شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲
۲

صیاد شیرازی بعد از برکناری توسط بنی صدر کجا رفت؟

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 876524
ایشان در دوره‌ای که با دستور بنی‌صدر و برای مدتی از ارتش دور بود، باز همچنان احساس مسئولیت می‌کرد و در سپاه مشغول خدمت شد. او حتی در زمانی که مجروح هم بود و با عصا راه می‌رفت، باز در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد.
صیاد شیرازی بعد از برکناری توسط بنی صدر کجا رفت؟
به گزارش جهان نيوز، حضور فرمانده در متن تلاش‌های لشگری که آن را هدایت می‌کند، از اهمیتی به سزا برخوردار است. شهید صیاد شیرازی چنین رویکردی داشت و از نزدیک، تمامی ابعاد و جوانب فعالیت نیروی زمینی ارتش را رصد و لمس می‌کرد. این امر به او اشراف و احاطه‌ای ویژه بخشید و بسا بر توفیقاتش افزود.

سرلشگر مصطفی جلالی می گوید: «به عنوان فرمانده نیروی زمینی و در روز‌های سخت، در تمام صحنه‌ها حضور داشت و لحظه‌ای از حال و روز رزمندگان و وضعیت جبهه‌ها غافل نبود. ایشان با ایجاد هماهنگی بین ارتش و سپاه، دشوارترین عملیات‌ها را پیش می‌برد. یادم هست که زیر آتش دشمن بودیم و هواپیما‌های عراق، دائماً در منطقه پرواز می‌کردند. ایشان با نهایت درایت و شجاعت، امکانات هوانیروز را بسیج کرد. در آن صحنه دیدنی بالگرد‌ها باید خیلی سریع عبور می‌کردند، که بمباران نشوند و در همان حالی که روشن بودند، باید رزمنده‌ها را سوار می‌کردند! این ابتکار، خاصِ ایشان بود و باعث شد عملیات والفجر‌۲، با موفقیت اجرا شود. همین‌طور در عملیات والفجر ۴ که از منطقه وسیعی از مریوان شروع شد و تا بانه و منطقه آلام سردشت رسید، آن شهید بزرگوار نقشی اساسی داشت. شهید صیاد شیرازی در بین مسئولان نظامی و فرماندهان لشکری و کشوری، موقعیت ممتازی داشت و وجودش نقطه قوتی بود. معمولاً برای انجام مأموریت‌ها، شرایط بهتری را برای همه فراهم می‌کرد. ترکیب ارتش و سپاه ــ که ایشان در ایجاد وحدت بین آن‌ها نقش بی‌بدیلی داشت ــ موجب شد که منطقه غرب و شمالغرب کشور، از لوث وجود ضد انقلاب پاک شود و در دفاع مقدس هم به پیروزی‌های شگرفی نائل شویم. ایشان در دوره‌ای که با دستور بنی‌صدر و برای مدتی از ارتش دور بود، باز همچنان احساس مسئولیت می‌کرد و در سپاه مشغول خدمت شد. او حتی در زمانی که مجروح هم بود و با عصا راه می‌رفت، باز در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد و در هر وضعیتی که بود به انجام وظیفه و خدمت به کشور و مردم می‌اندیشید. این رفتار‌ها در ذهن نظامیان آن دوره و حتی بدنه مردم، ثبت و ماندگار شده است...». 
https://jahannews.com/vdcj8meoxuqeaiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8meoxuqeaiz.fsfu.html
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا روح بلند این شهید معظم رو با ارباب بی کفن محشور بفرماید.
سید
Portugal
خدای متعال به حق آقا امام حسن و آقا امام حسین، رهبر و امام ما رو حفظ بفرماید و شهدای ما و شهید صیاد شیرازی عزیز و بی ریا رو با دو سید جوانان اهل بهشت محشور و همنشین و دعای آن دو عزیز را شامل حال ما نیز بفرماید. ان شاء الله