جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۹

حدادعادل: سخنان مرا تحریف کردند/ اتاق فرمان تخریب کجاست؟

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب: 220572
روز سه شنبه موج جدید تخریب علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل 90 کلید خورد و 2 اقدام تخریبی همزمان علیه وی صورت گرفت.
حدادعادل: سخنان مرا تحریف کردند/ اتاق فرمان تخریب کجاست؟
سرویس سیاسی جهان نيوز – تیتر اول روز سه شنبه جهان تذکری بود درباره پرهیز نامزدها و هواداران آنان از "اخلاق‌مداری شعاری" و فریاد واخلاقا سر دادن رسانه ای.

در همین یادداشت اشاره شد که رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه ای بر التزام عملی کاندیداها و حامیانشان به اخلاق و رعایت صداقت و تقوای انتخاباتی کرده‌اند اما برای برخی ظاهرا سردادن صرف شعار و "اخلاق اخلاق" کردن، کفایت و نتیجه مطلوب را حاصل می کند.

در همین راستا، روز سه شنبه موج جدید تخریب علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل 90 کلید خورد و 2 اقدام تخریبی همزمان علیه وی صورت گرفت.

حرکت نخست
در جریان حرکت نخست، خبرگزاری پیامکی نسیم در خبری نوشت: غلامعلی حدادعادل در گفتگو با «نسیم» در واکنش به انتشار خبری مبنی بر 'تذکر رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص عدم ارائه لیست برای انتخابات مجلس' گفت: این خبر کذب محض است و بنده در این خصوص هیچ اظهار نظری را انجام نداده‌ام.

خبرگزاری نسیم البته دقایقی بعد این خبر را از روی سایتش حذف کرد اما برخی تخریبگران با سوءاستفاده از متن پیامک موجی از ایمیل های تخریبی علیه علیرضا زاکانی به فعالان رسانه ای و دانشجویی ارسال و ادعا شود که زاکانی "دروغگو" است!

ارسال کنندگان این ایمیل که از فعالان رسانه ای حامی جبهه پایداری بودند، در کنار نقل قول حدادعادل بخشی از سخنان زاکانی در دیدار مسئولان سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران را نقل کرده اند.

زاکانی در این دیدار گفته بود: اگر بناي ما سخنان حضرت آقا باشد، حداد عادل علنا اعلام كرد كه من در ديداري كه با حضرت آقا داشتم ايشان تأكيد كردند كه اصولگرايان يك ليست ارائه دهند.

در این ایمیل های تخریبی نتیجه گرفته شده که حدادعادل، همین سخنان زاکانی را تکذیب کرده است؛ بنابراین زاکانی دروغگوست و لایق حضور در مجلس نهم نیست!

هرچند با اندکی تامل در سخنان حدادعادل و نقل قول زاکانی، روشن است که محتوای سخنان آنان کاملا متفاوت است اما اقدام عجولانه تخریبگران اجازه یک تفکر کوتاه را هم از آنان گرفته است.

در واقع حداد عادل هرگز محتوای دیدارش با رهبر انقلاب را تکذیب نکرده است بلکه تنها گفته است، من این نقل قول را مطرح نکرده ام (تذکر رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص عدم ارائه لیست برای انتخابات مجلس)

اصل ماجرا
اشاره زاکانی اما دیداری بوده که حدادعادل سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشته است.

رئیس مجلس هفتم روز 30 بهمن ماه 90 در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر منتشر شده از سوی شما مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص ارائه یک لیست از سوی اصولگرایان (صحیح) است، اظهار داشت: این صحبت به نحو کلی درست است؛ بدین معنا که هر جمعیتی بخواهد پیروز شود باید وحدت داشته باشد.

مصاحبه فارس با حداد عادل در 30 بهمن 90

وی اضافه کرد: یعنی باید یک لیست ارائه شود تا مردم گیج نشوند؛ البته ما از تعدد لیست‌ها خوشحال نیستیم و اگر من می‌گویم تعداد لیست‌ها مهم نیست یعنی ما اقدامات خود را انجام دادیم و تلاش کردیم تا این تکثر لیست اتفاق نیفتد، اما نشد.

رئیس مجلس هفتم حتی پیش از دیدار با رهبر انقلاب هم این موضوع را یادآور شده بود.


بر این اساس، روشن است که آنچه آقای حداد روز سه شنبه تکذیب کرده، چیزی نیست که ایمیل های تخریبی درصدد القای آن بودند.

حداد: سخنانم تحریف شد

در همین راستا، دکتر حدادعادل عصر روز گذشته در حاشیه همایش جوانان جبهه متحد اصولگرایان در گفت وگو با خبرنگار جهان با اشاره به فضاسازی‌هایی که در این باره صورت گرفته است، گفت: از قول من نوشته اند که "حدادعادل گفته است رهبر انقلاب به آیت الله مصباح فرموده‌اند، بهتر است جبهه پایداری لیست ندهد. آیت الله مصباح هم این موضوع را به پایداری گفته اند و پایداری این سخن را گوش نکرده‌ است". در صورتی که من اصلا چنین حرفی نزده بودم. بنابراین طبیعی بود که نقل چنین قولی را از سوی خودم تکذیب کنم.

وی افزود: حتی من از آقای زاکانی نیز پرسیدم شما چنین سخنی را از قول من گفته‌اید که ایشان هم گفتند من چنین چیزی از قول شما نگفته ام.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: با این حال متاسفانه خبر طوری منتشر شد که گویا من سخنان آقای زاکانی را تکذیب کرده ام در حالی که چنین نیست.


حرکت تخریبی دوم
البته این تنها حرکت تخریبی روز سه شنبه علیه علیرضا زاکانی نبود چرا که‌ یکی دیگر از سایت های مدعی اخلاق در گزارشی، مشتی اتهام و توهین را نثار وی کرد، بی آنکه اندکی در محتوای کلامش تامل کند.

این سایت که از حامیان اصلی جبهه پایداری است، زاکانی را فردی "جفاکار" توصیف کرده است. البته همین توهین شب گذشته از طرف هفته نامه همسوی این سایت، در حجمی گسترده پیامک شده بود.

در ادامه جهت گیری این هفته نامه، روز سه شنبه نیز سایت مذکور حمله به زاکانی را در دستور کار قرار داد.

این سایت با اشاره به سخنان نماینده مردم تهران درباره سکوت "برخی دوستان جبهه پایداری علیه جریان انحرافی"، نوشته است، رئيس جبهه متحد اصولگرایان "ترجيح داد محور اصلي سخنان مفصل خود را حمله به جبهه پايداري انقلاب اسلامي و اعضاي آن قرار دهد و در اين ميان هم از بيان برخي اتهامات ناروا و شبهات مغلوط نيز نسبت به اين جبهه و اعضايش  پرهيز نكند."

انتقاد از  "برخی از دوستان" جبهه پایداری
اشاره این سایت به سخنرانی عليرضا زاكاني در نشست هفتگی انصار حزب الله تهران است که در بخشی از آن آمده بود: آیت الله مصباح می فرمایند انحراف از فتنه خطرناک تر است اما "برخی از دوستان این جبهه" این جریان را قبول ندارند. ما می گوییم این اشکال به (این دسته از) دوستان پایداری وارد است که در مقابل چیزی که از فتنه بدتر است سکوت کرده اند.

ارگان جبهه پایداری در ادامه ادعا کرده است که این سخنان با موضع سابق زاکانی تناقض دارد. رئیس جبهه متحد اصولگرایان در آبان ماه 90 در نمایشگاه مطبوعات در اقدامی اخلاقی به حمایت از جبهه پایداری در برابر شبهات و شایعات موجود پرداخت و سخن گفتن از ارتباط تشکیلاتی جبهه پایداری با جریان انحرافی را "جفاکاری" توصیف کرد.

دفاع زاکانی از پایداری
وی گفته بود: "بنده انتصاب جبهه پایداری را به جریان انحرافی یک جفا می دانم؛ ما باید امید داشته باشیم که ظرفیت جبهه پایداری به انسجام اصولگرایان کمک کند."

با این حال، سایت حامی جبهه پایداری این 2 موضع را در مقابل هم قرار داده و با ادعای تناقض آنان، زاکانی را "جفاکار" خوانده است! جالب آنکه همزمان سخن از رعایت اخلاق هم کرده است!

توزیع روزنامه رایگان علیه زاکانی
تخریب زاکانی در دور اول انتخابات +ویدئو
ادامه خط تخریب‌ها از سوی مدعیان اخلاق‌مداری+سند

سایت مذکور علت انتقاد زاکانی از سکوت برخی اعضای جبهه پایداری در برابر جریان انحرافی را "احتمال پیروزی جبهه پايداري در انتخابات" و سخنان او را "مدعيات مغلوط" توصیف کرده کرده است! (بگذریم از اینکه این گونه موضع گرفتن - البته سهوی -، مخاطب را به یاد مواضع عده ای خاص در ظهر و شب 22 خرداد 88 می اندازد).

روشن است که این 2 موضع زاکانی نه تنها تناقضی با هم ندارد که مکمل همدیگر است.

برخی یعنی همه؟!

-    برخی ناظران پیش از این عنوان می کردند که جبهه پایداری همان خط جریان منحرف را دنبال می کند. اما زاکانی در همان زمان (آبان 90) نصب جبهه پایداری از سوی جریان انحرافی را جفاکاری دانست؛ به این معنی که همسنگر و همسو خواندن جبهه اصولگرای پایداری با جریان منحرف در دولت و تشکیل این جبهه بوسیله لیدرهای جریان انحرافی جفاست. البته وی از ابتدا معتقد به سکوت برخی اعضای این جبهه در مقابل انحراف بود اما نه همه جبهه پایداری.

انتقاد از ساکتین فتنه

-    البته در همان ایامی که رئیس جبهه متحد اصولگرایان همسو خواندن جبهه پایداری با جریان انحراف را رد می کرد، در عین حال بارها در نکوهش سکوت در مقابل جریان انحرافی هم سخن گفت و از "ساکتین انحراف" انتقاد کرد.

انتقاد زاکانی از ساکتین فتنه و انحراف

-    به دنبال ماجرای عزل وزیر اطلاعات و موضع تامل برانگیز برخی اعضای سابق دولت و فعلی جبهه پایداری، قریب به اتفاق ناظران سیاسی به سکوت برخی اعضای این جبهه در برابر جریان انحرافی آگاه شدند و به صراحت از این چند نفر شنیدند که حتی اعتقادی به وجود "جریان انحرافی" ندارند.

حرکت خلاف تاکیدات علامه مصباح

-    این چند نفر خلاف جهت گیری و تاکیدات صریح علامه مصباح یزدی و هشدار ایشان درباره خطرات جریان انحرافی، همچنان موضع صریحی علیه این جریان اتخاذ نکرده اند و همین واقعیت سبب انتقاد اخیر زاکانی از "برخی دوستان جبهه پایداری" بود.
آیت الله مصباح یزدی در ادامه موضع گیری های قاطعش علیه جریان انحرافی، اخیرا هم تصریح کرد که خطر جریان انحرافی از خطر فتنه های گذشته(حتی فتنه 88) هم بیشتر است.

انتقاد آیت الله مصباح ازکسانی که مقابل فتنه جدید سکوت کرده اند
علامه مصباح یزدی: خطر جریان انحرافی سنگین‌تر از فتنه‌های گذشته است



انتخابات فرع است، وحدت اصل

بر این اساس، البته به نظر می رسد درخواست نائب رئیس کمیسیون اصل 90 برای شکسته شدن سکوت برخی اعضای جبهه پایداری علیه انحراف، خواسته همه ناظران اصولگرا و علاقمندان آیت الله مصباح یزدی هم هست.

شاید بهتر باشد که رسانه اصلی حامی جبهه پایداری بجای تخریب منتقدان و دلسوزان جریان اصولگرا و توجیه سکوت برخی اعضای جبهه پایداری درباره جریان انحرافی و نیز سخنان الهام درباره مجمع تشخیص یا اظهارات حسینیان درباره ریاست زنان بر مجلس، این چند چهره محبوبشان را به اصلاح مواضع وادار سازند.

و نیز نباید تردید کرد که این گونه اختلاف انگیزی میان نیروهای انقلاب اسلامی و تنگ کردن دایره خودی ها، نه تنها هیچ سودی عاید جبهه انقلاب اسلامی نخواهد کرد بلکه تنها دشمنان زخم خورده نظام اسلامی را شادمان خواهد نمود. چه کسی است که نداند اختلاف میان اصولگرایان، "فرش قرمز پهن کردن" زیر پای فتنه و انحراف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
و مثل همیشه آنکه در این بی اخلاقی ها بیش از همه مظلوم واقع می شود علی دوران است.ای کاش به جای پرداختن به این حواشی به این اصل پرداخته می شد که تاکید رهبر معظم بر وحدت جریان حامی نظام به چه دلیل به دست فراموشی واقع شده
Serbia
برادر حداد شاعر میگه:
سبزی صندلی و نطق بهارستانی
میبرد هوش و حواس از سر هر انسانی
United States
شاعر گرامی ظاهرا این بار اشتباه افاضه فرمودید چون هوش و حواس از سر کسانی رفته که با یک اظهار نظر جو گرفتشون و نفهمیدن از این نمد تکذیب ها کلاهی برای اونها درست نخواهد شد.
United States
شاهد از غیب رسید
اصل خبر تکذیب شد
دروغگویان رسوا شدند

اصلاحیه و عذرخواهی خبرگزاری دانشجو نسبت به تحریف سخنان زاکانی
http://snn.ir/news-13910211203.aspx
United States
واقعا كه شورش رو درآورديد! خيال مي كنيد مردم نفهمند و نمي فهمند! در جواب شماها بايد صحبت مقام معظم رهبري بر سر سفره افطار را بايد گفت كه شماها قبلا امتحان خودتان را پس داده ايد!!! اين همه آقا گفتند درباره فتنه روشنگري كنيد و موضعتان را مشخص كنيد! اكثر اين آقايان به اصطلاح اصولگرا صم بكم شدند! ولي حالا كه آقا اصرار دارند كه "اگر به نام انقلابیگرى، به نام عدالت‌خواهى، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به كسانى كه از لحاظ فكرى با ما مخالفند، اما میدانیم كه به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت كردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم" پرچم موضع گرفتن در مقابل جريان انحرافي را بلند مي كنند و ...
Serbia
شاعر:
در پاسخ دوست عزیزمون که فرمود: "شاعر گرامی ظاهرا این بار اشتباه افاضه فرمودید چون هوش و حواس از سر کسانی رفته که با یک اظهار نظر جو گرفتشون و نفهمیدن از این نمد تکذیب ها کلاهی برای اونها درست نخواهد شد."
شما شعر رو تکذیب کردی یا عقل و یا چیزی رو که می بینی؟!
United States
"واقعا كه شورش رو درآورديد! خيال مي كنيد مردم نفهمند و نمي فهمند! ..."

دوست عزیز
مردم می فهمند ولی مساله اینجاست که برخی متعصبان کور نمی فهمند. وقتی همه دست‌آویز عده ای برای تصاحب مجلس کاسبی فتنه است باید هم عده ای در مقابل، ضعف آنها را در قبال جریان انحرافی به رخشان بکشند. اگر دیروز عده ای با عدم روشنگری و شکستن سکوت (به زعم شما) حرف آقارا زمین نهادند امروز هم حرافین فتنه دارند حرف آقا را مبنی بر وحدت (که لازمه جریان پایبند به نظام است) زمین نهاده اند. پس به جای اتلاق نفهمی به مردم و غیره خود را دریابید
Iran, Islamic Republic of
به آقای زاکانی بگویید عزت و ذلت دست خداست نه عده ای فتنه گر و کاسب و منحرف.
حاج علی زاکانی عزیز همه بچه های بسیجی است.
United States
اگر دوستان پایداری از همان ابتدا دست از تفرقه بر می داشتند و به جبهه متحد می پیوستند هم برخی افراد حاشیه دار از لیست 2 جبهه حذف می شدند و هم کار به درگیری بین جبهه انقلاب نمی کشید بویژه اینکه این اختلافات به همین انتخابات ختم نمی شود....