شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

تفاوت دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات

جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 796557
تفاوت دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات
 دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات جز لوازم صنعتی هستند که برای برش مورد استفاده قرار می گیرند. درست است که نهایت خروجی کار آنها یکی است، اما از نظر ساختار، عملکرد و... با یکدیگر متفاوت هستند. شما باید هر کدام از آن­ها را به صورت مجزا بررسی کنید تا در نهایت بتوانید تفاوت بین آن دو را بدانید. به این منظور قصد داریم هر یک از این دستگاه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. اگر در حرفه خود از این دستگاه­ها استفاده می­کنید و یا قصد خرید آن­ها را دارید و می­خواهید اطلاعت کافی را بدست آورید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

دستگاه فایبر و هرآنچه درباره آن باید بدانید

دستگاه برش لیزر فایبر به منظور انجام حکاکی، زنگ زدایی و برشکاری استفاده می­شود. دستگاه فایبر به کمک برش لیزری باعث برش می­شود. این کار را به کمک ذوب نمودن خط­های باریکی که روی قطعه فلزی نازک قرار دارد انجام می­دهد. این خطوط را می­توانید متناسب با نیاز و نظر خود تغییر دهید تا نتیجه کار به همان شکلی باشد که می­خواهید. مهم ترین نکته­ای که برای این دستگاه وجود دارد این است که ضخامت خط­های برش آن کوچک­تر از 2 میلی­متر است.
 

این دستگاه برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، برای تمامی مصارف می­توان از این دستگاه استفاده کرد. منتها یک شرط مهم وجود دارد و آن این است که قطعه مد نظر باید از جنس فلزات باشد. به عبارت دیگر، این دستگاه صرفا برای فلزات و برش فلزها کاربرد دارد. اما سوال مهم که پیش می­آید این است که چه فرقی با دیگر دستگاه­های برش لیزری دارد؟ تفاوت آن در این است که از فیبر نوری به صورت متمرکز استفاده می­کند و از طرفی قدرت بیشتری به نسبت دیگر نمونه­ها دارد.

در دستگاه فایبر برای برش از چه عناصری استفاده می­شود؟

دستگاه فایبر برای ایجاد برش از عنصرهای مختلفی همچون: ایتربیم، تئوریوم­ها، دیسپروزیم و ... استفاده می­کند. این عنصرها ضمن ایجاد برش موجب تقویت و تمرکز فیبر نوری نیز می­شوند. در این دستگاه پرتوها هیچ افت انرژی ندارند و به همین خاطر راندمان کار بالا است و همین امر نیز باعث شده طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

نحوه عملکرد دستگاه فایبر چگونه است؟

این دستگاه در ابتدا انرژی الکتریکی را به سطح جامد یا همان قطعه کار وارد می­کند. برانگیخته شدن اتم­ها باعث ایجاد نور می­شود. این نور همان پرتو لیزر است. البته این پرتو تا زمانی که متمرکز نشود، قدرت برش نخواهد داشت. این قدرت توسط فیبر نوری به این پرتوها داده می­شود. این بدین معنی است که فیبر نوری باعث قدرتمند شدن پرتوها می­شود که در نهایت میتواند فلزات را برش دهد. بعد از انتقال پرتو نور توسط فیبر به لنز، نور را در یک محفظه کوچک متمرکز شده و در نهایت می­تواند عمل برشکاری را انجام دهد.

مزایای استفاده دستگاه فایبر

این دستگاه مزیت­های بسیار زیادی دارد که باعث شده است به یکی از پرفروش ترین محصولات این حوزه تبدیل شود. این مزیت­ها عبارتند از:
  • مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.
    راندمان کاری آن زیاد است.
    از تکنولوژی جدید در ساخت آن استفاده شده است.
    دارای کانت واترمارک است. (این قابلیت باعث می­شود که روی قطعه کار لوگو و انواع طرح­ها را حکاکی کرد.)
    عملکرد دقیقی دارد.
    کیفیت کار آن به صورت درجه یک است.
    فیبر نوری دارد. همانطور که قبلا هم اشاره شد، وجود فیبر نوری باعث قوی بودن اشعه برش میشود.
    میتوان برای حرفه­های دیگری همچون مجسمه سازی و ... نیز از آن استفاده کرد.
    برآمدگی ندارد.
    از سرعت عمل بالایی برخوردار است.

دستگاه لیزر برش غیر فلزات و هرآنچه درباره آن باید بدانید

حال که با دستگاه فایبر آشنا شده اید، وقت آن رسیده است که به سراغ دستگاه لیزر برش غیر فلزات برویم و با آن آشنا شویم، تا بتوانیم در نهایت به تفاوت دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات پی ببریم. این دستگاه همانگونه که از اسم آن پیدا است برای برش دادن و حکاکی روی قطعه­های غیر فلزی کاربرد دارد. فرقی نمی کند قطعه شما از جنس سنگ باشد یا چوب، طلا، کاغذ و... در هر صورت شما با این دستگاه قادر به برش آن خواهید بود. این دستگاه لیزر انواع مختلفی دارد که از نظر ابعاد و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. شما زمانی می توانید عملکرد درجه یکی از این دستگاه به دست آورید که نمونه درستی از آن را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و خریداری نمایید. مهم ترین ویژگی که این محصول دارد، این است که محدودیتی از بابت جنس قطعه کارها برای شما ایجاد نمی­کند شما می­توانید قطعه­های متنوعی را با آن برش دهید. همین امر نیز سبب شده تا در صنایع بسیار گوناگونی قابل استفاده باشد و به فروش بالایی دست یابد.

 

نحوه عملکرد دستگاه لیزر برش غیر فلزات چگونه است؟

تکنولوژی دستگاه برش غیر فلزات بسیار جدید است و باعث افزایش کارایی آن شده است. برش لیزری این دستگاه بر اثر حرارت انجام می­شود. این دستگاه تمامی پرتوهای لیزر را متمرکز می­کند و سپس روی یک نقطه مشخص از قطعه می تابد و در نهایت با سوزاندن آن باعث برش و حکاکی می­شوند. اگر قطعه شما در ابعاد بزرگتر است شما به مدل بزرگتر این دستگاه نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت مدل­های کوچک آن نیز می­تواند نیاز شما رفع کند. البته انتخاب آن بستگی به نوع فعالیت و حجم کاری شما نیز دارد.

این دستگاه برای چه مصارفی کارایی دارد؟

اگر قصد راه اندازی حرفه خود را دارید، فرقی نمی­کند در صنعت مبلمان باشد و یا پوشاک و... در هر صورت این دستگاه در کارگاه تولیدی شما نیاز خواهد بود. ضخامت­های گوناگون این  دستگاه در کنار برندهای متنوع سازنده این امکان را برایتان فراهم می­کند که گزینه­های انتخابی بسیاری پیش رو داشته باشید و بتوانید از میان آن­ها بهترین نمونه را انتخاب کرده و خریداری نمایید و برای توسعه کسب­وکارتان از آن سود ببرید.

آیا از دستگاه فایبر مارکتینگ می­توان به جای دستگاه لیزر برش غیر فلزات استفاده کرد؟

حال که با شناخت هر یک از این دستگاه­ها با تفاوت دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات آشنا شده اید، احتمالا شما هم این سوال را در ذهن خود دارید که آیا می­توان از دستگاه فایبر مارکتینگ به جای دستگاه لیزر برش غیر فلزات استفاده کرد؟ و بالعکس؟ در پاسخ به این سوال باید بدایند که دستگاه فایبر مارکتینگ این قابلیت را دارد که قطعه­های فلزی و قطعه­های غیر فلزی که نور از آنها عبور نمی­کند را برش دهد. به این منظور شما از فایبر می­توانید برای برخی از غیر فلزات مانند: پلاستیک، چوب و... را که نور از آن عبور نمی­کند استفاده کنید، ولی نمی­توانید برای پارچه، کاغذ و ... که نور از انها عبور می­کند استفاده کرد. اما دستگاه لیزر برش غیر فلزات این توانایی را ندارد که بتواند قطعه­های فلزی، هرچند که درجه سختی پایینی داشته باشند را برش داده و حکاکی کند. پیش از خرید این دستگاه بهتر است راهنمای خرید دستگاه فایبر مارکتینگ را مطالعه کنید.

تفاوت دستگاه فایبر و دستگاه لیزر برش غیر فلزات از نظر قیمت

هر دو این دستگاه ها در صنعت و برای برش و حکاکی استفاده می­شوند. هر یک از آنها مشخصات و ویژگی­های مختص خود را دارند. تفاوت در این ویژگی و مشخصات باعث ایجاد مدل­های گوناگون این دستگاه­ها می­شوند که انتخاب آن بستگی به نوع مصرف کاربر دارد، اما همین تفاوت در مدل باعث می­شود که قیمت آن­ها با یکدیگر متفاوت باشد. دستگاه لیزر فایبر با توجه به اینکه برای فلزات به کار گرفته می­شود و قابل استفاده برای برخی از غیر فلزات هم می­باشد قیمت بالاتری دارد. قیمت دستگاه لیزر برش غیر فلزات نیز به نسبت آن کمتر است؛ اما شما می­توانید هر دو این دستگاه­ها را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیت بالا و تضمینی از فروشگاه هایی مانند سیمای شهر، خیام لیزر، بیمر، پومنا و ... خریداری کنید و با خاطری آسوده مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و کاربردی در ارتباط با هریک از این دستگاه­ها را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم. حال اینکه کدام یک از آنها برای شما مناسب است بستگی به تصمیم شما دارد اما برای آنکه بتوانید انتخاب ایده­آلی داشته باشید، می­توانید با مشاورین فروش این حوزه در ارتباط باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *