جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۷

واکنش توئیتری‌ها به نامه ۵۰ خانم بازیگر

سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 796259
برخی از بازیگران زن سینما در بیانیه‌ای به خشونت و باج‌گیری جنسی در سینمای ایران معترض شدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن بازخوانی مواضع این بازیگران در حدود ۱۰ سال قبل و آن وقت که مرحوم فرج‌الله سلحشور از فساد موجود صحبت کرده بود، دوگانگی رفتاری آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادند.
واکنش توئیتری‌ها به نامه ۵۰ خانم بازیگر
به گزارش جهان نيوز، برخی از بازیگران زن سینما در بیانیه‌ای به خشونت و باج‌گیری جنسی در سینمای ایران معترض شدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن بازخوانی مواضع این بازیگران در حدود ۱۰ سال قبل و آن وقت که مرحوم فرج‌الله سلحشور از فساد موجود صحبت کرده بود، دوگانگی رفتاری آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادند. کاربران همچنین به مصاحبه برخی از نگارنده‌های نامه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی معترض شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص مرور شده است.

سیدعلی موسوی:
مرحوم «فرج‌الله سلحشور» وقتی اعلام کرد که سینما فاسد است و تبدیل به فاحشه خانه شده، جامعه هنری به او تاختند و او را مورد تفقد! خاص خود قرار دادند. همان جماعتی که بر علیه سلحشور بیانیه صادر کردند حالا به باج‌گیری جنسی در سینما معترض شده!

عبدالله گنجی:
حداقل سه نفر از خانم‌هایی که در اعتراض به فساد جنسی در سینما بیانیه داده‌اند، وقتی مرحوم سلحشور همین حرف را زد در بیانیه‌ای به او نوشتند: «خجالت بکش و سینما را رها کن» و گفتند: «پرداختن به پیامبران تأثیری روی شما نداشته و مشغول تهمت و نفرت پراکنی و بی‌ادبی علیه همنوعان خود هستید» حالا؟

حسین ناصر:
نامه‌ای که نوشته‌اید به کنار! اعتراضاتتان به مرحوم سلحشور هم هیچ! فقط لطفاً شفاف بفرمایید مصاحبه‌تان با بی‌بی‌سی فارسی و گلایه از سکوت الباقی بازیگران برای چیست؟ واقعاً آدم فکر می‌کند بیش از اینکه نگران اصل مسئله باشید نگران فراموش شدن خودتان هستید!

کاربری با نام «سید رضی»:
ترانه علیدوستی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته «صدای اعتراض‌ها به آزار جنسی زنان در سینمای ایران به جایی نمی‌رسد» و یک عده هم برای شجاعتش هورا کشیدند! ما البته هنوز یادمان نرفته روزی که مرحوم سلحشور از پشت‌پرده سینما گفت، همین خانم و رفقایش بیانیه نوشتند و صدای سلحشور را خفه کردند!

فرهاد تقی‌دوست:‌ای کاش قبل از دادن بیانیه یک سر به مزار مرحوم فرج‌الله سلحشور در امامزاده باغ‌فیض می‌رفتید، قدری ناله و ضجه سر داده و صورت لطمه می‌زدید و التماس می‌کردید تا شاید بتوانید از آن بزرگوار حلالیت بگیرید!

سیدحمید علیزاده:
فاصله تکذیب فساد تو سینما تا این موج افشاگری‌ها ۱۰ ساله! یا همه فساد‌ها و فحشا‌ها تو این ۱۰ سال اخیر اتفاق افتاده! یا اینا اون موقع علیه سلحشور دروغ گفتن؟

وحیده یاسمن:
مگه فساد تو سینما ایران یه شبه به‌وجود اومده؟ شما به قول خودتون چند دهه دارین فعالیت می‌کنین تو همین سینما، چرا الان که دیگه بارتون رو بستید صداتون دراومده؟ اون موقع که تو فستیوال‌های خارج از کشور رو فرش قرمز قدم میزدی فساد نبود؟ بعدم چرا رفتی با بی‌بی سی مصاحبه کردی؟ پروژه جدیده دیگه؟

نازنین معتقدی:
به فساد موجود در سینما فقط خانم‌ها نباید اعتراض کنند. همه باید معترض باشیم. این فساد، دامن گیر خانه‌های ماست. نیاز نیست نامه‌ای نوشته شود، همین فیلم‌های به اصطلاح کمدی اخیر را ببینید؛ از دیالوگ‌ها و شوخی‌های جنسی گرفته تا هزار قلم آرایش خانم‌ها. حرفی برای گفتن می‌ماند؟

کاربری با نام «ایشی‌خاکی»:
خانم‌های فعال سینما پشت سر هم دارن از باج‌گیری جنسی تو پروژه‌های سینمایی افشاگری می‌کنن. سینمایی که ظاهرش طوریه خیلی از فیلم‌هاش رو نمیشه با خانواده دید، از باطنش توقعی غیر از نمیشه داشت!
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
4 نفر نظر دادن کردیدش واکنش توییتری؟
آزاد
Iran, Islamic Republic of
خوانندگان عزیز و اعضای تحریریه جهان نیوز
به اشتباه نیفتید
از نگاه بعضی ها که منطبق با نگاه غربی است ، مشکل روابط نامشروع و اختلاط بی حدوحصر زن و مرد نامحرم در حاشیه صنعت سینما و تئاتر نیست ، اینان با مسائلی مثل روابط ناخواسته یا یکطرفه مخالفت دارند ، مساله ایشان ((چه چیزی )) نیست ، مساله ((چه کسی)) است.
اینان با تفکر امثال مرحوم سلحشور مشکل داشتند چرا که اون بنده خدا مخالف اختلاط و روابط نامشروع بود.
United States
عشق یه سره باعث دردسره...!!! ۲ سره ی نامشروع برای فمنیست ها مشکلی نداره.... مرحوم سلحشور هم یه سره و هم ۲ سره ی نامشروع را محکوم کرد.
Iran, Islamic Republic of
سال قبل یک از همین خانمهای معترض در مصاحبه اش گفته بود من از موقعی که ازدواج کردم دیگر کسی حاضر نیست به من کار هنری بدهد، خب خانم بفرمایید واسه چی قبل از ازدواج به شما کار می‌دادند این حرفش مثل تف سربالا بود این جماعت اخیر هم دارند تف سربالا می‌کنند خیلی دیر شده آبروی رفته را نمی‌توان برگرداند...
ali
Iran, Islamic Republic of
آقای سلحشور خانم جولی را یه .... خواند و ادامه داد هنرپیشه های زن ایرانی یه پا جولی هسنتند ، پس این دو مطلب زیاد بهم ربط پیدا نمی کند
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام ............ خوب آقای سلحشور خدا بیامرز گفت ..... انجام ندادیم ... توجه نکردیم .............
Iran, Islamic Republic of
خدابیامرز آقای سلحشور مرد بصیری بود دشمنان را رسوا میکرد فسادها را اعلام کرد و مخالفانش همه دشمنان اسلام ایران بودند