شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲

دوزینگ پمپ، انتخابی ایده آل برای تزریق سیالات

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 796623
با روی کارآمدن دوزینگ پمپ جابه­جایی سیالات در حرفه­های گوناگون بسیار ساده­تر شده است. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه‌ها با توجه به نوع آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و همین امر نیز سبب شده است تا تنوع بسیاری در بازار داشته باشد. فرقی نمی­کند قصد جابه­جایی و انتقال مواد شیمیایی را داشته باشید و یا اسید و... در هر صورت این پمپ کار تزریق را برای شما انجام خواهد داد. پیش از آنکه اقدام به خرید کنید باید اطلاعات کافی در ارتباط با آن داشته باشید تا متناسب با نیاز خود، مشخصات دستگاه و در نهایت بودجه­ای که برای خرید آن کنار گذاشته­اید انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید. به همین منظور برای آگاهی بیشتر در این رابطه تا پایان مطلب همراه ما باشید.

انواع پمپ های صنعتی صنعت پلاس

پمپ صنعتی همانطور که از نام آن مشخص است برای مصارف صنعتی در صنایع گوناگون کارایی دارد. تنوع این پمپ­ها در صنعت پلاس بسیار زیاد است که از پرفروش ترین آنها می­توان به موارد زیر اشاره داشت.

دوزینگ پمپ

 این پمپ قادر به تشخیص میزان دوز عبوری ار یک مایع را تشخیص می­دهد. زمانی که قصد اضافه کردن و ترکیب دو مایع با یکدیگر را داشته باشید که باید به صورت دقیق اندازه گیری و اضافه شوند، این پمپ یاری‌رسان شما خواهد بود. برای مثال: در هنگام کلر زنی از این پمپ استفاده می­شود تا میزان کلر تزریق شده به آب به صورت دقیق انجام شود. از آنجایی که این دستگاه به صورت دقیق عمل پمپاژ را انجام می­دهد، فشار و دبی آن بسیار حائز اهمیت است. جایگزین‌های مختلفی برای دوزینگ پمپ وجود دارد اما یک مشخصه مهم باعث تمایز آن با دیگر رقبای خود شده است و آن این است که این پمپ قابلیت تغییر کورس رفت و برگشتی را دارد. با تغییر دادن کورس شما قادر به تغییر نسبت دبی خواهید شد. این پمپ وزن سبکی داشته و هیچ محدودیتی از بابت فشار دبی ندارد و نصب و به کارگیری آن نیز بسیار ساده و راحت می­باشد.
 


انواع دوزینگ پمپ ها کدامند؟

دسته بندی این پمپ ها بر اساس مشخصه های گوناگونی انجام می­شود که رایج ترین آنها عبارتند از:
  • انواع دوزینگ پمپ و مواد قابل پمپاژ آن
موادی که توسط این پمپ ها پمپاژ می­شود بسیار متنوع هستند. برخی غلظت بالایی داشته و برخی بسیار سبک و رقیق هستند. به همین دلیل تنوع زیادی دارند. مدل گرانول و پودر برای مایعاتی که غلظت و ویسکوزیته بالای دارند استفاده می­شود و بیشترین کاربرد آن در حوزه مواد غذایی و پلاستیک است. دوزینگ پمپ مایعات و یا دوزینگ پمپ شیمیایی برای مایعات سبک و رقیق همچون کلر، اسید و ... به کار گرفته می‌شوند.
  • انواع دوزینگ پمپ و متریال سازنده
جنس بدنه انواع پمپ های صنعتی با یکدگیر متفاوت است. برخی از قسمت های آنها به دلیل خوردگی بسیار مقاوم ساخته می­شوند. در برخی قسمت‌ها که در مماس با مواد شیمایی قرار دارند از متریال مخصوص استفاده می­شود؛ اما در حالت کلی جنس پمپ های صنعتی اغلب از متریال زیر می­باشد:
  1. پی وی سی
    پلی پروپیلن
    فولاد ضد زنگ و مقاوم
    پی وی دی اف

کاربرد های دوزینگ پمپ

این محصول پر فروش با توجه به دقت بالایی که دارد بسیار محبوب است. از سری کاربرد های آن عبارتند از:
  • صنعت آب و فاضلاب
    صنایع پتروشیمی
    صنعت دارو
    صنایع چوبی

پمپ پریستالتیک

 از دیگر پمپ‌هایی که جهت جابه­جایی سیالات از آن استفاده می­شود، پمپ پریستالتیک است. این پمپ صرفا جابه جایی مثبت انجام می­دهد و اصلی‌ترین ویژگی آن نیز همین است. در بین اهل حرفه به نام رولر پمپ نیز شناخته می­شود. می­توانید مایعات گوناگونی را از طریق آن جابه­جا کنید. تمام این جابجایی توسط شلنگ تعبیه شده درون پمپ انجام می­شود. این جابجایی به فرآیند پریستالسی شهرت یافته و دلیل نام‌گذاری این دستگاه نیز همین است. این دستگاه انواع مختلفی از نظر ابعاد دارد. انتخاب آن بستگی به نوع فعالیت شما دارد. در حین خرید پمپ پریستالتیک به این نکته توجه کنید که جنس شلنگ آن در برابر سیالی که می­خواهید پمپاژ کنید مقاوم باشد تا بعدها درحین استفاده مشکلی برایتان پیش نیاید.
 


انواع پمپ پریستالتیک

در کنار تنوع ابعادی که برای این پمپ وجود دارد، انواع مختلفی هم دارد که عبارتند از:
  1. پمپ تیوپی
    پمپ شیلنگی
    پمپ خارج از مرکز 360 درجه

مزیت های استفاده از این محصول

این پمپ ها در حالت کلی کار را برای کاربران ساده کرده­اند. از دیگر مزایای مهم این دستگاه می­توان موارد زیر را نام برد:
  • می­توانید برای جابه­جایی سیالات نیز از آنها استفاده کنید.
    نگهداری و نصب بسیار ساده­ای دارند.
    قدرت مکش بالایی دارد.
    پمپ در صورت خشک بودن نیز میتواند کار کند.
    نیروی برشی بسیار ناچیزی به مایع وارد میکند. تماسی با سیال ندارد.

سایر پمپ های عرضه شده در صنعت پلاس

علاوه بر دوزینگ پمپ و  پمپ پریستالتیک تنوع پمپ­های موجود در فروشگاه صنعت پلاس بسیار زیاد است که برخی از آنها عبارتند از:
به این محصول، پمپ گریز از مرکز نیز گفته می­شود. ساختار آن بسیار ساده است و از آن برای منتقل کردن مایعات استفاده می­شود. جابه­جایی آن براساس نامثبت است. بدین معنی که انرژی جنبشی به پتناسیل تبدیل می­شود که نتیجه آن بیشتر شدن هد و دبی است.
  1. روغن داغ
این پمپ به منظور جابه­جا کردن روغن­های داغ استفاده می­شود که حرارت زیادی دارند. پمپ روغن داغ را می­توان نمونه­ای از پمپ های سانتریفیوژ دانست که یک سری ویژگی­های مشخصی دارد.
این پمپ ضد اسید است و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. برای مایعات اسیدی و شیمیایی قابل استفاده است.
این پمپ نیاز به هواگیری ندارد و علاوه بر مایعات برای پمپاژ گازها نیز مناسب است. کار با آن بسیار راحت می­باشد.
این پمپ به صورت جابه­جایی مثبت است و از طریق چرخش دنده­ها باعث انتقال سیالات می­شود.
 

در زمان خرید پمپ موردنیاز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

این روزها بازار خرید اینترنتی بسیار داغ شده است. صنعت پلاس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به دو صورت اینترنتی و حضوری دستگاه های مورد نیاز خود را خریداری نمایید، اما باید به یک سری نکات توجه کنید که شامل موارد زیر می­باشد:
مشخصات فنی پمپ
تفاوتی ندارد قصد خرید دوزینگ پمپ را دارید یا هر محصول دیگری، شما باید در مرحله اول مشخصات فنی آن از جمله: توان مصرفی، توان خروجی و ... را مورد بررسی قرار دهید تا انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید.
جرم سیال
جرم سیالی که قصد انتقال آن را دارید بر روی انتخاب پمپ بسیار موثر است. هرچه جرم آن بیشتر باشد باید به سراغ پمپی با توان بالا بروید.
پشتیبانی
اینکه محصولی که می­خرید دارای گارانتی و تضمین کیفیت است از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید است که صنعت پلاس برای شما فراهم کرده است.

جمع بندی

بی شک خرید یک محصول با نازل‌ترین قیمت خواسته‌ای است که هر خریداری دارد. صنعت پلاس محصولات خود را با نازل‌ترین قیمت عرضه می­کنند. کافی است با شماره تماس های درج شده در سایت ارتباط بگیرید و با بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد، ممنون از حسن توجه شما.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *