پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۳
۴
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۴۳

رضاخان چطور همسر وزیرش را دق داد +فیلم

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 788087
ژست دلسوزی فرح پهلوی برای مردم ایران و بویژه آزادی زنان موضوعی تازه نیست و بهانه خوبی برای دیده شدن است و این اقدامات نمایشی هم دیگر از طرف مردم ایران مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.
رضاخان چطور همسر وزیرش را دق داد +فیلم
گروه جامعه جهان نيوز: چند روز قبل و در سالگرد فرمان کشف حجاب (17 دی 1314) توسط رضاخان، فرح پهلوی همسر محمدرضا پهلوی شاه معدوم ایران پیامی صادر کرد.

ژست دلسوزی فرح پهلوی برای مردم ایران و بویژه آزادی زنان موضوعی تازه نیست و بهانه خوبی برای دیده شدن و تهیه خوراک مناسبی برای شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی است که دشمنی آنان با مردم ایران ثابت شده است.

یک نکته جالب در میانه اظهارات فرح آنجاست که وی با یک ادعای کذب به برخورد خشونت‌آمیز مقامات جمهوری اسلامی با مخالفان حجاب اجباری اشاره می کند. این در حالی است که خشونت رژیم پهلوی در همه امور و به ویژه بحث کشف حجاب در تاریخ ثبت شده است.

حتی بسیاری از کارمندان و مسئولان حکومتی برای اینکه اخراج نشده یا پرونده‌ای علیه آنها تشکیل نشود، زنان خود را مجبور می‌کردند که بصورت بی‌حجاب در مهمانی‌ها و محافل عمومی حاضر شوند و این‌گونه با طرح کشف حجاب همراهی می‌کردند.

حجاب اجباری

«سیدمحسن صدرالاشرف»، وزیرعدلیه رضاشاه در خاطره‌ای گفته همسرش در ماجرای کشف حجاب به ناچار و خلاف میل خود در یک محفل عمومی، بدون حجاب همراهش بوده اما بعد از آن از شدت ناراحتی یک سال تمام از خانه بیرون نیامده تا اینکه جنازه‌اش را از درِ همان خانه بیرون آورده‌اند...

در حالی که عکس‌های موجود از سال‌های زمامداری آتاتورک در ترکیه همگی همسر او را در ملاعام با حجاب نشان می‌دهند؛ گرچه در سال‌های بعد عکس هایی بدون حجاب از او منتشر شد اما برخی معتقد اند این عکس ها مربوط به آلبوم شخصی او بوده و از سوی دولت لائیک ترکیه برای نادیده گرفتن حجاب او منتشر شده است.

فرمان کشف حجاب و اجبار مردم به این موضوع و همچنین روابط هرزه گونی سران و واابستگاه رزِ پهلوی در حالی صورت می گرفت که این افراد در ظاهرا و به صورت شناسنامه ای مسلمان محسوب می‌شدند. با این حال زیرپاگذاشتن احکام صریح الهی نظیر «کشف حجاب» را قانون کردند و هم برای اجرای آن به خشونت متوسل شدند.

فیلم از روایت کشف حجاب رضاخانی و مقاومت مردم و علما در برابر کشف حجاب و ماجرای خونین کشتار مردم در مسجد گوهرشاد را در ادامه می‌بینید.
بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس
خواهر شاه به جای آب با شیر حمام می‌کرد! +عکس
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

رقاصه‌ای که اعلی حضرت را به تور انداخت +جزئیات
ماجرای استخر مختلط دوست نزدیک فرح
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!
سوءاستفاده دوست فرح پهلوی از زیبایی و جوانی‌اش +فیلم
https://jahannews.com/vdcfccdeew6dcxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfccdeew6dcxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وسلطان علی ابن موسی الرضا المرتضی (ع) رضا خان را از تخت سلطنت به حضیض ذلت کشاند
Iran, Islamic Republic of
یک شاگرد مکتب علی بن موسی الرضا برای کل سلطنت رضاقلدرها کافی بود. روح امام راحل شاد
Iran, Islamic Republic of
....
عبدالله
Russian Federation
خاک بر سر قلدر بیسواد خبیث که از یک یهودی زاده ی منافق بنام آتاترک به اصطلاح کپی ترقی حیوانی را اخذ کرد و با دستورات خدا و قرآن و پیامبر به مقابله برخاست . خدا هر لحظه بر عذابت بیفزاید که باعث اینهمه هتک حرمت نوامیس مسلمانان شدی.