سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
حجت‌الاسلام انصاریان:

مبلغان‌شناخت‌دوست‌ودشمن را دردستورکار قراردهند

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 609696
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: شناخت دوست و دشمن دو امر مهمی بوده که باید مبلغان در کار خود آن را مدنظر قرار دهند و در منابر آمریکا و ایادی‌اش را به‌عنوان دشمن به مردم معرفی کنند.
مبلغان‌شناخت‌دوست‌ودشمن را دردستورکار قراردهند
به گزارش جهان نيوز،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد به بیان راه‌های موعظه و تبلیغ اشاره و اظهار داشت: تبلیغ عالمانه همراه با استدلال بوده و در آن مبلغان با آوردن دلیل و مستندات علمی با افراد سخن به میان می‌آورند.

وی با بیان اینکه این نوع تبلیغ نیازمند داشتن تخصص از سوی مبلغان است، افزود: دومین راه موعظه و تبلیغ استفاده و بهره گرفتن از موعظه حسنه است چرا که در دنیای کنونی دشمنان با هجمه‌های فراوان به دین سعی در نفوذ در میان ارزش‌ها و عقاید مردم هستند و با خداوند و ارزش‌ها به جنگ می‌پردازند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ویژگی‌های مبلغان را مورداشاره قرار داد و گفت: یک مبلغ موظف است تا آخرین لحظات عمر خود به تبلیغ دین بپردازد، چراکه بنا به فرموده حضرت علی(ع) موعظه دل‌مرده را زنده کرده و حتی با موعظه می‌توان تحول روحی عمیقی در انسان به وجود آورد.

انصاریان با تأکید بر اینکه مبلغان باید همواره خداوند متعال را در نظر بگیرند، ابراز کرد: مبلغان از ارزش و جایگاه والایی در میان ائمه(ع) و شخص پیامبر اکرم(ص) برخوردار بوده‌ا‌ند، همچنین مبلغ نباید به جمعیتی که پای منبرش می‌آید مغرور باشد چرا که هدایت مردم در اصل کار خداوند متعال است.

وی با بیان سختی‌های امر تبلیغ گفت: یک مبلغ باید عوارض مشقت‌ها و سختی‌های راه را تحمل کند همان‌گونه که رسول گرامی اسلام(ص) این کار را می‌کردند و در راه تبلیغ دین اسلام در برابر همه تهمت‌ها ایستادند.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: شناخت دوست و دشمن دو امر مهمی بوده که باید مبلغان در کار خود آن را مدنظر قرار دهند، و در منابر خود آمریکا و ایادی‌اش را به‌عنوان دشمن به مردم معرفی کنند.

انصاریان اخلاق خوب را ازجمله ابزار تبلیغ دانسته و تصریح کرد: گفتار لین و نرم ازجمله ویژگی‌های پیامبران بوده است و یک مبلغ نباید در برخورد عصبانی شود چراکه دستور خداوند داشتن بیان نرم در برابر فرعونیان است.

وی خاطرنشان کرد: یک مبلغ دینی باید در اخلاق و عبادت مقدم بر دیگران بوده و از ابزارهای مختلف به‌عنوان ابزار تبلیغی استفاده کند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *