دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۳
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۰۵

مخالفان شاه اجازه استحمام نداشتند +جزئیات

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 835798
اسناد و مدارک پرشماری از نحوه بازجویی‌های دستگاه امنیتی رژیم شاه از معترضان در دست است. رژیمی که همسر فرح پهلوی در راس آن و خودش شهبانوی آن بود.
مخالفان شاه اجازه استحمام نداشتند +جزئیات
گروه تاریخ جهان نيوز: فرح پهلوی همسر شاه مخلوع ایران که بیش از ۴۴ است با اموال سرقت شده مردم ایران به وقت فرار از کشور زندگی لاکچری را به همراه خانواده‌اش در خارج از کشور داشته، به مناسبت‌های مختلف خطاب به ملت ایران پیام‌هایی صادر کرده و خود را دلسوز مردم ایران نشان دهند.

او همواره در این پیام‌های خود از مخالفان نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده است. اما اسناد و مدارک پرشماری از نحوه بازجویی‌های دستگاه امنیتی رژیم شاه از مخالفانش در دست است. رژیمی که همسر فرح پهلوی در راس آن و خودش شهبانوی آن بود.

مشی ساواک را می‌توان رویکرد حقیقی رژیم شاه در برابر مخالفانش فرض کرد. فضای رعب و وحشت از دستگاه امنیتی کشور، قدرت هرگونه اظهارنظری را از مردم سلب می‌کرد.

برای بسیاری از مبارزان انقلابی، اتاق‌های بازجویی ساواک، آخر دنیا بود؛ سازمانی مخوف که برای سرکوب مخالفان رژیم شاه ایجاد شد و نقش مهمی در مقابله با معترضان داشت.

شاه هم خوب می‌دانست که این اخبار شکنجه‌های مخوف رژیم بود که بیش از هر چیزی رعب و وحشت را در جامعه حاکم می‌کرد و باعث امتناع مردم از سخن گفتن درباره او می‌شد.

بهداشت در بازداشتگاه
روزنامه همشهری در بخشی از گزارشی که در تاریخ سی‌ام بهمن ۱۴۰۱ با عنوان «ننگ ابدی ساواک» منتشر کرد، نوشته بود: رفتن به حمام در بازداشتگاه کمیته مشترک ضد‌خرابکاری تنها با اجازه بازجو و هفته‌ای یک مرتبه، آن هم در ۵ دقیقه، میسر بود و کسانی بودند که ۴ ‌ماه و ۱۶ روز در این مکان بودند و اجازه استحمام نیافتند. در و دیوار‌ها و راهروهای بند‌ها مملو از رد خون‌هایی بود که از بدن زندانیان برجای مانده بود. معمولاً چند نفر تِی به‌دست هم مدام کارشان پاک کردن خون‌هایی بود که از کف پای زندانیان جاری می‌شد.
 
بیشتر بخوانید:
تهدید به تجاوز جوانان معترض در زندان +جزئیات
ماجرای سوزاندن بدن زندانیان سیاسی رژیم پهلوی
شاه دست مخالفانش را به روش «قپانی» می‌بست

یک هواپیما پر از دختر برای رضا پهلوی بردند +جزئیات
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
روزی که شاه ایران در خیابان فردوسی تحقیر شد
رضاخان با مردم معترض خیلی مهربان بود +جزئیات
رضاخان چطور همسر وزیرش را دق داد
نقشه احتمالی دزد بزرگ نگرفت! +جزئیات
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!
مفت خوری که فرح پهلوی را به یونان کشاند +عکس
سالروز شجاعت ستودنی؛ رضاشاه روحت شاد!
مطلبی درس آموز از علاقه رضاخان به حیوانات +جزئیات
https://jahannews.com/vdchwmn6623nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdchwmn6623nxqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
دیکتاتور پهلوی یک زمانی می گفت مردم دموکراسی می خواهند چکار ، من هر تصمیمی بگیرم برایشان کفایت می کند
Denmark
........
با.سلام.خواهش.می.کنم.بس.کنید