دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

چهار مرحله برای کنترل خشم اینهاست

يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب: 823096
یک روانشناس درباره چیستی خشم و نحوه مدیریت و کنترل آن چهار مرحله را پیشنهاد داد.
چهار مرحله برای کنترل خشم اینهاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد صابری روانشناس درباره روش‌های کنترل خشم گفت: خشم را باید ابتدا برای خودمان تعریف کنیم و نسبت به آن آگاه باشیم. خشم یک هیجان است که به عنوان مکانیزم حل مسئله از آن استفاده می‌کنیم.

خشم تکثیر انرژی و مجموعه‌ای از انرژی‌ها است که تمنای حل مسئله در انسان رفع نیازهای او است.صابری تصریح کرد: ما انسان‌ها در پیش آهنگ خشم بابت تعارضی که در آن قرار می‌گیریم ناراحت می‌شویم، احساس می‌کنیم نیازهای ما دچار بحران شده و لشکر انرژی‌های خود را که اسمش خشم است برای خود در نظر می‌گیریم و آن را به سمت حل مسئله هدایت می‌کنیم و برای حل مسئله از آن استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در این هیجان و مجموعه‌ای از انرژی‌ها یک موضوع فرهنگی است که از محیط اطراف ما درس می‌گیرد. در محیط اطراف انسان‌ها اتفاقاتی در حال رخ دادن است که این اتفاقات انسان‌ها را نسبت به نیازهایشان دچار بحران می‌کند.

پس اتفاقات دنیای پیرامونی جزو عناصر بیرونی ما هستند و طوری فعالیت می‌کنند که انسان را دچار تعارض و بحران می‌کنند که این‌ها مجموعه‌ای از تعارضات اجتماعی، بحران‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و باقی موضوعاتی است که پیرامون ما در حال شکل گیری بوده و از حوزه اختیارات و تصرف ما نیز خارج است.

انسان برای تعادل برقرار کردن بین این موضوعات لشکر انرژی درونی خود را فعال می‌کند که این لشکر خشم است که فعال می‌شود تا انسان را به مرز تعادل برساند.

این روانشناس افزود: خشم به محض بروز روی مرز پرخاش حرکت می‌کند یعنی با پرخاش فاصله بسیار کمی دارد. وقتی این مجموعه انرژی نتواند تعادل را برای انسان شکل دهد رو به پرخاش می‌آورد و تبعات آن کاملا زبانزد است و همه آن را می‌بینند و می‌شناسند. بنا بر این، چون خشم ما را به سمت پرخاش می‌برد همه افراد نسبت به این مهم نگران می‌شوند.

صابری ادامه داد: وقتی انسان برای حل این موضوع نگران می‌شوند شروع به انجام برخی از اقدامات می‌کند که خوددرمانی نام دارد. سعی می‌کند خودش به نحوی خشم خود را خالی کند و به صورت فردی به دنبال تخلیه خشم است، اما وقتی انسان تربیت می‌شود و آموزش داده می‌شود کارهای زیادی از او خواسته می‌شود که آن کارها را شروع به انجام دادن می‌کند.

اول اینکه سعی می‌کند هوش هیجانات و عواطف خود را بالا ببرد؛ وقتی انسان هوش هیجانی خود را بالا می‌برد با هیجانات خود می‌تواند صحبت کند پس گام اول در کنترل خشم حرف زدن با آن موضوعات درونی است.
https://jahannews.com/vdcf1mdcvw6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcf1mdcvw6d0xa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *