يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

واردات کالا با وانیکس، تجربه‌ای متفاوت

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 793932
واردات کالا با وانیکس، تجربه‌ای متفاوت
امروز هیچ کشوری به طور کامل خودکفا نیست، زیرا نمی‌تواند همه چیز مورد نیاز خود را تولید کند. بنابراین، هر کشوری مجبور است کالاهای خاصی را از کشورهای دیگر خریداری کند. تئوری هزینه‌های مقایسه‌ای پیشنهاد می‌کند که یک کشور باید کالاهایی را وارد کند که قادر به تولید آن‌ها با هزینه نسبتا پایین در داخل کشور نیست.

کشورهای در حال توسعه مانند ایران ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد و غیره مورد نیاز برای توسعه اقتصادی را به طور مشابه وارد می‌کنند. کالاهای اساسی نیز برای رفع کمبود تولید داخلی وارد کشور می‌شوند. هر کشوری برای واردات کالا دلایل مختلفی دارد، برخی به خاطر کمبود منابع مورد نیاز و برخی هم تامین کالاهای مورد نیاز کسب و کار خود واردات را انتخاب می‌کنند.

واردات یک روش قدیمی و مرسوم برای دسترسی به مجموعه‌ای از کالاها، ماشین‌آلات و خدمات مورد نیاز یک جامعه محسوب می‌شود. با گسترش تجارت الکترونیک، روش واردات نیز بهینه شده و از روش سنتی که شخص واردکننده یا بازرگان باید خود مستقیما به کشور مد نظر سفر می‌کرد، فاصله گرفته است.

وانیکس یک شرکت بازرگانی معتبر در حوزه تجارت آنلاین است که امکان واردات آسان و متفاوت را از کشورهای چین، امارات و هند را فراهم آورده است.

معمولا کسانی که برای نخستین بار در مسیر واردات قرار می‌گیرند، به این موضوع فکر می‌کنند که آیا واردات به شیوه سنتی بهتر است یا به شیوه آنلاین و اعتماد به یک شرکت معتبر بازرگانی؟!
مسلما هر دو روش مزایا و معایبی را به همراه دارند، اما واردات کالا با وانیکس به خاطر پیمودن روند توسط افراد کارشناس متخصص، راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تر طی خواهد شد.

برای واردات کالا با وانیکس روی لینک کلیک کنید.

واردات چیست؟
در تجارت بین‌الملل، اصطلاح واردات آشناست. بیشتر شما حتماً این اصطلاح را شنیده‌اید یا حتی آن را انجام داده‌اید. فعالیت‌های صادرات و واردات نقش مهمی در یک کشور دارد. هر دو فعالیت ارتباط نزدیکی با بخش اقتصادی یک کشور دارند.

واردات یعنی کالا یا خدمات خریداری شده در یک کشور دیگر تولید شود. واردات و صادرات از بخش‌های مهم تجارت بین‌المللی به شمار می‌روند.

یکی از مزایای وارد کردن کالا، به دست آوردن کالاها و خدماتی است که به دلیل عوامل جغرافیایی یا محدودیت‌های دیگر در داخل کشور، قابل تولید نیستند. واردات مزایای متعددی برای کشور دارد و محصولات داخلی را به یک چالش بزرگ با کالاهای وارداتی می‌کشانند.

به طور کلی منظور از واردات، فعالیت خرید و ورود کالا از خارج از کشور به داخل کشور به صورت قانونی از طریق فرآیند تجارت است. البته نظرهای متفاوت دیگری هم درباره واردات وجود دارد. برخی معتقد هستند که منظور از واردات یک فعالیت تجاری بین‌المللی از طریق ورود کالا به قلمرو گمرکی یک کشور است که توسط شرکت‌ها یا اشخاصی که با رعایت قوانین و مقررات جاری در زمینه بازرگانی فعالیت دارند، انجام می‌شود.

یک کشور معمولاً به دلیل نیاز به محصولات خاصی در کشور که به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را تامین کند یا برای افزایش ذخایر، فعالیت‌های وارداتی انجام می‌دهد. علاوه بر این، فعالیت‌های وارداتی برای تقویت تراز پرداخت‌ها و کاهش پتانسیل خروج ارز نیز انجام می‌شود.

هدف و مزایای واردات چیست؟
واردات به ورود و خروج کالا از گمرکات کشورهای دیگر به حوزه گمرکی داخلی اشاره دارد. به طور کلی فعالیت‌های وارداتی چه در کشورهای فرستنده و چه در کشورهای پذیرنده مربوط به گمرک خواهد بود. اهداف و مزایای فعالیت‌های وارداتی به شرح زیر است:

دریافت مواد اولیه
فعالیت‌های تولیدی یک کشور اغلب به مواد خام خاصی نیاز دارد که در داخل در دسترس نیست یا اگر هم باشد، محدود است. کشور برای اطمینان از تامین مواد اولیه فعالیت‌های تولیدی، مواد اولیه مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

دریافت آخرین فناوری
در انواع فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، به عنوان مثال برای تولید کالاهایا خدمات خاص، اغلب نیاز به پشتیبانی از ابزارهایی با آخرین فناوری است که در داخل کشور موجود نیست. بیشتر کشورها برای تامین و دریافت آخرین تجهیزات مدرن در عرصه فناوری، خدمات کارآمدتر این دست از محصولات را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

افزودن درآمدهای ارزی
علاوه بر صادرات، فعالیت‌های وارداتی نیز می‌تواند درآمد ارزی کشور را افزایش دهد. این تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، به عنوان مثال ارزش درآمد حقوق ورودی کالاهای وارداتی که بسیار زیاد است.

برای سرعت بخشیدن به صنعتی شدن
کشورهای در حال توسعه مواد خام کمیاب و کالاهای سرمایه‌ای و فناوری پیشرفته مورد نیاز برای توسعه سریع صنعتی را وارد می‌کنند.

برآوردن تقاضای مصرف‌کننده
کالاهایی که تقاضا دارند اما در کشور موجود نیستند، وارد می‌شوند. کالاهای کم عرضه نیز برای جبران کمبود داخل کشور وارد می‌شوند. به عنوان مثال، در کشور ما همواره فرآوری‌های دارویی را برای پاسخگویی به تقاضا و با توجه به نیاز جامعه وارد می‌شود.

برای بهبود سطح زندگی
واردات، روشی است که باعث بهبود سطح زندگی افراد جامعه می‌شود. این روشی است که مصرف‌کنندگان را در کشور توانمند می‌سازد تا از محصولات با کیفیت در داخل بهره‌مند شوند.

گاهی واردات می‌تواند یک کشور را از کمبود و قحطی نجات دهد
از زمان‌های قدیم بسیاری از کشورها برای جلوگیری از وقوع قحطی در شرایط غیر عادی مثل خشکسالی، سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی کالاهای اصلی و مورد نیاز و حتی خوراکی را وارد می‌کردند. بنابراین روشی است که می‌تواند یک جامعه را از قحطی‌های احتمالی نجات دهد.

انواع واردات
بر اساس فعالیت‌های آن، واردات را می‌توان به چند نوع تقسیم کرد. انواع واردات به شرح زیر است:

واردات برای مصرف‌کنندگان
فعالیت‌های ورود کالا یا خدمات به قلمرو گمرکی ایران به منظور استفاده، مالکیت یا توزیع توسط دارندگان مشاغل. این نوع واردات قرار است در نهایت به دست مصرف‌کنندگان برسد. این گروه از واردات جزء کالاهایی هستند که به طور کلی در خارج از کشور تولید شده‌اند و قابلیت استفاده دارند.

واردات کالاهای اولیه
یکی دیگر از انواع واردات، وارد کردن کالاهای اولیه است. کالاهایی که به صورت خام وارد کشور می‌شوند و برای تولید محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 این نوع واردات نیز برای تامین کالاهای مورد نیاز یک جامعه نیز بسیار مهم تلقی می‌شود. گاهی ممکن است به دلایل مختلفی مثل عوامل جغرافیایی، امکان تولید و پرورش برخی مواد اولیه در داخل کشور وجود نداشته باشد، بنابراین واردات بهترین روش برای دسترسی به آن‌ها خواهد بود.

اصطلاحاتی که باید پیش از واردات بدانید
. FOB شامل هزینه‌های حمل و نقل کشتی نمی‌شود، پیشنهاد قیمت کالا فقط تا زمانی است که کالای شما در کشتی باشد.

. ترخیص کالا از گمرک (Custom Clearance): فرآیند بررسی اسناد گمرکی مانند محاسبه کل مالیات و ترخیص کالا از کشور مقصد برای کالا.

. CNF (هزینه و حمل و نقل): معمولا شامل قیمت و تحویل کالا می‌شود.

. CIF (هزینه، بیمه و حمل و نقل): هزینه‌ای که شامل قیمت کالا، حمل و نقل و بیمه می‌شود.

. FOR (نرخ حمل و نقل دریایی): نرخ پایه برای هزینه‌های حمل و نقل از طریق دریا. به طور کلی، قیمت ذکر شده به ازای هر متر مکعب است.

. LCL، خرده‌بار و FCL فول‌بار

. AFR (نرخ حمل و نقل هوایی): نرخ پایه برای هزینه‌های حمل و نقل هوایی و به طور کلی واحدهای مورد استفاده برحسب کیلوگرم و وزن کالاهای وارداتی است.

. PIB (اطلاعیه در مورد کالاهای وارداتی): سند ابلاغی از طرف واردکننده به دولت در مورد حقوق گمرکی کالاهای وارداتی.

هدف از واردات چیست؟
معمولا بیشتر کشورها هدف آن‌ها از واردات:

. کاهش خروج ارز به خارج از کشور
. تقویت موقعیت تراز برای همه پرداختی‌ها
. تامین نیازهای اساسی کشور
. دریافت و تامین برخی مواد اولیه در کشور

چرا به واردات نیاز داریم؟
هر کشوری محدودیت‌هایی دارد که منجربه عدم دسترسی به مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز آن‌ها می‌شود. این مواد و کالاها می‌تواند مجموعه‌ای از مواد خام، محصولات مرتبط با حوزه تکنولوژی یا مواد اولیه باشد. بنابراین زمانی که امکان دسترسی به گروهی از کالاها و محصولات در داخل کشور وجود نداشته باشد، دولت‌ها به واردات روی می‌آورند.
گاهی هم به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید داخلی، واردات روش مقرون به صرفه‌تری به شمار می‌رود. واردات کالا روشی کارآمد است که مجموعه کالاهای مورد نیاز جامعه به قیمت ارزان‌تر به دست آن‌ها می‌رساند. معمولا بسیاری از کشورها از این روش برای بهینه‌سازی سطح موجودی و مدیریت کالاهای خود استفاده می‌کنند. سایر دلایلی که می‌توانیم برای واردات مطرح کنیم، شامل موارد زیر هستند:

محصولات جدید را معرفی می‌کنید
با توجه به آنچه که در حال حاضر در کشور تولید می‌شود، ممکن است شما هم همان محصولی را داشته باشید که رقیب شما نیز عرضه می‌کند. بنابراین، اینگونه وجه تمایزی با رقبای خود نخواهید داشت. پیدا کردن یک تولید کننده در خارج از کشور می‌تواند مزیت جدید و متفاوتی به شما بدهد. بنابراین شما می‌توانید یک محصول جدید را وارد کنید و به مصرف‌کنندگان بفروشید.

حاشیه سود کسب و کار خود را افزایش می‌دهید
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث روی آوردن بیشتر مشاغل به واردات می‌شود، حاشیه سود بالایی است که نصیب آن‌ها می‌شود. واردات، هزینه‌هایی را که باید برای تولید بپردازید را کاهش می‌دهد و به قیمت مناسبی می‌توانید در داخل بفروشید. برخی از محصولات ممکن است تا ۵۰ درصد کمتر در خارج از کشور هزینه داشته باشد و این کاملا به نفع دارنده کسب و کار است.

محصولاتی با کیفیت بهتر عرضه می‌کنید
ممکن است قصد تولید محصولاتی را داشته باشید و مواد اولیه مرغوبی در داخل کشور موجود نباشد. این موضوع را در نظر بگیرید که موضوع کیفیت به خوبی توسط مشتریان شما درک می‌شود. بنابراین واردات محصولات اولیه با کیفیت می‌تواند افزایش مشتریان را برای شما به ارمغان آورد. بهترین راه برای به دست آوردن مواد اولیه با کیفیت، واردات است.
بسیاری از کارآفرینان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تا از کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بازدید  و بهترین و جدیدترین محصولات را شناسایی و وارد کنند. دلیل آن هم این است که بسیاری کسب و کارها آگاه هستند که چقدر کیفیت برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.

هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهید
بسیاری معتقدند که واردات کالا به میزان چشم‌گیری می‌تواند هزینه‌های مرتبط با بخش تولید را کاهش دهد. موارد متعددی ممکن است برای کارآفرینان و دارندگان کسب و کار به وجود آید که به دنبال تامین کالاهای با کیفیت می‌روند و با واردات آن کالا هزینه کمتری به نسبت تولید آن می‌پردازند.
بنابراین گاهی کارآفرینان به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید ماشین‌آلات مدرن و گران‌قیمت واردات کالا را انتخاب می‌کنند تا هزینه‌های تامین خود را کاهش دهند. آن‌ها معمولا برای به دست آوردن قیمت ارزان‌تر و بهتر، مقادیر زیادی از کالاهای مورد نیاز را سفارش می‌دهند.

درباره واردات از دبی چقدر می دانید؟
آیا تا به حال به واردات از دبی فکر کرده‌اید؟! اگر دارنده یک فروشگاه بزرگ لباس باشید که طیف گسترده‌ای از مشتریان شما از گروه افرادی هستند که به پوشیدن لباس‌هایی از برندهای معروف علاقه‌مندند، ممکن است که به واردات هم فکر کرده باشید.

برای آشنایی بیشتر با فرآیند واردات از دبی کلیک کنید.
 

دبی، یکی از شهرهای حاشیه خلیج فارس است و به خاطر وجود مراکز خرید متعدد و تامین کنندگان کالاهای اصل برند، می‌تواند مقصد بسیاری از دارندگان کسب و کار در ایران باشد. آیا می‌دانستید که واردات کالا از دبی می‌تواند یک تجارت سودآور برای شما باشد. شاید بگویید چرا و ما چه دلایلی برای مطرح کردن این موضوع داریم؟!

دبی، قطب تجاری در خاورمیانه است و فاصله کوتاهی با ایران دارد. به خاطر موقعیت استراتژیک آن بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی محصولات خود را در دبی ارایه می‌دهند. همینکه قرار نیست برای تامین کالاهای مورد نیاز فروشگاه و مشتریان خود فرسنگ‌ها راه را طی کنید نیز می‌تواند بسیاری از چالش‌های واردات را کم کند. واردات از این شهر عربی که با ایران مرز آبی دارد از جهات مختلف به نفع تاجران و دارندگان کسب و کارهایی است که نیاز دارند به یک زنجیره تامین مورد اعتماد دسترسی داشته باشند.

اولین نکته اینکه زمانی که به مجموعه‌ای از محصولات و کالاها نیاز داشته باشید تا در زمان سریع‌تری به دست‌تان برسد، دبی گزینه مناسبی است. دلیل آن هم نزدیک بودن به ایران است.

دومین دلیل مهم ما برای واردات از دبی، دسترسی داشتن به مجموعه‌ای از کالاها و محصولات با کیفیت از برندهای معتبر دنیاست. معمولا انواع محصولات برند در دبی شعبه دارند و واردکنندگان ایرانی می‌توانند از این طریق کالاهای برند را به قیمت مناسب وارد کنند.

چرا دبی مکانی عالی برای تجارت و واردات است؟
دبی یکی از متصل‌ترین شهرهای جهان است و مکانی عالی برای تجارت به شمار می‌رود. این امارت که به عنوان "دروازه جهان" شناخته می‌شود، قرن‌ها در پیوندهای شرق و غرب خود رشد کرده است و در قلب مثلث آسیا، آفریقا و هند قرار دارد. از لحاظ تاریخی، موقعیت جغرافیایی آن اتصالات آسان، شبکه‌های تجاری و دسترسی به تجارت را تسهیل کرده است.

دلیل اول؛ موقعیت استراتژیک دبی
دبی با قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب یعنی میان اروپا، آسیا و آفریقا، مکانی ایده‌آل برای انجام بسیاری از فعالیت‌های تجاری از جمله تجارت بین‌المللی، واردات، صادرات و لجستیک است. این شهر هم به دریا دسترسی دارد و از طرفی هم یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان را راه‌اندازی کرده است. به همین دلیل هم حمل و نقل کالا از شرق به غرب را آسان می‌کند و به بیشتر بازارهای حوزه خلیج فارس، آسیا، اروپا و آفریقا دسترسی دارد.

دلیل دوم؛ بدون یا تعیین حداقل مالیات روی کالاها
اقتصاد امارات به طور کلی لیبرال‌ترین و متنوع‌ترین اقتصاد در منطقه در نظر گرفته می‌شود. دبی تقریباً برای همه انواع فعالیت‌های تجاری سیاست بدون یا حداقل مالیات را اعمال می‌کند. جالب است بدانید که در دبی مالیات‌های زیر اعمال نمی‌شود:

. مالیات بر درآمد شخصی
. مالیات بر عایدی سرمایه
. مالیات بر ارزش افزوده
. مالیات شرکت

شاید با خود بگویید که این موارد بیان شده چه تاثیری در روند واردات از شهر دبی دارد؟! وقتی که دارندگان کسب و کارها و مراکز خرید و تولید در دبی مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگین نیستند، این فرآیند روی قیمت نهایی محصولات صادراتی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل هم دارندگان کسب و کارهای می‌توانند محصولات اصل و با کیفیت را به قیمت ارزان و مناسب خریداری کرده و در بازار داخلی بفروشند.

دلیل سوم؛ امنیت دبی برای تجارت
دبی یکی از امن‌ترین مکان‌های جهان است و افراد بسیاری با خیال آسوده می‌توانند برای واردات از این شهر، سرمایه‌گذاری کنند. میزان جرم و جنایت در این شهر همیشه پایین است، علاوه بر این، امارات به طور کلی یکی از کشورهای با ثبات سیاسی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. امنیت و ثبات سیاسی برخی از مهم‌ترین عواملی هستند که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت‌های بین‌المللی را در دبی آسان می‌کند. در واقع اگر به دنبال واردات و تجارت با هدف رشد اقتصادی هستید، باید بگوییم که دبی از همه این ویژگی‌ها برخوردار است.

دلیل چهارم؛ وجود مناطق آزاد دبی
منطقه آزاد یک منطقه بدون مالیات تعیین شده است که در آن خارجی‌ها می توانند با مالکیت کامل و بدون شراکت با شریک یا نماینده محلی اماراتی در دبی راه‌اندازی و تجارت کنند. در حال حاضر بیش از 20 منطقه آزاد در خود دبی فعال هستند. این بدان معناست که واردکنندگان به طیف گسترده‌ای از زنجیره‌های تامین دسترسی دارند که می‌توانند به راحتی از آن‌ها کالا خریداری کرده و وارد کنند.

دلیل پنجم؛ بازگرداندن ۱۰۰ درصد سرمایه و سود
دبی محدودیتی برای بازگرداندن سرمایه و سود ندارد. اگرچه بسیاری از مشاغل ترجیح می‌دهند پول خود را در خود امارات به دلیل سیاست عدم مالیات آن نگه دارند. علاوه بر این، کنترل ارز خارجی وجود ندارد و نرخ ارز ثابتی بین دلار آمریکا و درهم امارات وجود دارد.

کمی درباره واردات از دبی ته لنجی بدانید
معمولا هر زمانی که با واردکنندگان و بازرگانان هم‌کلام می‌شویم یک دغدغه دارند، آن هم دریافت بار در کمترین زمان ممکن با هزینه مناسب است. واردات از دبی ته لنجی یعنی تجربه یک تجارت بی‌دغدغه و آسان.
برای آشنایی بیشتر با فرآیند واردات از دبی ته لنجی کلیک کنید. 
 

مرسوم‌ترین روش برای وارد کردن کالاهای خریداری شده از دبی به ایران، روش دریایی است. ته لنجی یکی از اصطلاحات رایج در بین واردکنندگان است. این یک روش واردات است که بیشتر اهالی جنوب به خوبی با آن آشنایی دارند. جالب است بدانید که برای واردات از شهر دبی به شیوه ته لنجی هیچ‌گونه محدودیتی برای افراد وجود ندارد.

همانگونه که از نام این روش پیداست برای حمل و نقل کالا از لنج استفاده می‌شود و ترخیص کالا معمولا در بنادر بوشهر، دلوار و گناوه صورت می‌گیرد. جالب است بدانید که هزینه ترخیص کالا به شیوه ته لنجی بسیار مناسب و ارزان است.
نکته مهم دیگری که باید درباره واردات از شهر به روش ته لنجی بدانید این است که هزینه گمرکی حذف می‌شود. معمولا کالاهایی مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و خشکبار و تجهیزات صنعتی را با ته لنجی از دبی به ایران وارد می‌کنند.

البته باید به این نکته توجه کنید، روش ته لنجی که روشی است که محموله‌های خریداری شده را از طریق دریا و با گذر از مرز آبی دبی به ایران می‌رسد. بنابراین باید به نکته مهم آب و هوا و شرایط جوی و دریا توجه داشته باشید، هر چند که شرکت‌های معتبر بازرگانی واسطه همانند وانیکس که کار واردات را برای همه آسوده می‌کنند، به همه این نکات مهم نیز اهمیت می‌دهند تا بار سفارشی شما سالم به دست‌تان برسد.

واردات کالای ملوانی یا ته لنجی از دبی از مزایای زیادی برخوردار است که باعث جذب شدن بسیاری از تاجران به این شیوه می‌شود. همانگونه که قبلا هم اشاره کردیم، در این روش نیازی به گذراندن تشریفات گمرکی از بنادر جنوب ایران نیست. پس از آن هم هزینه حمل و نقل ارزان و مناسب است.

وانیکس را در گوگل جست و جو کنید
تجارت در فضای آنلاین مزیت‌های بسیاری را نصیب کسب و کارهای مختلف می‌کند. وانیکس یک شرکت بازرگانی معتبر آنلاین است که امکان واردات انواع کالا و محصولات را از دبی، چین و هند فراهم کرده است.

دارندگان مشاغل برای دسترسی به زنجیره تامین مورد اعتماد و به قیمت مناسب می‌توانند از مجموعه وانیکس کمک بگیرند. مجموعه متخصص ما با توجه به شرایط و بودجه‌ آن‌ها خدمات ارایه می‌دهند.

 با اعتماد به ما می‌توانید روال واردات را به کارشناسان حرفه‌ای ما بسپارید، چک ضمانت بابت هزینه‌ای که برای کالاهای سفارشی خود پرداخت کرده‌اید، دریافت کنید. پس از آن هم کالاها و محموله‌های سفارشی را در انبار کارخانه و شرکت تحویل بگیرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *