شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱

بریده‌ای از سخنرانی حاج همت/ هم ما امتحان می‌شویم هم صدام

دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 798153
برای خدا کاری ندارد که یک لحظه صدام را از روی کره ی زمین بردارد، ولیکن خداوند، صدام را در کفرش آزمایش می کند و ما مومنان را در ایمان مان.
هم ما امتحان می‌شویم هم صدام حسین
گروه فرهنگی جهان نيوز: در راهی که فی سبیل الله و فقط برای خدا می پیماییم، اگر مومن یک لحظه احساس کند که ناامید است، آن لحظه، لحظه ی کفر و شرک انسان است؛ چرا که همه ی وجود ما، همه ی توان ما و همه ی هستی ما، به دست خداست و همیشه بایستی امیدوار و مطمئن بوده و توکل به خدا داشته باشیم.

این صحنه همیشه محل آزمایش است. چهار صباحی زنده ایم، ۲۰ سال، ۳۰ سال، ۴۰ سال یا ۵۰ سال، آخر هم از دنیا می رویم. در این چهار صباحی که زنده ایم، مرتب به وسیله خدا آزمایش می شویم. و هر لحظه و ثانیه عمر ما آزمایش است. شکست هست، پیروزی هست، سختی هست، راحتی هست، همه چیز هست، ولی آن چه بیش از همه مطرح است، آزمایش خداست.

برای خدا کاری ندارد که یک لحظه صدام را از روی کره ی زمین بردارد، ولیکن خداوند، صدام را در کفرش آزمایش می کند و ما مومنان را در ایمان مان؛ چرا که در جنگ مان در مقابل عراق، هیچ چیز غیر از ایمان مان بر دشمن غلبه نکرد. از نظر ابزار ضعیف تریم، از نظر امکانات ضعیف تریم، از نظر کمک های بیگانه ضعیف تریم و هر چه شیطان و شیطانک هم هست، پیرو صدام اند و ما غیر از خدا هیچ کس را نداریم.

قسمتی از سخنرانی شهید «محمد ابراهیم همت»
برگرفته از کتاب «برای خدا مخلص بود»؛ روایت هایی از زندگانی شهید محمد ابراهیم همت


بیشتر بخوانید:
بلایی که شهید همت سر فرمانده روزه خوار آورد
به خدا قسم فردا تن ماهی می خورم
روایتی خواندنی از نحوه شهادت سردار خیبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فدای تو بشم ای شهید شیرین تر از شهد بهشتی