يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کاربرد لوله و پروفیل مبلی

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 869139
کاربرد لوله و پروفیل مبلی
لوله و پروفیل مبلی که به‌عنوان نمونه‌هایی از محصولات سبک در صنایع فولادی به‌شمار می‌روند و با توجه به ویژگی‌های ساختاری مناسبی که دارند، کاربردهای فراوانی را در اختیار صنایع گوناگون قرار می‌دهند.

ساخت محصولات فولادی مختلف که نیاز به دقت ابعادی بالا و ضخامت مناسب دارد با استفاده از انوع قوطی‌ها و لوله‌های مبلی امکان‌پذیر است تا در نهایت کیفیت قابل قبولی را برای تولیدات مورد نظر ایجاد کند.
 

تعریفی از پروفیل و لوله مبلی


با توجه به اینکه برای ساخت لوله مبلی از ورق‌های روغنی استفاده می‌شود به‌طور معمول این نوع از مقاطع فولادی به نام لوله سبک یا روغنی هم شناخته می‌شوند که برای ساخت آن‌ها روش نورد به‌کار می‌رود.

به‌طور کلی لوله مبلی با استفاده از ورق‌های نازکی که ضخامت کمی دارند ساخته می‌شود و در این راستا از جوشکاری الکتریکی با فرکانس بالا برای اتصال درز آن‌ها استفاده می‌کنند.

دررابطه‌با پروفیل مبلی که با نام قوطی روغنی یا قوطی سبک نیز معروف است باید به این نکته دقت کنید که چنین مقاطعی ساختاری بسته و به‌شکل مربع یا مستطیل دارند که به‌دنبال خم‌کاری ورق‌های فولادی تولید می‌شوند.

لوله و پروفیل‌های مبلی ازجمله محصولاتی هستند که با کمک روش نورد سرد تولید می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود تا دقت ابعادی خوبی داشته باشند و در دسته مقاطع پرکاربرد قرار بگیرند.
 

ویژگی های لوله و پروفیل مبلی


پیش‌از اینکه با کاربردهای قوطی و پروفیل مبلی آشنا شوید باید اطلاعاتی دررابطه‌با ویژگی‌های ساختاری آن‌ها در اختیار داشته باشید که به درک بهتر کارایی این محصولات کمک می‌کند.

در ابتدا باید بدانید که لوله و پروفیل سبک به‌این‌خاطر که با استفاده از ورق روغنی تولید می‌شوند دارای سطحی براق و شفاف هستند که این ویژگی منجر به کاربرد وسیع این مقاطع برای ساخت وسایل تزئینی می‌شود، دیگر ویژگی‌ها عبارت‌اند از:
 
  • امکان ایجاد یک لایه پوشش آب‌کاری با کمک عنصرهای دیگر بر روی لوله سبک و پروفیل روغنی وجود دارد که این فرایند علاوه‌بر بالابردن زیبایی به افزایش مقاومت مقطع فولادی در برابر خوردگی هم کمک می‌کند.

    با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی که لوله و پروفیل مبلی دارند، در صنایع مختلف می‌توان آن‌ها را به‌خوبی شکل داد.

    امکان جوشکاری برای ساخت وسایل مختلف با استفاده از لوله و پروفیل سبک وجود دارد.

     
از دیگر ویژگی‌های خوبی که می‌توان برای لوله و قوطی سبک در نظر گرفت باید به مواردی همچون قابلیت رنگ‌آمیزی، دقت ابعادی بالا، دامنه ضخامتی متنوع و برخی موارد دیگر اشاره کرد.
 

با کاربرد قوطی و پروفیل مبلی بیشتر آشنا شوید


با توجه به اینکه درحال‌حاضر تنوع بالایی از مقاطع فولادی ساخته می‌شود، هرکدام از آن‌ها به‌دلیل برخوداری از مشخصات و قابلیت‌های مختلف می‌توانند کاربردهای متنوعی را ارائه دهند که درخصوص قوطی و پروفیل مبلی باید به موارد زیر اشاره کرد.
 

استفاده از قوطی و لوله های سبک در خودرو سازی


یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که می‌توان برای لوله روغنی و پروفیل در نظر گرفت مربوط به استفاده از آن‌ها برای ساخت اگزوز، قسمت‌هایی از بدنه، فرمان خودرو و برخی از بخش‌های دیگر است.


 

به کارگیری لوله و قوطی سبک در صنایع دفاعی


به‌منظور معرفی کاربردهای لوله و پروفیل مبلی باید به صنایع دفاعی نیز اشاره کرد که به‌طور معمول از این محصولات برای ساخت خودروها و اسلحه‌های جنگی، سازه‌های هوایی دفاعی و دیگر قطعاتی که نیاز به وزن پایین و زیبایی ظاهری دارند، استفاده می‌کنند.


 

ساخت لوازم خانگی با استفاده از پروفیل و لوله مبلی


بسیاری از لوازم‌خانگی که در اطراف خود می‌بینید مانند رخت‌آویز، دسته تی، جاروبرقی، میز اتو، استند ظروف، نردبان و برخی موارد دیگر به‌دلیل اینکه نیاز به استفاده از مقاطعی با ظاهر مناسب دارند، با استفاده از پروفیل یا لوله‌های سبک ساخته می‌شوند.


 

کاربرد لوله و پروفیل مبلی در ساختمان سازی


بخش قابل توجهی از مقاطع فولادی در صنعت ساخت‌وساز به‌کار می‌روند که در این راستا معمولا از قوطی مبلی یا لوله‌های ساخته‌شده از ورق روغنی برای تولید نرده و حفاظ، سایبان و بخش‌های تزئینی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.


 

تولید مبلمان با استفاده از پروفیل و لوله روغنی


ساختار کلی بسیاری از مبلمان اداری و خانگی از جنس فلز است که می‌تواند مقاومت و استحکام بسیار خوبی را برای آن‌ها ایجاد کند، به همین خاطر معمولا از لوله و پروفیل سبک برای این منظور کمک می‌گیرند.

تعدادی از کاربردهای قوطی و پروفیل مبلی شامل ساخت سرویس‌های غذاخوری تاشو، سرویس خواب، قطعاتی از لوازم فرفوژه و بسیاری از محصولات دیگری می‌شود که نیاز به ضخامت متنوع و ظاهر زیبا دارند.


 

استفاده از لوله و پروفیل مبلی در صنایع پزشکی


درزمینه صنایع پزشکی به‌طور معمول برای ساخت پایه‌های سرم که نیاز به تحمل وزن بالایی ندارند و به‌صورت ثابت یا متحرک هستند از پروفیل روغنی با ضخامت بین 0.5 تا 0.6 میلی‌متر استفاده می‌کنند.

ویلچر نیز از دیگر تجهیزات پزشکی است که با کمک این نوع از مقاطع فولادی ساخته می‌شود.


 

صنایع هوایی و استفاده از پروفیل و لوله مبلی


یکی دیگر از صنایع هدف برای کاربرد این محصولات، ساخت هواپیما است که به‌طور معمول برای طراحی و تولید بخش‌های مختلفی از هواپیما امکان استفاده از لوله‌ها و پروفیل‌های سبک وجود دارد که در نهایت می‌تواند به کاهش وزن سازه و بالابردن استحکام آن کمک کند.


 

ساخت دوچرخه با کمک لوله و پروفیل مبلی


می‌توان برای ساخت بدنه دوچرخه و لوازم جانبی که برای این تجهیزات به‌کار می‌رود از لوله‌ها و قوطی‌های روغنی استفاده کرد تا در پایان فرایند تولید، ویژگی‌های خوبی را برای آن‌ها فراهم کند.


 

تولید کانکس و کانتینر با استفاده از پروفیل و لوله روغنی


سازه‌های پیش‌ساخته مانند کانکس و کانتینر که برای استقرار در محل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیازمند ایجاد ظاهری زیبا در کنار وزن و مقاومت مناسب هستند که همین مسئله باعث انتخاب پروفیل‌ها و لوله‌های مبلی برای تولید این محصولات می‌شود.


 

برای خرید لوله و پروفیل مبلی به کجا مراجعه کنیم؟


برای اینکه صنایع مختلف بتوانند از قوطی و پروفیل‌های مبلی به‌منظور ساخت محصولات خود استفاده کنند باید به‌دنبال یافتن بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌ها باشند که در این راستا می‌توان از شرکت خاور صنعت هما کمک گرفت.

شرکت خاور صنعت هما به‌عنوان یکی ازبزرگ‌ترین تولیدکنندگان داخلی درزمینه ساخت انواع مختلف قوطی و لوله‌های سبک فعالیت می‌کند که با ارائه تضمین اصالت کالا و خدمات پشتیبانی، به شما درخصوص کیفیت محصولات خود اطمینان می‌دهد.


 

جمع‌بندی


ساخت لوله و پروفیل مبلی که معمولا با نام‌های مختلفی در بازار فولاد شناخته می‌شوند با استفاده از ورق‌های روغنی و به روش نورد سرد انجام می‌شود که این فرایند ظاهری صیقلی و شفاف برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

برخی از کاربردهای این محصولات در صنایع مختلف شامل تولید لوازم‌خانگی، مبلمان، دفاعی، پزشکی، ساختمان‌سازی و بسیاری موارد دیگر است که شما می‌توانید برای خرید بهترین نمونه‌ها به وب‌سایت شرکت خاور صنعت هما مراجعه کنید.
https://jahannews.com/vdcdsn0jnyt09f6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsn0jnyt09f6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *