پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

دستگاه دوخت گونی چیست و چه کاربردی دارد؟

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 868802
امروزه برای انجام کارهایی که باید در دفعات متعدد انجام شوند، زمان فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز نیروی انسانی برای این کارها کافی و مناسب نیست؛ بنابراین باید این وظایف سنگین و مهم را به ماشین‌آلات و دستگاه‌های پیشرفته سپرد. یکی از صنایع مهم که مخاطب این دستگاه‌ها هستند، صنایع بسته‌بندی است که کیفیت و سرعت نقش بسیار مهمی در آن دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی دستگاه‌هایی مثل دوخت گونی و چند مورد دیگر از آن‌ها بپردازیم که روال انجام کار شما را در فرآیند بسته‌بندی محصولات راحت‌تر خواهد کرد. همچنین در پایان به معرفی یک مرجع تخصصی در حوزه فروش این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

با دستگاه دوخت گونی و کاربرد آن آشنا شوید
گونی یکی از پوشش‌های پرمصرف برای بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل انواع کالا محسوب می‌شود. از مواد غذایی مثل برنج و گردو و خشکبار گرفته تا سایر موارد مصرفی و غیر خوراکی را می‌توان با گونی بسته‌بندی کرد. گونی به دلیل استحکام کافی و برخورداری از فضای مناسب، یکی از گزینه‌های اصلی برای بسته‌بندی محصولات محسوب می‌شود.
 


با این حال دوخت گونی کاری سخت و زمان‌بر است و به همین دلیل دستگاه دوخت گونی به‌عنوان راه‌حلی برای این مشکل ارائه شده است. اگر به گونی‌های حاوی مواد غذایی و مصرفی توجه کنید، متوجه دوخت منظم و یکپارچه آن خواهید شد که سبب جلوگیری از ریخت و پاش محتویات آن می‌شود.

دستگاه دوخت گونی را باید از جمله پرمصرف‌ترین وسایل صنعتی دانست که در هر کارگاه یا کارخانه‌ای می‌توان آن را یافت. این دستگاه قادر است با صرف مدت زمان بسیار کمی، گونی را به‌صورت منظم و با دوختی یکپارچه بدوزد تا خیال شما را بابت نگهداری درست از محتویات آن حفظ کند.

دستگاه دوخت گونی یکی از متنوع‌ترین محصولات مرتبط با حوزه بسته‌بندی است که در انواع و اقسام مختلفی عرضه شده است و هر مدل دارای ویژگی‌های خاص و ویژه خود است. همچنین بسته به نوع نیاز مصرفی شما، این دستگاه می‌تواند در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ارائه شود. اگر شما هم از گونی برای بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل محصولات خود استفاده می‌کنید، قطعا به یک دستگاه دوخت گونی احتیاج پیدا خواهید کرد.

دستگاه خمیر گیر و کاربردهای آن
اگر دقت کرده باشید، در قنادی‌ها و نانوایی‌ها، خمیر ماده اصلی مورد استفاده برای پخت انوع نان، کیک و بیسکویت است. در گذشته، افراد آرد و آب را به‌صورت دستی ترکیب می‌کردند و با آن نان می‌پختند؛ این موضوع هم زمان و انرژی زیادی را می‌طلبید و هم مشکلاتی مثل ورود انواع آلودگی و میکروب‌ها به داخل خمیر را به همراه داشت. از این رو با توسعه نانوایی‌ها و قنادی‌ها، دستگاه خمیرگیر وارد عرصه کاری شد.

این دستگاه ترکیبی از یک ظرف بزرگ و یک همزن قدرتمند است که می‌توان به کمک آن، در کمترین زمان ممکن خمیر مورد نظر را برای پخت کیک یا نان آماده کرد. از آنجایی که امروزه مسائل بهداشتی بسیار مهم است و وزارت بهداشت نیز روی این موضوع حساسیت زیادی نشان می‌دهد، استفاده از این دستگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دستگاه خمیرگیر در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه شده است. مهم‌ترین معیار تفاوت آن‌ها که می‌توان از ظاهر کاسه دستگاه نیز متوجه آن شد، حجم دریافتی آرد و آب برای تبدیل کردن آن به خمیر است. طبیعی است هرچه نیازهای شما بیشتر و بزرگ‌تر باشد، به دستگاه بزرگ‌تر و سنگین‌تری احتیاج پیدا خواهید کرد.


دستگاه شیرینگ و کاربردهای آن
دستگاه شیرینگ را باید یکی دیگر از پرکاربردترین وسایل و ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی دانست. این دستگاه از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و همین تنوع سبب شده تا مکانیزم و کارکرد هر کدام از مدل‌های آن به یک شکل خاص باشد؛ اما به‌صورت کلی، این دستگاه برای بسته‌بندی محصولات با استفاده از نایلون مخصوص آن که نایلون شیرینگ نامیده می‌شود، کاربرد دارد.

نحوه عملکرد دستگاه مذکور به این صورت است که نایلون مخصوص احاطه‌شده به دور بسته‌بندی محصولات را به روش‌های مختلفی مانند حرارت و مکش، خشک کرده و یک لایه محافظ را دور تا دور کارتن یا محصول بسته‌بندی شده می‌پیچاند. این دستگاه به دلیل پر استفاده بودن در ابعاد بسیار کوچک و دستی تا نمونه‌های بزرگ و صنعتی که دارای نوار نقاله و تونل حرارت هستند، تولید شده است.

جالب است بدانید این دستگاه نه فقط برای محافظت و مراقبت از بسته‌بندی، بلکه عمدتا با هدف ایجاد یک فرم زیبا و شکیل، همچنین برای رعایت اصول بهداشتی استفاده می‌شود. پوشش شیرینگ احاطه‌شده به دور بسته‌بندی محصول می‌تواند از ورود هوا یا هرگونه آلودگی به محتویات آن جلوگیری کند.

از دستگاه یاد شده، در انواع و اقسام کارخانجات و کارگاه‌ها و حتی مغازه‌ها نیز یافت می‌شود. وسعت و دامنه استفاده از این محصول به حدی زیاد است که در خانه‌ها نیز برای بسته‌بندی و نگهداری کالاها یا مواد دیگر، شاهد حضور آن هستیم.


سخن نهایی
در این مطلب با ۳ دستگاه پراستفاده و پرکاربرد آشنا شدیم. این دستگاه‌ها را باید از جمله مهم‌ترین دستگاه‌های حوزه تولید و بسته‌بندی دانست که طیف استفاده وسیعی نیز دارند. در کنار معرفی این محصولات، باید به فروشگاه آتلانتیس نیز اشاره کنیم که یکی از فروشگاه‌های تخصصی در زمینه فروش دستگاه‌ها و ابزارهای پیشرفته حوزه بسته‌بندی و مواد غذایی محسوب می‌شود.

فروشگاه آتلانتیس دارای سابقه فعالیتی طولانی در این حوزه است؛ در صورت نیاز به هر کدام از این ماشین‌آلات یا دستگاه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت این فروشگاه مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید قبل از خرید، از مشاوره‌های تخصصی تیم آتلانتیس نهایت استفاده را ببرید.
https://jahannews.com/vdcjyoeo8uqemoz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyoeo8uqemoz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *