پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

قدرت‌نمايي اتمي چين در برابر تهديدهاي ترامپ

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 499987
چين براي اولين بار تصاويري از موشک‌هاي هسته‌اي قاره پيماي خود و تشکيل گروهي ويژه در اين ارتباط منتشر کرده است که برخي گمانه زني هاي رسانه اي، پخش آن را به نوعي با فشارهاي ترامپ رييس جمهوري آمريکا عليه پکن مرتبط دانسته اند.
به گزارش ایرنا اين موشک ها که از مدل «دونگ فانگ ۴۱» اعلام شده در استان «خه لونگ جيانگ» در شمال کشور به نمايش گذاشته شده است.
موشک هاي مذکور يکي از پيشرفته ترين موشک هاي بالستيک دنيا به حساب مي آيد و با برد ۱۴ هزار کيلومتر مي تواند هر نقطه اي از دنيا را مورد هدف قرار دهد.
اين موشک هاي قاره پيما مي تواند ۱۰ تا ۱۲ کلاهک هسته اي را با خود حمل کند که انتشار اين تصاوير با برگزاري مراسم تحليف دونالد ترامپ ريس جمهوري آمريکا و روي کار آمدن او مصادف شده است.
روزنامه گلوبال تايمز ارگان حزب حاکم چين که ديدگاههاي دولتمردان اين کشور را منعکس مي کند، امروز چهارشنبه انتشار اين تصاوير را با فشارهاي ترامپ بي ارتباط ندانسته و نوشته است: تيم رييس جمهوري جديد آمريکا مدتي است چين را تحت فشار قرار داده است.
اين روزنامه نوشت: به هر صورت موشک هاي هسته اي قاره پيماي «دونگ فانگ ـ ۴۱» چين يکي از تسليحات راهبردي اين کشور به حساب مي آيد و نيرويي بازدارنده و قوي است.
بر اساس گزارش اين روزنامه، اساس امنيت چين نيروي بازدارنده هسته اي است و وقتي مخاطرات بيشتر شود اين تسليحات راهبردي اهميت بيشتري پيدا مي کند.
گلوبال تايمز با بيان اينکه آمريکا داراي بزرگترين زرادخانه هسته اي دنيا مي باشد اما ترامپ به دفعات خواستار ايجاد يک ساختار تسليحاتي اتمي جديد شده است، مي افزايد: نيروي بازدارندگي اتمي چين بايد آنقدر قوي باشد که هيچ کشوري در هيچ شرايطي جرات و جسارت حمله به اين کشور را نداشته باشد و بداند که با ضد حمله سختي روبرو خواهد شد.
اين روزنامه همچنين تصريح کرد که رويارويي نظامي با آمريکا آخرين گزينه چين است اما زرادخانه هسته اي چين بايد بازدارنده در برابر آمريکا باشد.
در بخش ديگري از مطلب نشريه ارگاني حزب حاکم چين آمده است: آمريکا آنچنان که بايد و شايد به ارتش چين احترام نمي گذارد و لازم است بازوي نظامي اين کشور به واشنگتن نشان داده شود.
گزارش در خاتمه يادآور مي شود: با ورود رسمي يک گروه جديد موشکي اتمي شامل موشک هاي «دونگ فانگ ـ ۴۱» نبايد نظريه تهديد چين مطرح شود بلکه بايد به اقتدار ارتش اين کشور افزوده شود.
اين در حاليست که روزنامه هاي تايوان و هنگ کنگ نيز امروز عکس هايي را از اين واحد موشکي بالستيک که احتمالا قرار است در شمال شرق کشور چين ايجاد شود، ‌منتشر کرده و آن را به نوعي با فشارهاي ترامپ بر دولت پکن مرتبط دانسته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *