يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

برگزاری نهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری اسوه حسنه

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 796768
در جامعه امروزی مفهوم آموزش و پرورش دستخوش تغییر شده است و نیازهای گوناگون زندگی کاری و اجتماعی، انواع نوین و متنوع آموزش را طلب می‌کنند. در هر جامعه افراد باید به واسطه مدارس در وضعیت‌های اجتماعی سازمان یافته و آموزش منظم دانش، مهارت و هنر قرار بگیرند تا متناسب با سن و موقعیت اجتماعی خویش، سازگاری‌های لازم با محیط اجتماعی را فرا گرفته و با موفقیت به زندگی بزرگسالی راه یابند. این مسیر از راه شرکت کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های غیر درسی صورت می‌گیرد و برای تولید دوباره فرهنگ یا بازآفرینی فرهنگی، آموزش و پرورش دانش‌آموزان در فعالیت‌های غیر درسی مدارس اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری در مدارس سلام به همین منظور، طراحی و هر ساله اجرا می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با می‌توانید به سایت مجموعه مدارس سلام مراجعه بفرمایید.
 

جشنواره فرهنگی هنری اسوه حسنه در مدارس سلام
جشنواره اسوه حسنه مدارس سلام یک سرمنشأ ارزشمند برای جوشش و تولید سرمایه‌های فرهنگی و هنری ایرانمان است که تلاش می‌کنیم با برگزاری شایسته آن در کنار بسترسازی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان، مهارت‌های لازم را نیز به دانش‌آموزان آموزش داده شود. همه ساله در ادامه برگزاری کلاس‌های فرهنگی و تابستانی، جشنواره فرهنگی هنری اسوه حسنه مدارس سلام به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای شکوفا شدن استعداد‌های دانش‌آموزان، اجرا می‌شود. ثبت نام در این جشنواره از طریق معاونین فرهنگی هر مدرسه انجام شده و نتایج آن در نهایت به دبیرخانه جشنواره ابلاغ می‌شود. در سال ۱۴۰۰ نهمین جشنواره فرهنگی هنری اسوه حسنه در دو بخش مسابقات کتبی و مسابقات ارسالی به صورت مجازی برگزار شد. بخش‌های مسابقات کتبی این جشنواره شامل موارد زیر بودند:

. مفاهیم قران
. نهج البلاغه
. صحیفه سجادیه
. ترجمه قرآن به زبان انگلیسی
. کتابخوانی رمان
. کتابخوانی تخصصی (ویژه دوره دوم)

برای آشنایی بیشتر با این جشنواره و بخش‌های مختلف آن می‌توانید به صفحه مربوطه به جشنواره اسوه حسنه در سایت سلام مراجعه بفرمایید.


زمان برگزاری جشنواره اسوه حسنه سال ۱۴۰۰
مسابقات نهمین دوره اسوه حسنه در۳۳ رشته همزمان با دهه فجر آغاز شد. دانش‌آموزان با آپلود آثار خود در ۶ بخش کلی، در بخش ارسالی شرکت داشتند:

. آوای ملکوت
. هنرهای ادبی
. هنرهای آوایی واجرا
. هنرهای تجسمی
. هنرهای سنتی
. هنرهای نمایشی

در بخش کتبی سال ۱۴۰۰ جشنواره اسوه حسنه، به ترتیب ۵۴ و ۷۰ نفر در پایه متوسطه اول و دوم از هر مدرسه امکان حضور داشتند که تاریخ برگزاری، میزان مشارکت و تعداد شرکت‌کنندگان در بخش کتبی و مجازی نهمین دوره اسوه حسنه، در جدول زیر آورده شده‌اند.
 
 
دوره تعداد شرکت‌کنندگان میزان مشارکت تاریخ برگزاری
متوسطه اول ۶۱۵ نفر ۷۱ درصد ۶ بهمن ۱۴۰۰
متوسطه دوم ۷۹۷ نفر ۷۲ درصد ۱۸ آذر ۱۴۰۰
 
 

اعلام نتایج جشنواره اسوه حسنه سال ۱۴۰۰
طبق خبر جشنواره اسوه حسنه در سایت مدارس سلام، نتایج مسابقات کتبی اسوه حسنه در پایه دوم و اول متوسطه به ترتیب در روزهای جمعه ۲۶ آذر و جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام شد. داوری بخش ارسال آثار اسوه حسنه در حال تکمیل است و نتایج نهایی بخش‌های مختلف آن، در اواخر فروردین سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. به رسم یادبود، تندیس ویژه جشنواره، لوح تقدیر و هدایای ارزشمندی به نفرات برتر نهمین جشنواره اسوه حسنه اهدا می‌شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *