دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

معرفی ترمینال‌های اتوبوس‌رانی شیراز

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 869238
سفر یک تجربه بسیار آموزنده و درعین‌حال لذت‌بخش برای هر انسانی است. مسافران با کمی برنامه‌ریزی، می‌توانند سفری خاطره‌انگیز و ایمن را برای خود رقم بزنند. روش‌های بسیار مختلفی برای پیمودن مسیر وجود دارد که اتوبوس یک نمونه بارز به شمار می‌آید. مسافران با خرید بلیط اتوبوس یک سفر مقرون‌به‌صرفه و آسان را برای خود انتخاب کرده‌اند. این وسیله نقلیه معمولاً از نظر ایمنی قابل‌اطمینان بوده است. در اینجا به معرفی ترمینال‌های اتوبوس‌رانی شیراز می‌پردازیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.


سفر از شیراز به تهران با اتوبوس
سفر با اتوبوس از شیراز به تهران یک سفر طولانی اما راحت است. مسافت بین این دو شهر حدود 920 کیلومتر است و طی کردن این مسیر با اتوبوس بین 10 تا 12 ساعت طول خواهد کشید. مسافران بعد از خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران باید به یکی از ترمینال های شیراز بروند تا بتوانند سفر خود را آغاز کنند. این ترمینال‌ها عبارتند از:

· پایانه شهید کار اندیش
ترمینال شهید کار اندیش یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های اتوبوس‌رانی شیراز است که در محله کار اندیش قرار دارد. این ترمینال در سال 1380 در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع ساخته شده و ظرفیت پذیرش روزانه 20 هزار مسافر را دارد. سرویس بهداشتی،  نمازخانه، کافی شاپ، رستوران و فروشگاه خدمات ارائه شده در ترمینال شهید کاراندیش به شمار می‌آید.

آدرس این پایانه مسافربری شیراز، بلوار سلمان فارسی، خیابان سفر است که دسترسی به آن بسیار راحت و آسان به نظر می‌آید مسافران از طریق وسایل نقلیه مانند تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توانند خود را به ترمینال برسانند و با خرید بلیط اتوبوس سفر لذت بخشی را آغاز کنند.


· پایانه شهید مدرس
پایانه شهید مدرس در بخش جنوبی شیراز واقع شده است و یکی از سه پایانه مسافربری اصلی این شهر به شمار می‌آید که در سال 1357 افتتاح شد و یکی از پرترددترین پایانه‌های مسافربری شیراز است. مساحت این پایانه حدود 22 هزار مترمربع برآورد شده است. نمازخانه، رستوران، فروشگاه، کافی شاپ و پارکینگ خدمات رفاهی ترمینال شهید مدرس است.

در پایانه شهید مدرس 14 شرکت مسافربری معتبر دفتر نمایندگی دارند که هر یک از آن ها وظیفه جابجایی مسافران به شهرها و بخش‌های حومه شرقی شیراز را به عهده دارند. آباده، اقلید، بوانات، خرمبید، خرم‌آباد، فیروزآباد، فسا، جهرم، کازرون برخی از شهرها و بخش‌هایی هستند که از طریق پایانه شهید مدرس شیراز سرویس دهی می‌شوند.

برای خرید بلیط اتوبوس از پایانه مدرس می‌توانند به‌صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنند. در صورت خرید بلیط به‌صورت حضوری، مسافران می‌توانند از گیشه‌های شرکت‌های مسافربری بلیط خود را تهیه کنند. در صورت خرید بلیط به‌صورت آنلاین، می‌توانند از طریق پلتفرم‌های فروش بلیط اتوبوس اقدام کنند.

· پایانه شهید طباطبایی
پایانه شهید طباطبایی شیراز یکی از سه پایانه مسافربری اصلی این شهر است. این پایانه در بخش شمال غربی شیراز در محله تاچارا واقع شده است. پایانه شهید طباطبایی در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و رفته‌رفته به یکی از پرترددترین پایانه‌های مسافربری شیراز تبدیل شده است. امکانات رفاهی و خدماتی این پایانه عبارت‌اند از:

ـ نمازخانه
ـ رستوران
ـ کافی‌شاپ
ـ فروشگاه
ـ پارکینگ

نکته قابل‌توجه در مورد این پایانه مسافربری این است که اتوبوس‌ها از شیراز به‌طرف شهرهایی از قبیل بوشهر، اهواز، کرمانشاه، همدان، یاسوج و سپیدان سرویس‌دهی دارند. مسافران برای سفر به دو روش حضوری و آنلاین می‌توانند خرید بلیط اتوبوس خود را ثبت و نهایی کنند.

· پایانه امیرکبیر
پایانه مسافربری امیرکبیر شیراز یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پایانه‌های مسافربری ایران به شمار می‌آید که در محله اصلاح نژاد واقع شده است. این پایانه در سال 1375 و با مساحت 2 هکتار در بلوار امیرکبیر شیراز افتتاح شد و تا به امروز سرویس دهی خود را ادامه داده است. پایانه امیرکبیر دارای 9 شرکت مسافربری معتبر در سطح کشور است که به شهرهای مختلف ایران مانند کازرون، شیراز، جهرم و فسا و همچنین کشورهای همسایه تردد دارند.


· پایانه علی ابن حمزه
پایانه مسافربری علی ابن حمزه یکی از معتبرترین پایانه‌های مسافربری شیراز محسوب می‌شود که در بلوار چهل مقام، خیابان علی ابن حمزه قرار دارد. ساخت این پایانه به سال 1367 برمی گردد. در مساحت 1 هکتار پایانه مسافربری علی ابن حمزه امکانات رفاهی و خدمات متنوعی به مسافران ارائه می‌شود. این پایانه در حال حاضر دارای 11 شرکت مسافربری معتبر در سطح کشور است که به شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای همسایه ترکیه، عراق، عربستان سعودی و کویت تردد دارند.

در سال 1401، پایانه علی ابن حمزه به دلیل بازسازی و توسعه، به مدت دو ماه تعطیل شد. پس از بازگشایی این پایانه، تردد اتوبوس‌ها در این پایانه به صورت منظم آغاز شد. همانطور که گفته شد پایانه علی ابن حمزه دارای امکانات رفاهی و خدماتی بسیاری است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ غرفه‌های فروش بلیط اتوبوس
ـ رستوران‌ها و فست‌فودها
ـ کافی‌شاپ‌ها
ـ فروشگاه‌های لوازم مسافرتی
ـ نمازخانه
ـ سرویس‌های بهداشتی
ـ پارکینگ

برای خرید بلیط اتوبوس از این پایانه به‌صورت حضوری باید به آدرس شیراز، بلوار چهل مقام، خیابان علی ابن حمزه رفت اما خرید به‌صورت آنلاین از طریق سایت‌های آنلاینی انجام خواهد شد.


ساعات فعالیت ترمینال‌های اتوبوس‌رانی شیراز
ساعات فعالیت ترمینال‌های اتوبوس‌رانی شیراز از لحاظ فروش بلیط به‌صورت 24 ساعته و پذیرش مسافر از ساعت 5:30 صبح تا 23:30 شب اعلام شده است. لازم به ذکر است که ساعات فعالیت  این ترمینال‌ها در ایام تعطیلات و مناسبت‌ها تغییر خواهد کرد. همچنین، برخی از شرکت‌های مسافربری ممکن است ساعات فعالیت متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل، توصیه می‌شود مسافران قبل از سفر، از ساعات فعالیت شرکت مسافربری و ترمینال موردنظر خود اطمینان حاصل کنند.

· خرید بلیط اتوبوس از طریق اسنپ تریپ
پایانه‌های مسافربری شهر شیراز با بهره‌گیری از بهترین امکانات رفاهی مانند سالن‌های انتظار، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، فضای سبز مسافران را متوجه خود خواهند ساخت. یکی از خدمات رفاهی این ترمینال‌ها امکان خرید بلیط اتوبوس‌ها است. دو روش برای خرید بلیط اتوبوس از پایانه‌ها وجود دارد یکی از آن‌ها حضوری و دیگری به صورت آنلاین است. اسنپ تریپ بستری برای مسافران مهیا کرده است تا بتوانند با مراجعه به سایت بهترین گزینه را انتخاب و بلیط خود را رزرو کنند. از این رو با مراجعه به این سایت می‌توانید در کوتاه ترین زمان ممکن در هر مکان و زمانی بلیط اتوبوس به مقصد شیراز را تهیه کنید و از پشتیبانی 24 ساعته اسنپ تریپ بهره مند شوید.
https://jahannews.com/vdcdsn0jjyt09x6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsn0jjyt09x6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *