروبي و ميردامادي با انديشه‌ها و خط مشي کاملا متضاد از سوي مقام معظم رهبري در کنار هم قرار داده شدند.

حداقل اثر اين شيوه عملکرد اتمام حجت برهمه گروه‌ها و ايجاد يک منشاء براي وحدت و انسجام بود که نتيجه آن تشکيل شوراي هماهنگي انقلاب براساس گروه‌هاي ۲۷ گانه وفاق بود که بعد از يک سال و نيم تلاش مقام معظم رهبري در سال ۸۰ نزد ايشان گرد آمدند. بنابراين ما چه کسي خوشش بيايد يا نيايد حقي براي ترسيم الگو در مقابل الگوي ترسيمي مقام معظم رهبري نداريم.

آغاز جنگ رواني


جبهه پايداري درحالي اعضاي جبهه متحد را به خروج از وحدت دعوت مي‌کرد که جبهه متحد در يک روند معکوس از جبهه پايداري مي‌خواست که در صورت وارد دانستن اشکال به سامانه وحدت وارد شوند و در رفع آن مشارکت کنند.

اما در مقابل جبهه پايداري به جاي تحمل رنج مشارکت براي تهيه يک فهرست قوي از اصولگرايان ترجيح داد با آغاز يک جنگ رواني و انتشار يک فهرست احتمالي از جبهه متحد به حيثيت اين گروه لطمه وارد کند.

نقار و ريزش آراء در دور اول انتخابات


نتيجه اين شيوه عملکرد در شمارش آراء دور اول خود را نمايان ساخت. و افراد مشترک در هر دو فهرست با بالاترين راي به مجلس نهم راه يافتند، حال آنکه منتخبين انحصاري دو فهرست با کاهش راي نسبت به دوره هشتم مواجه شدند که اين شامل هردو گروه جبهه متحد و پايداري مي‌شد تا شاهدي براين امر باشد که مردم به هيچ وجه دعواي بين نيروهاي انقلاب را نمي‌پسندند.

صراحتا دل‌نگران رياست‌جمهوري هستند


در واقع مي‌توان پافشاري جبهه پايداري براين رويه را نتيجه چشم انداز اين گروه از انتخابات رياست جمهوري آينده دانست که صراحتا در جلسه با ما به اين دل‌نگراني اذعان کرده‌اند که از حضور برخي افراد درآن انتخابات رياست جمهوري آينده بيمناک هستند. در حالي که در قبال اين نگراني بي‌مورد به آنان توضيح داده شد که سامانه وحدت کنوني مختص انتخابات مجلس نهم است و ساز و کار آن براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم تغيير خواهد کرد. اما به نظر هراس از خدشه دار شدن هويت مستقل در انتخابات آينده مانع از پذيرش اين امر از سوي جبهه پايداري شد.

سخنان بزرگان طور ديگري منعکس مي‌شود

دکتر زاکاني در ادامه و در پاسخ به اعتراض يکي از هواداران جبهه پايداري که عنوان مي‌کرد اعضاي جبهه متحد در جريان استيضاح وزير اقتصاد ضعيف عمل کرده‌اند گفت: ما براساس جلساتي که با دولت داشتيم به چارچوب مدوني دست يافتيم که براساس آن وزير ملزم به رعايت آن و اصلاح رويه بانکداري شد و البته اين اقدام بعدا مورد تاييد و عنايت مقامات عالي نظام قرار گرفت.

دکتر زاکاني همچنين با توجه به استناد برخي هواداران جبهه پايداري به سخنان منعکس شده از سوي حجت‌الاسلام صديقي و حجت الاسلام پناهيان در نشريات حامي جبهه پايداري مبني بر لزوم رسوب زدايي، گفت: آقاي پناهيان دوبار در همايش‌هاي جبهه متحد شرکت کرده‌اند و بنده نيز شخصا با آقاي صديقي صحبت کرده‌ام که هر دو بار اين دو بزرگوار بر مصالح انقلاب و دوري از نقار و شکاف نيروهاي انقلاب تاکيد ورزيده‌اند.

ساکتين فتنه و انحراف


نايب رئيس کميسيون اصل ۹۰ همچنين در پاسخ به اين استناد که ساکتين فتنه نبايد منشاء تصميم گيري در بين اصولگرايان قرار بگيرند گفت: براساس فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري فتنه ريشه ۱۰ ساله دارد. (۷۸-۸۸)


حال سوال اينجاست که چرا جبهه پايداري يکي از ساکتين فتنه سال ۷۸ را به عنوان يکي از اعضاي اصلي خود انتخاب کرده است؟!
آقاي محصولي درحالي که همه نيروهاي دلسوز انقلاب درآن مقطع در جبهه درگيري با دوم خرداد مشغول بودند به کاراقتصادي سرگرم بود.

اين درحالي است که وي در زمان وزارتش در دولت نهم و در خلال فتنه ۸۸ هم در قبال آشوب‌هاي برهم زننده امنيت کشور موضع صريحي نگرفت.
بنابراين هرچند که روش اتخاذي جبهه پايداري کاري نادرست و برخلاف راي نظر مقام ولايت است اما اگر برادران جبهه پايداري براساس راي شخصي و استنباط خود به صحت آن پي برده‌اند واگر قصدي براي اصلاح دارند بهتر است اين کار را از بدنه گروه خود آغاز کنند.

اين درحالي است که هيچ يک از اعضاي جبهه پايداري در دوران فتنه ۸۸ کاري فراتر از روشنگري انجام ندادند و در حالي که برخي از اعضاي جبهه متحد در فضاي ملتهب روزهاي ابتدايي فتنه به رغم هشدارهاي امنيتي در قلب حوادث در محل‌هايي مثل کوي دانشگاه يا ساير مکانهايي که فتنه‌­گران بودند حاضر مي‌شدند و در مقابل، هيچ سندي از حضور هيچ يک از اعضاي مطرح جبهه پايداري در صحنه عمل در آن ايام بحراني وجود ندارد.

يکي ديگر از موارد قابل ذکر تضاد گفتماني جبهه پايداري با آيت‌الله مصباح يزدي است که اين گروه به شدت ايشان را در انحصار خود معرفي مي‌کند در حالي که ما در رهپويان انقلاب اسلامي ايشان را يکي از تکيه‌گاه‌هاي اصلي خود مي‌­دانيم.

چنانچه اخيرا ايشان اظهار کردند که انحراف از فتنه خطرناک‌تر است. حال آنکه برخي از دوستان در جبهه پايداري اساسا چيزي به اسم انحراف را قبول ندارند و يا اگر قبول دارند آنقدر آن را رقيق مي‌کنند که خطر آن به کلي بي‌معني مي‌شود.

پس برخي از اعضاي جبهه پايداري در برابر جرياني سکوت اختيار کرده‌اند که حتي به گفته آيت‌الله مصباح از جريان فتنه هم خطرناک تر است.

پس بايد بار ديگر تکرار کرد که اگر برادران جبهه پايداري برخلاف مشي رهبري بر حذف افرادي چون ساکتين فتنه اصرار دارند، بهتر است مطابق توصيه مقام معظم رهبري اين کار را از بدنه گروه خود آغاز کنند و درخصوص انحراف نيز رهنمودهاي آيه الله مصباح را مدنظر قرار دهند.

ماجراي دو تجديدي و ۷۷ خانه اجاره‌اي


دکتر زاکاني در پاسخ به سوال يکي از حضار مبني بر ايراد اتهام به احمد توکلي به عنوان يکي از اعضاي جبهه متحد براين اساس که نام برده ۳۰۰۰ متر زمين مرغوب در شهرک غرب را با قيمت نازل ۱۰ ميليون تومان آن هم به طور اقساط تصاحب کرده گفت: اين اتهامات در روزهاي اخير با هدف انتقام جويي و خلاف واقع است مثلا در مورد خود بنده ۱۳ سند در روزنامه بامداد منتشر کردند که به غير از معدل ديپلم و دو تجديدي بنده در سال ۶۲ تماما کذب محض بود.


انتشار سند دو تجديدي نيز درحالي منتشر شد که من ۷ روز قبل از امتحان از منطقه جنگي آمده بودم و بدون معلم اقدام به درس خواندن کرده بودم.
يا در مورد ديگري برادر عزيزمان آقاي حسينيان پشت تريبون مجلس قرار گرفت و هر آنچه خواست به بنده نسبت نادرست داد، تنها به اين دليل که در يکي از نشريات که بنده در آن مسئوليت دارم به مقايسه و نقد آراءايشان در گذشته و حال پرداخته شدو ايشان به اين مسئله معترض بود. وي به اين هم اکتفا نکرد و در کميسيون هم به بنده در حضور ديگران بد وبيراه گفت.

يا مثلا وي در گلستان اعلام کرد که جبهه متحد در تهران ۷۷ خانه اجاره کرده است و پس از اين که بنده آدرس تنها يکي از آن خانه‌هاي ادعايي را از وي مطالبه کردم در پاسخ سوال من در کمال تعجب به شنيده‌هايش استناد کرد. در آن روز آقاي حداد عادل شاهد بين ما دو نفر بود که من نسبت به پاسخگويي در يوم الحساب به ايشان تذکر دادم.

وارونه‌سازي سخنان آقاي مصباح


يا در مورد ديگري طي مناظره در دانشگاه امام صادق(ع) آقاي روانبخش در مقابل حرف‌هاي مبنايي بنده يک نشريه توزيع شده در روز ۲۲ بهمن را سند قرار داده و مي‌گفت آقاي قاليباف پول چاپ آن را از کجا آورده است؟!


البته در آن جلسه پاسخ اتهامات ايشان را يکي از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) که اتفاقا نويسنده يکي از مقالات آن نشريه بود داد و در پاسخ گفت مطالب نشريه‌اي که شما به آن اتهام مي‌زنيد را بنده بعد از اقامه نماز شب و بدون دريافت دستمزد به تحرير درآورده‌ام.

در مورد ديگري بعد از ملاقات ما با آيت‌الله مصباح سخنان ايشان با دو روايت در جامعه منتشر شد که مسئول دفتر ايشان در پاسخ بنده گفت که آقاي رسايي در اين مورد به بنده فشار آورده است. چرا بايد فرمايش‌هاي بزرگان اينگونه قلب شده و به جامعه دگرگون جلوه داده شود؟

نکته ديگر براساس آنچه ذکر شد يکي از انتقادات جدي بنده به برادران جبهه پايداري نسبت به بي‌پروايي آنان در نسبت دادن موارد نادرست به افراد بود، به گونه‌اي که گويا اشخاص هيچ جايگاهي در نزد برخي از آنان ندارند لذا بايد در اين رويه تجديد نظر نمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *