جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

نکاتی برای طراحی داخلی خوب و موثر

دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 796868
نکاتی برای طراحی داخلی خوب و موثر
زمانی که عبارت طراحی داخلی به گوش ما می‌خورد، در اولین مرحله به یک خانه‌ی زیبا، با رنگ های هماهنگ فکر می‌کنیم. اما طراحی داخلی یک فضا، تنها در مورد زیباسازی وسایل آن نیست. طراحی داخلی از این نظر اهمیت دارد که هم بر زیبایی خانه، اداره یا ملک تجاری شما تاثیر می‌گذارد و هم می‌تواند روحیه‌ی شما را بهتر کرده و بازدهی شما را بالا ببرد. اما در اولین مرحله بیایید ببینیم طراحی داخلی از چه چیزهایی تشکیل شده است و چگونه می‌توان یک طراحی داخلی خوب داشت؟ سوالات دیگری که در عرصه‌ی طراحی داخلی ممکن است در ذهن ما وجود داشته باشد این است که طراحی داخلی یک خانه، اداره یا محیط تجاری چگونه بر افراد حاضر در آن تاثیر می‌گذارد؟ چه عواملی بر بهتر کردن کیفیت طراحی داخلی یک محیط موثر است؟ طراحی داخلی چه انواعی دارد و برای داشتن یک طراحی داخلی جذاب برای یک محل، از چه فردی کمک بگیریم؟ گروه معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی دکوطرح، با سال‌ها تجربه در زمینه های محتلف مربوط به معماری، می‌تواند کمک کننده‌ای ماهر در زمینه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون منزل، اداره یا فروشگاه شما باشد.

طراحی داخلی
طراحی داخلی تنها یک تصویر بصری و یا افزایش فیزیکی فضای داخلی نیست، بلکه تلاشی ست برای بهینه سازی و هماهنگ کردن فضاها و مبلمان مورد استفاده در محیط داخلی با یکدیگر می باشد. اعضای تیم طراحی باید در مهلت تعیین شده جهت اتمام پروژه سخت تلاش کنند و از انجام به موقع تمام امور اطمینان حاصل نمایند. تسهیل تمام جنبه های اجرایی یک پروژه برای اطمینان از موفقیت، به این معنی است که مدیر اجرایی تیم باید با تعدادی از افراد کلیدی مانند پیمانکاران و تامین کنندگان کالا مواجه شده تا اعضای شرکت دکوراسیون بتوانند پروسه طراحی را با موفقیت به سرانجام برسانند.

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای زیباسازی اجزای یک محیط در کنار هم و بهبود ساختار یک فضا به کار می روند. طراحی داخلی می تواند فضای داخلی خانه را کاربردی تر و دلپذیرتر کرده و احساس بسیار بهتری به افراد حاضر در محیط بدهد. طراحان می توانند با قرار دادن وسایل و به کار بردن سبک طراحی دکوراسیونی با نمای جدید و شیک، طراحی داخلی‌ای را ایجاد کنند که چشم نواز باشد و برای هر فردی احساس امنیت و آرامش را ایجاد کند. آن ها می توانند با طراحی خود از کوچک ترین وسایل تا بزرگ ترین وسایل زیباترین حالت، نمایان کنند. با استفاده از طراحی داخلی خانه می توان از کوچک ترین نقاط خانه استفاده‌ی زیادی کرد و بهره برد و با کمترین هزینه این طراحی را انجام داد. در مکان هایی که انسان در طول روز به ان ها رفت و آمد دارد، مسائلی چون نقشه کشی، طراحی داخلی و ساخت و ساز محیط ها و فضاهایی هستند که می توانند در زیباسازی فضاها نقش داشته باشند و احساس بهتری به افراد بدهند. با این که طراحی داخلی برای دوران جدید تمدن ها می باشد ولی می توان گفت این موضوع در زمان های قبل تر نیز مطرح بوده و طراحی ها نیز مربوط به همان دوره و مناسب همان زمان است. طراحی داخلی در دوره‌ی معاصر و زمانه‌ی مدرن، توانسته از خود ویژگی هایی نشان بدهد که می تواند محدوده بزرگ تری را در خود جای دهد و به عنوان یک حرفه شناخته شود.

قوانین طراحی داخلی
همان طور که مشخص است طراحی داخلی یکی از زیر شاخه های معماری به حساب می‌آید، رشته طراحی داخلی در زیر رشته‌های معماری قرار دارد و از همین رشته می‌توان وارد این گرایش شد. طراحان داخلی در یک پروژه، با هم فکری و ارتباط با یکدیگر می‌توانند برای رسیدن به یک هدف کلی که زیباسازی آن ساختمان است، تلاش کنند و تمام ذهنیت خود را روی طرح کلی ساختمان قرار دهند. زمانی که صحبت از طراحی داخلی می شود، باید بدانید که این رشته، به دو بخش طراحی داخلی مسکونی و همچنین غیرمسکونی تقسیم می شود که طراحی داخلی غیر مسکونی نیز دو بخش تجاری و اداری را داراست. طراحان داخلی و متخصصان طراحی در بسیاری از زمینه ها با یک دیگر هم فکری می‌کنند و ایده‌ها را با یک دیگر به اشتراک می‌گذارند. یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که هر معمار باید داشته باشد، آگاهی کامل به مباحث مختلف این حوزه و داشتن اطلاعات درست درباره آن‌ها است. همچنین از آن جایی که اکثر آن‌ها در این زمینه تحصیلات آکادمیک کسب کرده و مدرک معتبر دارند، می‌‌توانند اطمینان شما را جلب کنند.
 

طراحان داخلی باید با افراد زیر نیز همکاری داشته باشند :
. پیمان کاران
. لوله کش
. متخصص برق
. سنگ کار
. متخصص کفپوش

مفهوم طراحی داخلی
در دنیای امروز، زیبایی یک فضا از اهمیت بسیار زیاد برخوردار شده است. زمانی که شما وارد محیطی می شوید که به نظر شلوغ، نامتعادل و ناهماهنگ می آید، دوست دارید هر چه سریع تر آن فضا را ترک کنید. این که در طراحلی داخلی یک فضا از چه وسایلی استفاده شود، چه رنگ هایی به کار رود و چه بافت ها و الگوهایی در آن وجود داشته باشد می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه‌ی افراد حاضر در آن داشته باشد. در طراحی داخلی شما می توانید با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود، خانه و شرکتتان را طراحی و دکوراسیون کنید. در سایت های مختلف، ایده های روز دنیا، برای طراحی و دکوراسیون داخلی وجود دارد که شما می توانید از ان ها نیز، کمک بگیرید. در طراحی داخلی یک فضا می توان از سبک های مختلفی از قبیل سبک مدرن، کلاسیک، روستیک،‌سبک ساحلی، سبک بومی و غیره نیز استفاده کرد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و بسته به سلیقه‌تان، می توانید در قسمت های مختلف خانه از آن ها استفاده کنید. با وجود طرح ها و الگوهای متنوعی که در بازار معماری و طراحی داخلی وجود دارد، دست کاربران و کارفرماها بسیار باز است و می توانند به راحتی خانه رویایی خود را بسازند.

مطابقت سبک طراحی داخلی
یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی داخلی یک خانه، اداره یا مکان تجاری باید به آن توجه کنید، تهیه کردن مبلمان و صندلی هایی مطابق با سبک طراحی داخلی شماست. زمانی که به فروشگاه می روید، در اولین مرحله به رنگ وسایل خود توجه کنید. وسایل بزرگی مانند مبلمان باید رنگی مناسب داشته باشند که با سبک محیط نیز همخوانی داشته باشد. یکی از اشتباه ترین کارها در طراخی داخلی یک فضا استفاده از گیاهان مصنوعی است. گیاهان مصنوعی انرژی مثبت و روح فضا را نابود می کنند و به کاربران آن احساس بدی منتقل می کنند. اگر نگران نگهداری از گل و گیاهان طبیعی هستید، می توانید گیاهانی تهیه کنید که نگهداری آن ها آسان است. به عنوان مثال کاکتوس راحت ترین نگهداری را دارد.

فضاهای کوچک طراحی داخلی
شاید شما هم از افرادی باشید که به استفاده از رنگ های تیره در فضاهای مختلف علاقه دارید. اما باید توجه کنید هر رنگ را برای چه فضایی استفاده می کنید. استفاده از رنگ های مختلف در فضاهای مختلف می تواند کاربری، حس و زیبایی آن فضا را تعیین کند. اولین چیزی که باید به ان توجه کنید این است که در فضاهای کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های تیره این خاصیت را دارند که فضای شما را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهند. به همین دلیل باید برای استفاده از رنگ های تیره مراقب باشید. فضای اداره، خانه یا ملک تجاری شما فضایی است که بسیاری از افراد در آن جا رفت و آمد دارند. بنابراین بهتر است از الگوهایی که معنای خاصی دارند کمتر استفاده کنید.

اگر از نظر مالی توانایی دارید، در صورت تمایل بهتر است تمام وسایل خود را تازه کنید. خریدن مبلمان و استفاده از آن ها در کنار میز نهارخوری قدیمی و فرسوده، از زیبایی محیط شما می کاهد.
 
 
درک پروژه طراحی داخلی
طراحان داخلی قبل از این که یک پروژه‌ی طراحی داخلی شروع شوند باید به برخی سوالات در ذهن خودشان پاسخ دهند.

. این طراحی داخلی از چه نوع و چه جنسی است و خواسته‌ی کارفرما از من چیست؟
. هزینه‌ی پیشنهادی برای پروژه چقدر می باشد؟
. ویژگی های ساختمان یا محیط مد نظر چیست؟

با طراح صحبت کنید، بهتر است طرح ها و عکس های مبلمانی که در مجلات یا سایت های اینترنتی دیده اید شامل موارد مورد علاقه یا احیانا مواردی که دوست ندارید را در اختیار وی قرار دهید. به طور کل می توان گفت در هنگام استخدام یک طراح داخلی، در اولین مرحله باید تمام خواسته های خود را برای ایشان توضیح دهید. چه انتظاراتی از خانه‌‌ی جدید خود دارید؟ دوست دارید این خانه چگونه باشد و چه ویژگی هایی داشته باشد؟ هزینه ها به چه صورت است و برای شروع کار به چه مواد و مصالحی نیاز داریم؟ توافق کردن بر سر این جزئیات می تواند احتمال بروز مشکل در وسط پروژه را کاهش دهد.

پس از برگزاری جلسات اولیه و توجیه کامل موضوع پروژه ، با عقد یک قرارداد و مشخص کردن موضوع، مدت زمان و بودجه پروژه، جزئیات فرآیند طراحی کار برای هر دوطرف تایید و تعیین خواهد شد.

بسیاری از افراد طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط را یکسان می دانند. در حالی این دو بسیار متفاوت از یک دیگر هستند. منظور از طراحی داخلی، طراحی ساختار یک فضا و استفاده از اجزا، وسایل، رنگ، بافت و الگوهای مناسب برای محیط است. در حالی که در طراحی دکوراسیون داخلی، خبری از بهبود ساختار و نقشه‌ی یک محیط نیست و شما تنها با اجزا، رنگ ها، بافت ها و الگوهای یک فضا سر و کار دارید. همان طور که گفته شد، طراحی داخلی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی یک محیط می گذارد. زمانی که از طراحی داخلی صحبت می شود، احتمالا تصور می کنید ممکن است هزینه های هنگفتی بر دوش شما بیفتد. اما همیشه این طور نیست. در طراحی داخلی چیزی به نام بازسازی طراحی داخلی وجود دارد که با هزینه‌ی کمتری نسبت به طراحی داخلی از صفر، می‌توانید خانه، اداره یا یک فروشگاه بسیار جذاب داشته باشید. بازسازی طراخی داخلی یک محیط، به شما این امکان را می‌دهد تا از وسایل قبلی خود استفاده کنید و از ایده های خلاقانه تری برای پیش بردن کارها بهره بگیرید.
 
در بازسازی طراحی داخلی، شما با وسایل موجود و تهیه‌ی تعداد کمی از وسایل می توانید محیط خود را تغییر دهید. البته این کار بیشتر برای دکوراسیون داخلی انجام می شود. شما می توانید تمام هزینه ها را تنها برای تغییر ساختار محیط استفاده کنید و از وسایل قبلی برای چیدمان دکوراسیون استفاده کنید. یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن ما شکل بگیرد این است که طراحی داخلی به چه دسته هایی تقسیم می شود و چگونه می توان از طریق بازسازی طراحی داخلی، این عمل را برای محیط های مخلتف انجام داد؟

بررسی بودجه برای طراحی داخلی
در ابتدا، همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که ممکن است نیاز باشد برخی از وسایل را برای طراحی داخلی خود خریداری کنید. چرا که وسایل قبلی شما، مخصوص طراحی داخلی قبلی شما بوده‌اند و شاید مناسب سبک جدید منزلتان نباشند. یکی از ایده‌هایی که برای بازسازی طراحی داخلی می تواند مناسب باشد این است که کل وسایل خانه، اداره یا ملک تجاری خود را بر اساس سبک تفکیک کنید. مثلا وسایل مدرن را از وسایل کلاسیک جدا کنید. با این کار می توانید از هر یک از وسایل در محیطی از خانه استفاده کنید که سبکی متناسب با وسایل دارد. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در راستای بازسازی طراحی داخلی خانه انجام دهید، این است که هر محیط را متناسب با رنگ خاصی چیدمان کنید. در این صورت می‌توانید وسایل دکوری خود را بر اساس رنگ تفکیک کرده و از هر یک در محیطی خاص استفاده کنید. البته یکی از مشکلات این کار این است که سبک‌های مختلف در کنار ید دیگر قرار می‌گیرند و ممکن است از زیبایی محیط شما بکاهند.

نیم نگاهی به تاریخچه طراحی داخلی
در حرفه‌ی طراحی داخلی که بیش از ۱۰۰ سال سن دارد، دانشمندان در حال بررسی ریشه های تاریخ طراحی داخلی و هفت دکوراتور افسانه ای هستند که با شروع صنعت در اوایل دهه ۱۹۰۰ شهرت زیادی به دست آوردند. ممکن است کمی ابتدایی به نظر برسد ، اما بیایید با اصول اولیه خدمات طراحی داخلی شروع کنیم. طراحی داخلی به عنوان هنر و علم ارتقای فضای داخلی یک محیط به منظور ایجاد یک محیط جذاب و چشم نواز، وارد عرصه‌ی معماری شده است. طراح داخلی به فردی گفته می شود که برای برنامه ریزی، طراحی کردن و مدیریت پروژه های مختلف آموزش دیده و در این کار ورود کرده است. شما می توانید به طراح داخلی خود برای پیشبرد برنامه ها اعتماد کنید. قبل از این که این حرفه تا این حد برجسته شود، طراحی داخلی برای هماهنگی دقیق با معماری ساختمان ها به وجود آمد. حرفه طراحی داخلی با ظهور و پیشرفت طبقه متوسط جامعه ​​و معماری پیچیده ای که در طول انقلاب صنعتی وجود داشت، به شهرت رسید. در طرحی داخلی یک فضا، باید از تمام استفاده‌ی بهینه شود. همچنین باید به رفاه، آرامش و راحتی کاربران توجه ویژه ای داشته باشید. با این حال، حرفه طراحی داخلی به طور واضح از کار یک دکوراتور داخلی که دکوراسیون داخلی یک فضا را انجام می دهد، جدا است.
 

در سال های ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی و حتی در اوایل قرن ۱۹ میلادی، طراحی داخلی و دکوراسیون، یکی از معضلات افراد مختلف بود که هر فرد به تنهایی منزل خود را طراحی می کرد. اما این طراحی بر اساس اصولا معماری و طراحی داخلی نبود. به طور اتفاقی، معماران نیز برای ایجاد طراحی داخلی ساختمان های خود به صنعتگران مراجعه می کردند تا برای داشتن طراحی داخلی منحصر به فرد به آن‌ها کمک کند. شیوه و روشی که برای طراحی داخلی در دنیای امروز به کار برده می شود، به زمان مصریان باستان باز می گردد که خانه های گلی یا چوبی ساده و زیبای خودشان را با وسایل خاص و تزئین شده با پوست حیوانات مختلف مانند گاو، ببر یا خرس، منسوجات و وسایل تزئینی ساده، نقاشی های دیواری معنادار و خاص، مجسمه ها و گلدان های نقاشی شده تزئین کردند. زیورآلات مزین طلا که در مقبره های مصری (مانند شاه توتانخامن) و خرده ریزه ها یافت می شود، تزئینات بسیار متمایز و نمادین مصریان ثروتمندتر و قدرتمندتر را نشان می دهد. تفاوت این سبک ها از لحاظ بصری نیز کاملا واضح است. در سبک مدرن، همان طور که از نامش پیداست، تمام اشیا و وسایل به کار رفته در فضا مدرن بوده و از ساختار بسیار ساده ای برخوردار هستند. سبک مدرن به این دلیل وارد صنعت معماری و دکوراسیون داخلی شد تا ضمن کاربردی بودن، سادگی را نیز به همراه داشته باشد. در سبک مدرن استفاده از زاویه های تیز و خطوط بسیار مد نظر است. همچنین در این سبک از رنگ های روشن و سرد استفاده می شود تا مدرن بودن را بیشتر به نمایش بگذارد.

سبک بعد سبک کلاسیک است که نسبت به سایر سبک ها شلوغ تر بوده و از وسایل بیشتری استفاده می شود. میز و صندلی و مبمان استفاده شده در این سبک، پرکار و بزرگ بوده و به همین خاطر این سبک باید در فضایی بزرگ پیاده شود تا احساس شلوغ بودن را به بیننده و کاربر انتقال ندهد. در سبک کلاسیک از رنگ های گرم و صمیمی مانند نسکافه ای، قهوه ای، سفید و کرمی استفاده می شود. بسیاری از افراد، سبک معاصر را مانند سبک مدرن می دانند. با این که این دو سبک، کاملا با هم متفاوت هستند. سبک معاصر ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است که در آن از وسایل ساده با رنگ های گرم استفاده می شود. این سبک بیشتر در رستوران ها و کافه ها مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند طرفداران هر دو سبک مدرن و کلاسیک را راضی نگه دارد.

انتخاب سبک مورد نظر برای طراحی داخلی
بعد از این که سبک مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید به انتخاب رنگ ها، الگوها و بافت ها بروید. هر یک از این آیتم ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی منزل شما داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب فضا می تواند فضای شما را بزرگ تر یا کوچک تر از آنچه که هست نشان دهد. اگر منزل شما کوچک است و می خواهید فضا را بازتر و بزرگ تر نشان دهید، از رنگ‌های روشن مانند سفید و استخوانی استفاده کنید. استفاده از رنگ های تیره برای فضاهایی مناسب است که از نظر فضا به اندازه‌ی کافی بزرگ هستند. البته برای استفاده از رنگ های تیره، نترسید! همه‌ی رنگ ها زیبایی خاص خودشان را دارند و می توانند در کنار سایر وسایل دکوری و اجزای محیط، بسیار زیبا به نظر برسند. انتخاب الگو و بافت بر عهده‌ی شماست. بافت می تواند هر قسمت از خانه‌ی شما را در بر بگیرد. به عنوان مثال پارچه ای که برای مبل خود انتخاب می کنید، پرده ها، پارچه‌ی روی میزها و پارچه های آویزان تزئینی، بخشی از بافت اصلی منزل شما را تشکیل می دهند.

بهترین شرکت دکوراسیون
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در تهران به عنوان یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی ، بسته به نیاز مخاطب و با توجه به ضوابط نظام مهندسی فعالیت می کند و ما همواره در این شرکت سعی کرده ایم بهترین عملکرد در حرفه خود را داشته باشیم و با افتخار اعلام می کنیم که در طی این سال ها با داشتن و به کار گیری کادری مجرب و حرفه ای در تمام زمینه های ساختمان در خدمت شما کارفرمایان عزیز هستیم و این اطمینان خاطر را به شما خواهیم داد که می توانید پروژه های خود را با خیالی راحت به ما بسپارید. شرکت بازسازی، معماری و دکوراسیون داخلی دکوطرح در سال 1389 در تهران تاسیس شده است و با کادری مجرب با سابقه درخشان با تکیه بر اصول و مبانی مهندسی در زمینه طراحی و اجرا از صفر تا صد در خدمت شما هموطنان و کار فرمایان عزیز می‌باشد. برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ و ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید و تمامی اطلاعات مورد نظرتان را کاملا رایگان دریافت نمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *