يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

توصیه چین به طرفهای مذاکرات هسته ای

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 429653
معاون نماینده چین در سازمان ملل به طرفین مذاکرات هسته ای توصیه کرد به موقع تصمیمات لازم برای رسیدن به توافق نهایی را اتخاذ کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عضو هیئت دیپلماتیک چین در سازمان ملل روز سه شنبه گفت پکن امیدوار است ایران و گروه موسوم به ۱+۵، به موقع تصمیمات سیاسی لازم برای توافق هسته ای را اتخاذ کنند.

به نوشته شانگهای دیلی، «وانگ مین» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشستی که با موضوع منع اشاعه در شورای امنیت برگزار شد، گفت امیدوار است که تمامی طرف ها به نحوی معقول نگرانی های موجود را برطرف کرده، از مناقشه خودداری کرده و به موقع تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند تا بتوان در ضرب الاجل مقرر، یعنی ۹ تیر (۳۰ ژوئن) به توافق نهایی دست یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون دو طرف مذاکره از خود اراده سیاسی جدی برای رسیدن به توافق نهایی نشان داده اند، گفت: «چین به عنوان بازیگری مهم در مذاکرات، همواره با اتخاذ مواضعی منصفانه و بی طرفانه، نقشی مهم در پیشبرد گفت وگوها ایفا کرده است.»

وانگ مین افزود: «چین به ایفای نقشی فعال در مذاکرات ادامه داده و برای رسیدن به راهکاری جامع، بلندمدت و مناسب در مورد مسئله هسته ای ایران، ادامه می دهد.»

ایران و ۶ کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان از هفته گذشته دور تازه مذاکرات را آغاز کرده اند. این گفت وگوها همچنان در جریان است و انتظار می رود با پیوستن احتمالی وزرای خارجه، تا ضرب الاجل تعیین شده، ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *