يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

۳ ایده جدید تزیین اتاق خواب عروس از کمد تا تخت خواب و ...

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 793931
اتاق‌خواب محل آرامش است، بنابراین در هنگام چیدمان خانه، باید به چیدمان اتاق‌خواب دقت زیادی کرد. در این میان، چیدمان اتاق عروس و داماد، بعنوان اولین فضای مشترک و خصوصی آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. جزئیات مختلفی وجود دارند که در تزیین اتاق‌خواب عروس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ ولی تخت‌خواب به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین وسیله اتاق خواب، بیشتر از سایر وسایل به چشم می‌آید.

پرکاربردترین وسیله در اتاق‌ نیز تخت‌خواب است، بنابراین انتخاب آن نیاز به دقت بیشتری دارد. سرویس آینه، کمد، تابلوها، گل و گیاه، مجسمه و... از دیگر وسایلی هستند که در تزیین اتاق‌خواب عروس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
 

تاثیر کمد لباس در دکوراسیون اتاق
کمد لباس، یکی دیگر از وسایل ضروری در اتاق‌خواب است، حتی در اتاق‌هایی که دارای کمد دیواری هستند نیز بهتر است یک کمد لباس جداگانه هم برای دکوراسیون و هم برای استفاده وجود داشته باشد. در تزیین اتاق‌خواب عروس، کمد دیواری یکی از آیتم‌های مهم است.
 

انواع کمدهای مناسب اتاق خواب عروس
کمدها انواع مختلفی دارند، بعنوان مثال کمد را می‌توان براساس متریال و جنس چوبی که در ساخت کمد بکار می‌رود به انواع هایگلاس، ام‌دی‌اف و چوبی تقسیم کرد. کمدهای هایگلاس به‌دلیل ظاهر جذاب‌تر انتخاب بهتری برای اتاق‌خواب عروس می‌باشند که می‌توان آن‌ها را در مدل ریلی با درب کشویی و مدل لولایی با درب‌های معمولی خریداری کرد.
 
 

کمد ست یا تک؟

یکی از سوالات مهم خریداران در زمان انتخاب کمد لباس این است که کمد ست سرویس‌خواب انتخابی بهتری برای دکوراسیون اتاق است یا کمد تکی. ویژگی‌ کمدهای ست شبیه بودن به سرویس خواب از نظر رنگ، طرح و مدل است. این ویژگی برای اتاق‌هایی که فضای کمتری دارند تاثیر زیادی در بزرگ دیده شدن اتاق دارد.
کمدهای تک اما انتخاب بهتری برای اتاق‌های بزرگ هستند. با خرید یک کمد تک می‌توان فضای اتاق را به شکل متفاوتی تزیین کرد. بخصوص در اتاق‌هایی که علاوه بر کمدلباس دارای کمد دیواری هستند، خرید کمد تکی مناسب‌تر است، باری تزیین بهتر اتاق‌هایی با این ویژگی می‌توان کمد لباس را همرنگ و شبیه به کمد دیواری خریداری کرد.
 
 

نکات مهم در انتخاب تشک خوشخواب برای عروس

برای داشتن خواب خوب، تشک خوشخواب مهم‌ترین المان است، بنابراین انتخاب آن باید با وسواس و دقت زیادی انجام شود. قطر تشک، طبی یا معمولی بودن، سایز تشک، اندازه تخت و... از مهم‌ترین نکاتی هستند که برای انتخاب تشک خوشخواب باید به آن‌ها توجه کرد.
 
 

سایز تشک

تشک باید متناسب با اندازه تخت باشد بنابراین بهتر است پیش از خرید تشک، اندازه‌های دقیق تخت‌خواب را بدست آورد. اندازه تشک نباید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از تخت باشد. همچنین قطر تشک نیز در زمان انتخاب باید مورد توجه قرار بگیرد. قطر مناسب تشک خوشخواب را می‌توان با نشستن روی آن انتخاب کرد. اگر در زمان نشستن روی تشک، کف پا بدون خم کردن زانو روی زمین قرار بگیرد، قطر تشک مناسب با قد مصرف‌کنندگان آن است.

نرمی و سفتی

نکته مهم دیگر برای خرید تشک خوشخواب، سفتی یا نرمی تشک است. تشک‌های خیلی سفت باعث کمردرد می‌شوند و تشک‌های خیلی نرم گودی کمر ایجاد می‌کنند. برای تشک‌های دو نفره، مانند تشک سرویس‌خواب عروس و داماد، تشک با الیاف سفت، دیرتر گود شده و انتخاب بهتری هستند.

ایده‌های جدید برای تزئین اتاق خواب عروس

ایده‌های مختلفی وجود دارند که برای تزیین اتاق‌ خواب عروس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بعنوان مثال استفاده از رنگ‌پردازی متفاوت در وسایل یا جزئیات و وسایل با اشکال هندسی متفاوت از جمله ایده‌هایی هستند که با اجرای آن‌ها می‌توان فضایی متفاوت را برای اتاق ایجاد کرد.

استفاده از شمع

یکی از ایده‌های جذاب که این‌روزها برای تزیین اتاق‌خواب عروس نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از شمع در تزیین اتاق‌خواب است. برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق یا معطر ساختن آن استفاده از شمع انتخاب بسیار مناسبی است.

نور پردازی

نورپردازی متفاوت یکی دیگر از ایده‌های مناسب برای تزیین اتاق‌خواب است. بعنوان مثال می‌توان با استفاده از ریسه‌های نوری اتاق‌های بزرگ را به بخش‌های مختلف تقسیم کرد. همچنین استفاده همزمان از نور طبیعی و رنگی نیز فضایی جذاب را برای اتاق‌خواب ایجاد می‌کند.
 

تزیین دیوارها

طراحی متفاوت دیوارها یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزیین اتاق‌خواب عروس است. مثلا می‌توان یکی از دیوارها را با تابلو یا آیینه‌های پازلی به شکلی متفاوت تزیین کرد یا با رنگ‌پردازی متفاوت دیوارها، فضایی جذاب برای اتاق ایجاد کرد.


اتاق‌خواب، مهم‌ترین بخش خانه عروس و داماد
می‌توان گفت که اتاق‌خواب، مهم‌ترین بخش منزل تازه هر عروس و دامادی است و زمانی می‌توان دکوراسیون مناسبی برای آن ایجاد کرد که تمام جزئیات با دقت رعایت شوند. اصلی‌ترین نکته‌ای که برای تزیین اتاق به بهترین شکل باید به آن توجه کرد، انتخاب تخت مناسب و هارمونی آن با سایر اجزای اتاق است. در صورتیکه قصد خرید انواع وسایل مناسب اتاق خواب عروس و داماد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت ایران دکور بزنید و از محصولات زیبا، با کیفیت و قیمت‌مناسب در این سایت معتبر دیدن کنید
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *