جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

درخواست جالب حاج همت از مسئول عقیدتی تیپ

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 801786
من یه سری از افراد رو جمع کردم تا برای عملیات بعدی اونها رو آموزش بدم.» گفتم:« خب به سلامتی، این چه ربطی به من داره؟» گفت:«منظورم از آموزش، آموزش نظامی نیست، من می خوام اینا رو آموزش اعتقادی بدم.
درخواست جالب حاج همت از مسئول عقیدتی تیپ
گروه فرهنگی جهان نيوز: حاج همت با من تماس گرفت و گفت: «حاج آقا، لطف کنین و هرچه زودتر خودتونو برسونیند دوکوهه، باهاتون کار دارم.» من هم درنگ نکردم و فوری رفتم دو کوهه.

سراغ حاج همت رفتم و پس از حال و احوال پرسی گفتم: «چی شده حاجی؟» گفت: «من یسری از افراد رو جمع کردم تا برای عملیات بعدی اونا رو آموزش بدم.» گفتم: «خب به سلامتی، این چه ربطی به من داره؟» گفت: «منظورم از آموزش، آموزش نظامی نیست، من می خواهم اینها را آموزش اعتقادی بدهم. طی عملیات قبلی، به این نتیجه رسیدم که اگر افراد از لحاظ اعتقادی روحیه بالایی داشته باشند، خیلی بهتر از کسانی که صرفا از لحاظ نظامی در سطح بالایی هستند، می‌جنگند».

او نامه ای برای من نوشته و در آن آورده بود: « سلام علیکم، ان شاء الله به سلامت باشید. مرحمت فرموده در مورد اساس قیام آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و ۳۱۳ سردار حضرت، حدیث و ادله لازم را جمع آوری کنید و نیز اگر در جنگ های صدر اسلام این عدد به کار رفته، آن را مشخص و ذکر نمایید که در مقدمه به کارگیری سازمان رزمی گردان استفاده شود.

والسلام _ حاج همت.»

حاجی تصمیم داشت که تعداد نفرات گردان هایش را ۳۱۳ نفر کند. علاوه بر این می خواست اسم یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را نیز روی گردان ها بگذارد.


خاطره‌ای از «محمد رضا پروازی»
برگرفته از کتاب «برای خدا مخلص بود»؛ روایت هایی از زندگانی شهید محمد ابراهیم همت

بیشتر بخوانید:
به خدا قسم فردا تن ماهی می خورم
روایتی خواندنی از نحوه شهادت سردار خیبر
بلایی که شهید همت سر فرمانده روزه خوار آورد
هم ما امتحان می‌شویم هم صدام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یاد شهدا بخیر