پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲
۲

شهید همت راضی نشد امام خطبه عقدش را بخواند!

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 836655
خواهر شهید همت می‌گوید: همسر حاجی خیلی دلش می‌خواسته که امام خطبه عقدشان را بخواند، ولی ابراهیم گفت: من راضی نیستم!
شهید همت راضی نشد امام خطبه عقدش را بخواند!
به گزارش جهان نيوز، نام محمد ابراهیم همت از آن نام‌هایی است که به گوش خیلی از ما خورده است. مردی که فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود و ۴۰ سال قبل در اسفند سال ۶۲ در جزیره مجنون عاقبت بخیری را از خدا گرفت و شهید شد. آنچه می‌خوانید روایتی است از ازدواج او با ژیلا بدیهیان که خواهرش اینطور تعریف می‌کند:

ازدواج ابراهیم برمی‌گردد به سال ۶۰. یک روز زنگ زد به مادر و تلفنی ماجرای خواستگاری‌اش را از یک دختر اصفهانی در پاوه گفت. مادر اول اعلام نارضایتی کرد و خواست همین جا (شهرضا) برایش یک دختر پیدا کند، اما حاجی قبول نکرد و گفت من همسری را می‌خواهم که همه جا دنبالم باشد؛ حتی تا لبنان ....

بعد هم گفت: دختری که انتخاب کرده‌ام همان است که می‌خواهم. خدارا شکر همین طور هم بود. خانمش همیشه با ابراهیم بود و فقط موقع عملیات‌ها که می‌شد، آن هم با اصرار حاجی برمی‌گشت اصفهان.

با همه موانع موجود بر سر راه ابراهیم، بالاخره در سال ۶۰ به همسر مورد علاقه‌اش رسید و خطبه عقدشان با کمترین تشریفات و آداب و رسوم و تنها با یک مهریه ۱۵۰ هزار تومانی آن هم با اصرار پدر عروس، جاری شد. یکی از شرط‌های ازدواج همسر ابراهیم با او، نداشتن مهریه بود.

همسر حاجی خیلی دلش می‌خواست امام خطبه عقدشان را بخواند، ولی ابراهیم گفت: «من راضی نیستم وقت مردی را که این همه انسان با او کار دارند به خاطر کار شخصی خودم بگیرم.»

بیشتر بخوانید:
به خدا قسم فردا تن ماهی می خورم
روایتی خواندنی از نحوه شهادت سردار خیبر
بلایی که شهید همت سر فرمانده روزه خوار آورد
هم ما امتحان می‌شویم هم صدام
خاطره کمتر شنیده شده از عصبانیت طوفانی حاج همت
ماجرای امداد غیبی که اشک شهید همت را در آورد
ماجرای کفش‌های ۳۰ کیلویی شهید همت چه بود؟
https://jahannews.com/vdcaminam49nei1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaminam49nei1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد راهشان پر رهرو باد.