سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲۰
آیتی، فعال اصلاح طلب:

ایران باید از برجام خارج شود/ اروپا را هم رها کند/ باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم تا بحران‌ها حل شود/ ۲ نکته درباره اظهارات آیتی

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 809209
ایران باید یک انتخاب تاریخی کند؛ اینکه می‌خواهد وابسته به بلوک شرق شود یا آنکه بر اساس شعار نه شرقی، نه غربی سیاستی متوازن در قبال غرب و شرق در پیش بگیرد که اگر قرار باشد رویکرد دوم در پیش گرفته شود، چاره‌ای نیست مگر به مذاکره مستقیم با آمریکا!
ایران باید از برجام خارج شود/ اروپا را هم رها کند/ باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم تا بحران‌ها حل شود/ ۲ نکته درباره اظهارات آیتی
گروه سیاسی جهان نيوز: مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس در تازه ترین گفتگوی خود مدعی شده است: «اگر بخواهیم از بحران‌ها رها بشویم، باید با آمریکا مذاکره مستقیم داشته باشیم»!

آیتی گفته است: «به نظر می‌رسد ایران در مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسد. ایران باید از برجام خارج شود و اروپا را هم فعلا رها کند و به سمت مذاکره مستقیم با آمریکا برود. واقعیت امروز این است که اگر بخواهیم از بحران‌ها رها بشویم، باید با آمریکا مذاکره مستقیم داشته باشیم تا بتوانیم بحران‌های داخلی و بین‌المللی‌مان را حل کنیم. اگر چنین نکنیم، باید به بخشی از سیاست‌های چین، روسیه و کره شمالی تبدیل بشویم؛ یعنی به طور کامل وابسته به بلوک شرق شویم. در آن صورت هم باید انتظار داشته باشیم که تحریم‌های غربی‌ها شدیدتر از همیشه شود و وضعیت از آنچه اکنون می‌بینیم هم بدتر شود. ایران باید یک انتخاب تاریخی کند؛ اینکه می‌خواهد وابسته به بلوک شرق شود یا آنکه بر اساس شعار نه شرقی، نه غربی سیاستی متوازن در قبال غرب و شرق در پیش بگیرد که اگر قرار باشد رویکرد دوم در پیش گرفته شود، چاره‌ای نیست مگر به مذاکره مستقیم با آمریکا».

درباره اظهارات آیتی ۲ نکته قابل ذکر است:

یک: اصلاح طلبان قبلا می گفتند ایران باید به برجام برگردد؛ در حالی که این ایران نبود که از برجام خارج شده بود بلکه دولت روحانی تمام تعهدات خود را داوطلبانه و پیش دستانه انجام داده بود و این طرف غربی بود که عهدشکنی کرد. الان اصلاح طلبان می گویند باید قید برجام و اروپا را با هم زد و با امریکا مستقیما مذاکره کرد! این ماجرا وقتی جالب می شود که در زمان مذاکرات برجام اصلاح طلبان می گفتند اروپا کاره ای نیست و آمریکا کدخداست؛ بعد از خروج آمریکا گفتند امریکا کاره ای نبود و با اروپا ادامه می دهیم و الان میگویند نه برجام، نه اروپا، مستقیما با آمریکا حرف بزنیم. این بی شرمی بازی با منافع ملی پایان ناپذیر است.

دو: آیتی، همچنین گفته است که برای رفع بحران ها(!) باید با آمریکا مذاکره کنیم! این بحران های ساختگی هم شق دیگری از همان بی شرمی است. اصلاح طلبان می گویند باید با امریکایی که در حق ملت ایران از جنایت و خباثتی دریغ نکرده کنار بیاییم تا در بلوک شرق قرار نگیریم! این در حالی است که سیاست جمهوری اسلامی همان سیاست نه شرقی نه غربی بوده و خواهد بود و دیپلماسی را بر اساس رعایت منافع ملی پیش خواهد برد. این اصلاح طلبان هستند که می خواهند در مقابل روابط راهبردی ایران با چین و روسیه مانع تراشی کنند و غرب گدایی را در پوشش سیاست نه شرقی نه غربی پیگیری کنند.


درباره «آیتی» بیشتر بخوانید:
خاتمی باید اعلام بازنشستگی سیاسی کند
تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی بر می‌گردد

تلاش زيادی کردند تا روحانی قهرمان نشود!
چرا در دولت رئیسی طلاق و تصادفات کمتر نشد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قربون آدم چیز فهم زدی تو خال بابا مستقیم مذاکره کنید و خیال همه رو راحت کنین دیگه
Iran, Islamic Republic of
چی چی رو زدی تو خال مثل اینکه اصلا مطلب رو درک نکردی دوست عزیز مذاکره مستقیم مگه تا الان نبوده مگه ظریف با کی تو کشور اروپایی قدم زد و ..... پس اول بخون و بعد نظر بده
Iran, Islamic Republic of
الان که با آمریکا قهریم، فقط از طریق روسیه، پیغام پسغام براشون میفرستیم!
Iran, Islamic Republic of
پس کی بود با کری همشونه هم قدم میزدند؟!!
Iran, Islamic Republic of
برجام نشان داد که امریکا و 3 کشور اروپایی به هیچ وجهی قابل اعتماد نیستن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام چیزی بجز تحریم بیشتر نبود رویکرد غلط 8 سال گذشته نباید تکرار بشود.
Iran, Islamic Republic of
۸ سال رو فهمیدی با جان کری قدم می زدند و برای هم نوشابه باز میکردن نتیجه چی شد؟ .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینه.
الان برجام هم امضا بشه،رییس جمهور بعدی آمریکا اگه بخواد ازش بیرون میاد و باز هم روز نو....
فهیم
Iran, Islamic Republic of
دشمن جز خسارت برای کشور چیز دیگر ندارند .تا کی اینها باید برای مردم هزینه درست کنند
Iran, Islamic Republic of
هرکی از جاش بلند شد نظر میده مخاطب حالش بد میشه .....
پروانه
Iran, Islamic Republic of
ازموده را ازمودن خطاست
بابا مگه اقای ظریف با امریکاییها مستقیم مداکره نکرد نتیجش چی شد تحریم بیشتر و زدن زیر توافق برجام
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب ایتی بیرجندی کارشناس همه فن حریف.!!
Iran, Islamic Republic of
دیکته های دشمن سعودی در روزنامه الریاض را باید از دهان اصلاحات شنید
Iran, Islamic Republic of
بجای فرافکنی ما در برجام موضع قدرت و نقد طلب قبلی است و اصلاح طلب ها بهتر است مرزشان را با افکار منحط میرحسین شان مشخص کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
از یک طرف رابطه معقول ومتقابل با روسیه و چین را رد میکند از سوی دیگر رابطه با آمریکای دغلکار و غیر قابل اعتماد را پیشنهاد میکند .غرب زدگی از این روشن تر؟
United States
8 سال هیچ کارنکردید یک سال ساکت بشید.
France
این افراد همیشه شکست خورده و همیشه مدعی
نخود آش
United Kingdom
ایران در سیصد سال گذشته، محل تاخت و تاز شرق و غرب بوده است. تنها راهی که برای ملت ایران باقی مانده، مقاومت و استقامت تا تبدیل شدن به ابرقدرت است.اصلاح طلبان باید این حقیقت را بپذیرند.
Iran, Islamic Republic of
آقای آیتی حرف جنابعالی درست حالا وارد مذاکره مستقیم با امریکا شدیم امریکا می گوید موضوع هسته ای خود را جمع کنید ما چه بگوییم.در منطقه کاری به اسراییل نداشته باشید ما چه بگوییم.از مردم فلسطین وخزب الله لبنان حمایت نکنید.از سوریه وعراق هم حمایت نکنید.انتخابات هم بدون شورای نگهبان انجام دهید.این خواسته های امریکاست .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در حال سکته هستند..